412 Reacties

3 jaar geleden

Is dat inclusief de korstjes? 🙂
Nee dat niet inderdaad. De korstjes worden te ver in de mond gestoken en afgebeten. Maisvingers gaan ook overdwars het mondje in als je niet oplet. Vind ik nog wat te spannend 😅

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Meer mensen die een zwart gat hebben gecreëerd in plaats van een baby?😅 Ik ...
Haha ja hier ook! Eet alles wat ik hem voorschotel🤣 ook 2 boterhammen die hij hup zelf naar binnen schuift. Wel excl. korst hoor en in stukjes maar t is zo op. En wat water erbij EN nog een fles van 210 er achteraan 😂 klein vreetzakje!

3 jaar geleden

Waarom geven jullie je kleine geen korstjes? 🙈 Dan moet je dat later ja weer aanleren? Of mis ik iets? 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Waarom geven jullie je kleine geen korstjes? 🙈 Dan moet je dat later ja we ...
Ik geef zeker wel de korstjes. Mijn moeder lust geen korstjes dus gaf ze het mijn neefje ook nooit. Ik heb gezegd dat jij ze niet lust moest jij weten maar je geeft Sophie ze gewoon wel 😅 dat doet ze dus gelukkig ook. Ik snij het brood in stukjes inclusief de korst. En soms snij ik 2 of 3 korstjes af die geef ik dan als laatst in dr hand.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik heb altijd met korstjes gegeven, gaat prima!

3 jaar geleden

Hier krijgt ze ook gewoon korstjes. Geef die altijd in haar hand, in het begin kon ze het ook wel eens meteen helemaal in haar mond proppen maar hou er heel goed in de gaten dus ben er dan ook meteen bij om het er uit te halen. Nu sabbelt ze erop en als het zacht is hapt ze het er zo stuk voor stuk af. Ze eet dan een heel broodje en daarna gaat de fles van 180cc ook nog op 😊

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Ik geef zeker wel de korstjes. Mijn moeder lust geen korstjes dus gaf ze he ...
Nou precies... 🙈 Hier eet ze ze ook gewoon. Ze sabbelt op het stukje en als 't zacht genoeg is slokt ze het door of kauwt ze nog een beetje. Maar ik was gewoon meer benieuwd naar de reden dat ze hier niet gegeven werden..🙈 Op de kdv merk ik nog zo vaak, zelfs als ze 2 zijn of ouder.. Of ze wel of geen kortstjes van jongs af aan eten..

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik doe alleen de bovenste ronde korst nog niet omdat ik die wel echt hard vind nog. De andere korstjes gaan steeds beter, dus dan kunnen we langzaam ook de bovenste introduceren :)

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Ik doe alleen de bovenste ronde korst nog niet omdat ik die wel echt hard v ...
Hier haal ik het hele harde stuk eraf, is maar een dun laagje en trek je er zo af en dan geef ik haar ook dat stuk als korst.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Nou precies... 🙈 Hier eet ze ze ook gewoon. Ze sabbelt op het stukje en al ...
Mijn moeder zou zeggen: ik lust ze niet dus geef ik ze ook niet 😅😅 haha.

3 jaar geleden

Reactie op S110

Nee dat niet inderdaad. De korstjes worden te ver in de mond gestoken en af ...
Dank voor je antwoord. 🙂 Die van mij krijgt ook nog geen korstjes. Ik geef hem een fles van 120+5 omdat ik zijn groentehap aan het ophogen ben van 150 g naar 175 g. Hij wordt wel boos van een minder volle fles. 😬😊

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Nou precies... 🙈 Hier eet ze ze ook gewoon. Ze sabbelt op het stukje en al ...
Dat zegt niet veel hoor. Onze oudste heeft van het begin af aan korstjes gegeten. Sinds ze 2 was, at ze toch echt de korstjes van haar boterhammen niet meer op (nu met 3 nog steeds niet) Een los korstje bij de bakker of tussendoor dan weer wel. Of soms wil ze geen boterham maar juist alleen een korstje zonder beleg. 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Wie heeft een tip hoe je van gepureerd voedsel een beetje de stap maakt naar 'gewoon' voedsel? Gewoon geven? En dan aanvullen met gepureerd voedsel, zodat ze wel genoeg binnen krijgt? Broodjes, met korst, eet ze trouwens al met gemak.

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Wie heeft een tip hoe je van gepureerd voedsel een beetje de stap maakt naa ...
Wij zijn van pureren naar prakken gegaan. En van prakken naar gesneden brokjes.

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Van pureren naar prakken en nu hakmolen en daar hangen we nu nog :) Het ene wordt daarin fijner dan het andere maar dingen als pasta is precies goed naar mijn idee :)

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Begin met stukjes banaan die zijn zacht. Gooi dat door de puree, of prak met een vorm..

3 jaar geleden

Ohhh grapje, ik bedoel: ik prak al. ☺ Al die termen... Haha. Banaan is wel een goeie om dan mee te beginnen. Wel bedankt voor alle reacties! Misschien nog meer tips van prakken naar stukjes..

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Ohhh grapje, ik bedoel: ik prak al. ☺ Al die termen... Haha. Banaan is wel ...
Wat ik veel lees is de appel en peer in de magnetron doen dan krijg je zachtere stukjes, steeds wat kroter dus steeds wat hardere stukjes? 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wat ik veel lees is de appel en peer in de magnetron doen dan krijg je zach ...
Thx! Dit ga ik ook maar eens proberen want geraspt is nu wel klaar. Hij eet al geplette bessies en dat gaat goed. 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wat ik veel lees is de appel en peer in de magnetron doen dan krijg je zach ...
Ja heb ik ook gedaan. Wel in een bakje met water.