33 Reacties
2 jaar geleden
Pff wat kunnen mensen toch bemoeizuchtig zijn. Ons zoontje begint nu net pas wat meer woordjes te zeggen dan mama / papa / ja / nee. Maar die is motorisch weer super ver dus elk kind lekker z’n eigen weg
2 jaar geleden
Reactie op Dragina
Onze zoon brabbelt alleen maar zonder verstaanbaar woord 🤣
Hier ook, er komt nog geen woord uit, zelfs geen papa of mama. Oh dierengeluiden lukt wel, als ik vraag wat de koe of poes zegt bijvoorbeeld 😂
2 jaar geleden
Reactie op Huismus
Dit komt op mij over als “kijk hoe goed mijn kind is”.
Hij kan dit-en-dit a ...
Toen onze oudste dochter dat deed, ja die liep met alles ook ontzettend voor, vonden wij dat idd normaal. We waren de eerste in de hele vriendengroep en familie met een kleintje, ze ging niet naar de opvang enz, dus wisten we niet beter en vonden we dat dus normaal. Pas later dat we in contact kwamen met andere kinderen begrepen we dat het niet helemaal normaal was. Maar dat zegt dus niets over de topicstarter, maar meer iets over jou….
één jaar geleden
Ja, is zeker bijzonder, 5 woorden! Heel knap. Taalontwikkeling is volgens mij echt heel verschillend bij deze leeftijd. Onze dochter zegt twee woorden achter elkaar ‘jas aan’, ‘deur open’ etc. Maar ik ken ook veel kinderen die geen woorden of maar een paar woorden zeggen.
één jaar geleden
Knap! Hier ook een dametje die zinnen maakt van 5 woordjes. Bizar hoe snel het toch allemaal gaat. Van alleen huilen, naar brabbelen, een woordje en nu mooie zinnen en goed kunnen aangeven wat ze wil. Blijft bizar hoe snel de tijd gaat.
Kan alleen maar zeggen dat je ontzettend trots mag zijn dat je mannetje dit kan en er van genieten!
Vind het zelf voor en nadelen hebben hoor. Het is fijn dat ik haar goed begrijp maar aan de andere kant denk ik: kan je nog eventjes klein zijn/blijven? Het hoeft allemaal niet zo snel 🫣.
één jaar geleden
Je zoon is inderdaad vlot. Maar ik herken het hoor. Die van ons maakt ook al zinnetjes van 4 woorden. Hij telt ook tot 10 😅.
Voor je beeldvorming, volgens de richtlijnen 'moeten' kindjes van 2 minimaal 20 woorden kunnen zeggen en 2 woordzinnetjes kunnen maken.
Lekker van het geklets genieten. Ik vind het heerlijk dat hij zichzelf zo goed verstaanbaar kan maken. Scheelt een hoop driftbuien ;)
één jaar geleden
Heerlijk zulke kletskousjes. Ik krijg dit ook vaak te horen maar in onze omgeving weinig kleine kids dus geen idee wat ‘normaal’ is. Mijn dochter is bijna 2 jaar en maakt ook 5-woordszinnen en kan perfect uitleggen wat ze bedoeld of hoe ze zich voelt, ideaal.