34 Reacties

2 jaar geleden

Ik volg. Hier is het gillen als we gaan tanden poetsen. Lukt mij niet eens alleen, zo erg bewegen ze. Behoorlijke drama inderdaad 🙈

2 jaar geleden

Ik heb 2 tandenborstels, de ene geef ik aan mijn dochter met wat tandpasta, terwijl zij daarmee aan het 'poetsen' is pak ik de tweede tandenborstel zonder tandpasta en zo poetsen we samen. Dan vindt ze tanden poetsen best leuk

2 jaar geleden

Hier gebruiken we de elektrische tandenborstel. Die hoef je alleen maar een beetje te verplaatsten en niet heen en weer te bewegen. Vind dat zelf veel makkelijker en m'n zoontje is bovendien helemaal gek op dat ding (hij holt enthousiast naar de badkamer als we gaan tandenpoetsen). Eerst poetsen wij dan voor hem en daarna mag hij zelf nog even aanklooien;)

2 jaar geleden

Ik heb een tijdje deze gebruikt. Een vingertandenborstel, hiermee ging het makkelijker dan de gewone tandenborstel. Nu gebruik ik weer de normale en ik geef hem overdag ook soms in dr handen dan kan ze er een beetje mee spelen en dan poets ik af een toe een beetje. Zodat ze savonds weet wat er gaat komen.

2 jaar geleden

Als onze dochter moeilijk doet met tandenpoetsen, leg ik haar op haar aankleedkussen. Dan kan ze haar hoofd niet naar achter doen en kan ik met 1 hand haar mond open doen en met de andere hand even goed poetsen. Op 1 of andere manier laat ze dat dan wel toe ipv dat ik haar vasthoudt. Als ik klaar ben, laat ik haar zelf nog even met haar tandenborstel haar ding doen en dat vindt ze leuk.

2 jaar geleden

Mijn zoontje vindt t geweldig. Grote zus gaat haar tandenpoetsen en hij komt er helemaal klaar voor staan... Misschien helpt het als ze regelmatig ziet dat jullie zelf ook je tandenpoetsen?

2 jaar geleden

Wij gebruiken deze tandenborstel. Hij wil het graag zelf doen maar helpen hem ook. Hij geeft licht en trilt. Hij vind de tandenborstel geweldig.

2 jaar geleden

*leest mee... Van alles geprobeerd maar het poetsen gaat nog niet (16 maanden nu). Vingertandenborstel bijt hij doorheen, doet mij dus pijn haha. Eigen tandenborstel is alleen leuk voor de tandpasta. Als ik het voordoe, trekt hij mijn tandenborstel uit mijn handen. Liedje zingen helpt ook niet 😇🤣

2 jaar geleden

Ik poets en pak af en toe een tandje mee, hij zuigt en bijt zo nu en dan op de borstel. Ik geef hem nog niet veel zoetigheid dus ben niet zo bang dat zijn tandjes serieuze poetstoestanden nodig hebben. In mei ga ik naar de tandarts en neem ik hem voor een 2e keer mee. Dan vraag ik daar of ze even in zijn mondje willen kijken en of ik het goed doe. 🙂

2 jaar geleden

Ik poets en pak af en toe een tandje mee, hij zuigt en bijt zo nu en dan op ...
Doet jouw tandarts dat al dan? Onze tandarts kijkt pas vanaf 2,5 jaar in kindermondjes... 🤔🤔

2 jaar geleden

Hier was het ook drama, ze wilde alleen maar zelf doen. Ik heb toen een bijt-tandenborstel gekocht (brush baby via Amazon). Ik laat haar bijten op de bijt-tandenborstel dit doet ze zelf en dan doe ik het met de gewone tandenborstel na, ik haak mijn wijsvinger in haar mond en duw zachtjes haar kaak naar beneden en zing een liedje over tandpoetsen, ze moet vaak lachen. Dit alles bij elkaar heeft tandenpoetsen makkelijk en leuk gemaakt.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Hier was het ook drama, ze wilde alleen maar zelf doen. Ik heb toen een bij ...
Bedoel je deze: https://www.amazon.nl/Brush-Baby-kauwbare-Zachte-Tandenborstel-Peuters/dp/B07S19Y762/ref=asc_df_B07S19Y762/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430612168238&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=4828135227955101122&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065109&hvtargid=pla-798703826103&psc=1

2 jaar geleden

Reactie op Preggy06

Doet jouw tandarts dat al dan? Onze tandarts kijkt pas vanaf 2,5 jaar in ki ...
Die van ons raadt aan om kinderen gelijk mee te nemen naar reguliere afspraken van onszelf als dit kan. Met 1 jaar is hij met ons mee geweest en dan gaan ze “tandjes tellen”. Hij mag dan dat kijkspiegeltje vasthouden en daarna gaan ze spelenderwijs daarmee kijken voor zover hij dat ook wil gevolgd door een klein speelgoeddingetje uitzoeken. OT: ik zorg dat ik met mijn wijsvinger zijn tandje zichtbaar krijg en dan ga ik er snel overheen. En dat herhaal ik een aantal keer. Vervolgens mag hij zelf poetsen, oftewel kauwen.

2 jaar geleden

Reactie op DKL89

Bedoel je deze: https://www.amazon.nl/Brush-Baby-kauwbare-Zachte-Tandenbors ...
Ja die is het. 😊

2 jaar geleden

Reactie op Preggy06

Doet jouw tandarts dat al dan? Onze tandarts kijkt pas vanaf 2,5 jaar in ki ...
Ja, die kijkt gewoon even en beantwoordt wat vragen. Vanaf 2,5 jaar pas voor een eerste keer kijken vind ik wel heel laat.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Ja die is het. 😊
Meteen besteld. Ben benieuwd :)

2 jaar geleden

Ik zing al vanaf de eerste melktanden en dus tandenpoetsen een tandenpoetsliedje en dat gaat heel goed. Ik poets eerst zelf 2x het liedje en daarna mag ze zelf nog even. In het begin was het wel eens huilen maar dat gaat vanzelf over. Voor de geïnteresseerden het liedje, op de melodie van vader Jacob: Tandjes poetsen, tandjes poetsen Op en neer, heen en weer Lekker schoon en fris, lekker schoon en fris Nog een keer, nog een keer 😂

2 jaar geleden

Hoe lang poetsen jullie ongeveer? Hier ook nog regelmatig drama! Tip die het hier iets leuker maakt is dat ik haar eerst al haar knuffels de tandjes laat poetsen😂 Zo Nijntjes tanden gepoetst, nu jij😅

2 jaar geleden

Ik begin altijd te poetsen en zing dan 2 liedjes, daarna is hij klaar en mag hij zelf nog even 'poetsen'.

2 jaar geleden

Ik geef haar altijd haar tandenborstel als ik zelf mijn tanden aan het poetsen bent en daarna help ik haar een beetje. Haar het eerst zelf laten doen werkt bij ons het beste en daarna uiteraard een beetje helpen zodat er daadwerkelijk ook gepoets wordt.