412 Reacties
3 jaar geleden
Heeft iemand een idee als vervanging voor liga door het fruithapje? Vond het wel fijn dat het fruithapje net even wat meer vullend was maar die suiker had ik me even op verkeken🙈
3 jaar geleden
Ik doe soms 2 el volle (Griekse) yogurt bij het fruit. Je hebt ook wel yogurt zonder toegevoegde suiker of weinig suiker (skyr) of de soja variant (zonder lactose en suiker). Bevat veel eiwit dus ook wel goed voor je baby.
3 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Ik doe soms 2 el volle (Griekse) yogurt bij het fruit. Je hebt ook wel yog ...
Tip zorg juist voor gewone yoghurt als je dat wilt geven. Juist de hoeveelheid eiwitten zijn niet goed voor een baby i.v.m. de nieren. Om die reden geef je tot 1 jaar ook geen gewone melk.
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Tip zorg juist voor gewone yoghurt als je dat wilt geven. Juist de hoeveelh ...
Cb vertelde mij van de week dat een pannenkoek met gewone melk wel mag maar dat je niet een glas melk bij de lunch mag geven zoals wij dat doen. Ook een stamppotje met een scheutje gewone koemelk was prima
3 jaar geleden
Reactie op Huismus
Ik lees net een super goede tip over pindakaas 😁
Dip een mais puff/knabbel ...
Je kunt het ook door de yoghurt doen. Tip die ik gelezen heb op de insta van SolidStarts. Hele fijne tips hebben zij en de meneer hier vindt het heerlijk, zelf
Moet ik er niet aan denken 🙈
3 jaar geleden
Je kunt het ook door de yoghurt doen. Tip die ik gelezen heb op de insta va ...
Ik doe het gewoon op brood of laat hem een gedipte lepel aflikken. Al die gore trucjes met pindakaas, ik word er zelf misselijk van. 🤢🙈🙈😁
3 jaar geleden
Ik doe het gewoon op brood of laat hem een gedipte lepel aflikken. Al die g ...
Haha lekker man. Banaan met pindakaas😆 yoghurt met pindakaas daar integen🤔🙄
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Tip zorg juist voor gewone yoghurt als je dat wilt geven. Juist de hoeveelh ...
Ligt eraan wat je de rest van de dag geeft. In vlees, peulvruchten en noten zitten ook veel eiwitten. Dat moet je dus ook niet gaan mengen met elkaar.
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Wanneer geef je de yoghurt? Ik weet niet zo goed wanneer ik het moet toepas ...
Ik gaf het bij de oudste altijd als tussendoortje vanaf een maand of 10. Dus eerst als ontbijt een boterham met fles, fruit tussendoor, boterham als lunch, yoghurt als tussendoortje, avondeten en voor het slapengaan een fles.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Pfoeee.. zo wordt het wel erg ingewikkeld allemaal 🙈
Ik woon in Italië en als ik het hier volg zeggen ze dat er 5 ingrediënten zijn met eiwitten. Vlees, vis, peulvruchten, kaas en ei. Het is dan beter om dit telkens 1 soort eiwit aan te bieden in een gerecht. Voor ons volwassenen geldt dit trouwens ook. Weet niet of ze het in NL ook zo adviseren. Koemelk schijnt idd ook niet echt goed te zijn maar ook niet voor volwassenen uiteindelijk. Maar als je het toch wilt (gaan) geven dan volle yogurt of als je geen koemelk wilt of er een allergie is soja liefst zonder of weinig suiker. Ben zelf ook niet mega strikt hierop hoor maar probeer er wel een beetje op te letten. Met variëren kom je ook al een heel eind uiteindelijk en gaat het bijna automatisch al goed.
3 jaar geleden
Ik doe het gewoon op brood of laat hem een gedipte lepel aflikken. Al die g ...
Hahaha ik vind het ook niks, maar die lepel met pindakaas of op brood werkt hier niet, hij blijft me met open mond aankijken hoe ik het in m’n hoofd haal om dat in z’n mond te stoppen en dan spuugt hij het uit 😂😂😂 met de yoghurt is het zo op 🤷🏼♀️
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Pindakaas op brood is ze fan van.. Ik snap het d'r niet 😂 hoezo zou je pin ...
Ik had er ook nooit aan gedacht tot ik het voorbij zag komen bij een organisatie die bezig is met Rapley methode en verschillende manieren van aanbieden van allergenen. Ik vind het zelf vies, maar hij vindt het heerlijk 🤷🏼♀️