24 Reacties
2 jaar geleden
Ja bij de eerste heb je nog een rustige zwangerschapsverlof dat heb je bij een tweede niet dan heb je er altijd nog eentje rondlopen daarom wacht ik nog tot nummer 1 bijna naar school gaat denk ik.. aan de andere kant leuk als er weinig leeftijdsverschil zit.. ik twijfel nog weet niet waar ik mezelf goed bij zal voelen, ben al vaak een stresskip en onzeker van mezelf
2 jaar geleden
Reactie op MamaMila
Dit is precies waarom ik nog twijfel over een tweede🙈 Blijft er nog iets v ...
Het zou voor mij zeker geen belemmering zijn om voor een tweede te gaan (of zelfs een derde, al zit dat er voor ons helaas niet meer in). Zoals gezegd, ik hou zielsveel van mijn twee lieve dames en het is prachtig om de interactie tussen de twee te zien.
Ik heb eigenlijk geen tijd voor mezelf, maar ik vind het op dit moment ook niet erg. Ik weet ook dat het over een halfjaartje allemaal een stukje makkelijker wordt, als de oudste naar school gaat.
Onze meiden zijn ook totaal verschillend qua karakter. Bijvoorbeeld met slapen was (is) onze oudste heel moeilijk. Ze slaapt pas sinds een halfjaar zelf in (en dan nog moet ik er vaak bij blijven). Onze jongste leg je in bed, je zwaait een keer dag en doet de deur dicht (okee af en toe een uitzondering bij een sprongetje of niet lekker voelen).
Maar als ik terug denk aan mijn tweede zwangerschap en dat ik in de laatste weken nog vaak achter onze oudste aan moest rennen buiten als ze er weer eens vandoor ging, haar naar huis moest dragen vanuit de speeltuin in het park of weer van de grond moest oprapen omdat ze met haar loopfiets was gevallen, dan kan ik niet echt zeggen, dat ik enorm heb genoten van mijn tweede zwangerschap.
2 jaar geleden
Het zou voor mij zeker geen belemmering zijn om voor een tweede te gaan (of ...
Haha moet je na gaan, mijn zoontje kan nog niet eens lopen🤣 ach ik denk dat het ook per kind verschild. Mn zoontje slaapt snacht heel goed. Hij sliep als snel veel uren achter elkaar en tegenwoordig meestal van 18.30 tot 07.30. Dus daar heb ik weinig slapeloze nachten van. Maar dat het druk gaat worden daar twijfel ik niet aan🤣
Owja en ik las hieronder dat een mama liever wacht tot nummer 1 naar school gaat. Pff heb je die eindelijk op school, mag je weer! Haha. Ach van alles valt wel wat te zeggen
2 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Haha moet je na gaan, mijn zoontje kan nog niet eens lopen🤣 ach ik denk da ...
Haha precies. Lekker je eigen gevoel volgen en voor een tweede gaan als en wanneer je je daar zelf prettig bij voelt. Overal zitten voor- en nadelen aan 🤷🏻♀️.