412 Reacties
3 jaar geleden
Eten jullie kindjes rozijntjes?
Nog niet nee, misschien als ze 1 is. De oudste vindt ze ook niet echt lekker. Zij eet ze alleen uit noodzaak als ze geen andere snoepjes gevonden kan krijgen.
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Deze bedoel ik
Je kunt ze het beste in 4 repen in de lengte doorsnijden. Onze dame vindt komkommer nog te hard, dus we wachten wel even tot ze meer tanden heeft.
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Geven jullie snoep komkommers? En hoe.. het hele komkommertje of snij je di ...
Oh snoep komkommers waren hier de 1e snack toen ze een maand of 5 was.. Ik maakte we reepjes van en dan kon ze tijdens het eten van ons sabbelen aan de komkommer.. (paprika's trouwens ook...)
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Paprika is toch vreselijk hard om te sabbelen?
Ligt aan je kindje... Hier sabbelde ze al. Best vroeg er op, ze zuigde het sap er uit.. Daarna kookte ik het en sabbelde ze het zo op. En nu ze steeds overal in bijt geef ik haar weer ongekookte paprika, kan ze mooi krassen met d'r tanden en stukjes afbijten. Ze vermaald het al best wel.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Hmm valt wel mee hoor. 😊
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Onze dame krijgt ze ook nog niet rauw weg. Wel als ze even gekookt zijn.
3 jaar geleden
Onze dame krijgt ze ook nog niet rauw weg. Wel als ze even gekookt zijn.
Goede tip! Eerst koken. Heb nog helemaal geen paprika gegeven dus om mee te starten zou even koken wel een goed idee zijn. Kook je ze lang?
Of net zoiets als appel en peer? Die doe ik in een bakje met water een paar minuten in de magnetron.
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Goede tip! Eerst koken. Heb nog helemaal geen paprika gegeven dus om mee te ...
Ik kook ze meestal een minuut of vier.
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Goede tip! Eerst koken. Heb nog helemaal geen paprika gegeven dus om mee te ...
Kan allebei denk ik wel, zolang ze maar niet helemaal uit elkaar vallen. Dan zijn ze niet meer makkelijk vast te houden. Ik durf niet precies te zeggen hoelang ik ze kook 🙈.
3 jaar geleden
Reactie op Mikk-E
Wie heeft een tip hoe je van gepureerd voedsel een beetje de stap maakt naa ...
Ja dat 'gewoon geven' moest ik ook even aan wennen maar werkt prima! De pasta snijd ik nu heel fijn bv en dan wel meer gepureerde pompoen/groente erdoorheen. Hij vindt het echt heerlijk! Soms beetje boter van het brood door het eten om het gladder te maken.
Fruit prak/snijd ik grof. Een rijpe Peer is zo in stukjes geprakt zonder te koken/magnetron.
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Wat voor saus gooien jullie door de rijst?? Hier eet ze rijst met groente, ...
Deel van de groente is saus en daar meng ik andere groffere groentes of rijst doorheen. 🙂
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Wat voor saus gooien jullie door de rijst?? Hier eet ze rijst met groente, ...
Ik heb gisteren een succesnummer gemaakt. Heeeerlijk zitten smullen. Alle groente in hetzelfde formaat gesneden:
Halve courgette
Halve aubergibe
10 cherrytomaatjes
Halve paprika
3 eetlepels bruine bonen
1 klein blikje tomatenpuree en dezelfde hoeveelheid water
Hier dan rijst bij
Dit is bij ons genoeg voor 4 keer eten.