412 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Wat ik veel lees is de appel en peer in de magnetron doen dan krijg je zach ...
Im heb 't vandaag geprobeerd.. Ze vind appel niets maar ze bijt nu wel er vanaf en kauwt er op.. Vandaag had ze magnetron appel met een beetje kaneel voor de smaak 😅☺️ 20 Seconden in de magnetron gehad en ze waren mooi buigzaam

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Wie heeft een tip hoe je van gepureerd voedsel een beetje de stap maakt naa ...
Ik moet juist tips over hoe mijn dochter kan leren van een lepel te happen hahaha 🤣. Van begin af aan stukken gegeven (rapley of Kleintjes), dus dat gaat prima. Maar gisteren hadden we couscous en dat is heel moeilijk zelf met je handen te eten blijkt. Geprobeerd met lepeltje te voeren, maar ze wil de lepel zelf vast houden en gaat er dan alleen op kauwen 🙈. En de couscous zat werkelijk overal!

3 jaar geleden

Ik moet juist tips over hoe mijn dochter kan leren van een lepel te happen ...
Wij hebben de vitamine druppels vanaf het begin op een lepel gegeven. Als hij nu de lepel wilt vastpakken dan hou ik zijn handjes tegen. En dan bij een mond open de lepel erin en dan zelf laten afhappen. Vooral niet het eten aan het gehemelte afvegen zeg maar. En soms is het lepeltje hier ook om op te kauwen, dat is dan even niet anders. Misschien eerst een hapje voordoen? 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Haha oh maar dat gebeurt ook als je kind wel geleerd heeft met de lepel te eten 🙈 gewoon proberen, of een iets grotere lepel pakken, dan blijft er meer op zitten. ☺️

3 jaar geleden

Als ze zelf wil vasthouden gewoon twee lepels gebruiken. 1 voor haar om vast te houden en ‘zelf’ te doen en de ander om haar te helpen met de couscous te eten

3 jaar geleden

Speelgoedje ter afleiding werkt hier of een 2e lepel zoals door e.a. al benoemd is. 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Wij hebben de vitamine druppels vanaf het begin op een lepel gegeven. Als h ...
Oh... Niet afvegen... Check 😅. Geef ook vitaminen op een lepeltje, maar dus wel altijd afgeveegd. 😬

3 jaar geleden

Oh... Niet afvegen... Check 😅. Geef ook vitaminen op een lepeltje, maar du ...
Met vitamines is dat niet zo erg. Met een hapje veeg je heel het hapje naar binnen en schrikt een baby van de plotse hoeveelheid in zijn mond. Bij het zelf laten afhappen, bepaalt je baby de dosering en is er wat meer controle op de hoeveelheid. Scheelt kokhalzen. 😊

3 jaar geleden

Eten jullie kindjes rozijntjes?

3 jaar geleden

Soms 😊

3 jaar geleden

Nee, gedroogd fruit is een stikgevaar. Ik wacht tot een maand of 18.

3 jaar geleden

Nee. Vind het een beetje eng om te geven, maar ze kunnen het ook vaak nog niet goed verteren.

3 jaar geleden

Ja op de opvang heeft hij ze al gehad en dag gaat goed en vandaag in de schoenenwinkel ook van de winkelier omdat mama vergeten was eten mee te nemen en meneer begon te smakken 🙈🙈🙈 maar eet ze alleen onder toezicht.

3 jaar geleden

Met vitamines is dat niet zo erg. Met een hapje veeg je heel het hapje naar ...
Laatst linzen gegeten, ook lepeltje er bij gebruikt, zelf af laten happen. Het ging nu al stuk beter, tussen het zelf groente en linzen graaien door, heeft ze best vaak het lepeltje afgehapt 😄

3 jaar geleden

Oké, wisselende reacties. Hij krijgt vaak een doosje op de opvang met verjaardagen. Ik gooide ze tot nu toe altijd weg.

3 jaar geleden

Oké, wisselende reacties. Hij krijgt vaak een doosje op de opvang met verja ...
Bewaren tot hij 1 is.. Je kan ik gewoon proberen wat hij er van maakt... Het ene kind kan er niets mee het andere kind lukt het wel

3 jaar geleden

Geven jullie snoep komkommers? En hoe.. het hele komkommertje of snij je die nog door?

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Bewaren tot hij 1 is.. Je kan ik gewoon proberen wat hij er van maakt... He ...
Of zelf opeten 🤭

3 jaar geleden

Oké, wisselende reacties. Hij krijgt vaak een doosje op de opvang met verja ...
Ze blijven best lang goed. Ik doe ze in de snoeptrommel. Of hij krijgt ze later of een neefje of nichtje pakt het uit de trommel.

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Geven jullie snoep komkommers? En hoe.. het hele komkommertje of snij je di ...
Dit is het formaat fruit wat ik nu geef. Ik vond komkommer eerder maar een gedoe, maar ga ik nu met dit formaatje wel doen