412 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Huh? Ik dacht dat de ontbijt fles er eerst vanaf ging en je dan alleen nog ...
Tja ze zeggen allemaal wat anders omdat geen 1 kind het zelfde is denk ik. Zelf denk ik dat ik de middagfles eraf haal, dan de ochtend en als laatst de avond.

3 jaar geleden

Ik was nog helemaal niet bezig met een fles eraf maar ze krijgt bij mij ook nog maar 1x brood. Toch maar mee beginnen bij het ontbijt.. Wij zitten nog op: 06.30 uur 180+6 08.30 uur fruit 10.30 uur 180+6 12.30 uur brood Tussendoor maisvinger, fruit, oid 16.30 uur groente 18.30 uur 180+6

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Huh? Ik dacht dat de ontbijt fles er eerst vanaf ging en je dan alleen nog ...
Tja ieder kindje is anders. Bij onze dame houd ik de ochtendfles er nog in i.p.v. een boterham, omdat ze anders amper nog melk drinkt. De middagfles is er al een poos af en van de avondfles drinkt ze nog maar tussen de 40-100ml. Onze oudste drinkt nog steeds 's avonds warme melk 🤷🏻‍♀️.

3 jaar geleden

Tja ieder kindje is anders. Bij onze dame houd ik de ochtendfles er nog in ...
Hier hoef ik ook niet met brood aan te komen smorgens hoor. En ik zit nog op 3 flessen. Maar de mensen in mijn omgeving met kinderen hebben na een tijdje alleen nog een avond (fles)voeding over. Vandaar mijn opmerking :)

3 jaar geleden

Reactie op Brownie

Hier heeft Ze alleen nog smorgens en savonds een klein flesje. Ik volg m'n ...
Alles is advies toch? 😊 Ken een stel dat hun kind 5 x per dag een banaan geeft als dat kind dat wenst dus zou die flessentoestand niet meer zo serieus nemen. Onze kindjes zijn al van een leeftijd dat je er van alles kan proppen.5 x een banaan bijvoorbeeld. 😂😊

3 jaar geleden

Hoeveel gram is jullie groentehap op dit moment? Die van mij hapt nu zonder probleem een prak weg van 200 gram (alles opgeteld: groente, aardappel/rijst en evt vlees) gevolgd door een toetje. Ben eigenlijk niet heel blij met dat dagelijkse toetje, maar hij valt af en drinkt steeds minder bij mij heb ik het idee (afvallen kan volgens cb ook komen doordat hij veel actiever is en een groeispurtje heeft gehad). Ben nu dus een beetje zoekende of ik gemiddeld een beetje goed zit met de groentehap. Hoe hebben jullie de verhouding aardappel-groente trouwens?

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hoeveel gram is jullie groentehap op dit moment? Die van mij hapt nu zonder ...
100 gr aardappel, 100 gram groente en dan 1/3e vega burger / 1 visstick. Die verhouding ook bij geruld gehakt met verschillende groentes en pasta/rijst Daarna soms nog een toetjes (yoghurt of appelmoes)

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ze vallen idd af, veel meer lichaamsbeweging maar dat stabiliseert snel weer. Net als ons, als we beginnen met afvallen (door meer te bewegen) vliegen de kilo’s er in t begin vanaf. Toetje kan natuurlijk van alles zijn, hoeft niet perse een zoetig iets te zijn. Hier krijgt ze (als ze zin heeft) na het eten bijv plantaardige yoghurt zonder toegevoegde suiker, stukje komkommer, een stukje meloen of bijv een wortel snack (Ella’s kitchen). Mijn baby doet zelf een beetje waar ze zin in heeft. De ene keer eet ze 150gr en de andere 200. Ligt er ook aan wat ze heeft gegeten voor lunch. Als ze bijv havermout of omelet eet voor lunch, dan eet ze warme hap van 150gr. Als ze pannenkoeken eet voor lunch dan eet ze weer 200 gr warme hap. Ik doe 1 aardappel, middelgroot en de rest aanvullen met groentes

3 jaar geleden

Ze vallen idd af, veel meer lichaamsbeweging maar dat stabiliseert snel wee ...
Hoop dat het inderdaad stabiliseert. Hier is het toetje altijd yoghurt nu hij anders te weinig zuivel krijgt. Had hem het liefst het eerste jaar enkel bv aangeboden (naast vast voedsel) maar is niet anders.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hoop dat het inderdaad stabiliseert. Hier is het toetje altijd yoghurt nu ...
Maar kun je hem niet jouw melk uit een bekertje geven? Je kan er ook smoothies meemaken of pannenkoeken of pap, of door de aardappelpuree doen. Zo krijgt hij alsnog de nodige vitamines zonder dat hij direct doorheeft. Dan hoef je ook niet altijd een zuivel toetje te geven. Ik geef mijn kind op haar flesvoeding na helemaal geen zuivel. Of nja, het meeste is plantaardig of vegetarisch waardoor ze het indirect wel krijgt. Maar geef regelmatig groentes waar calcium inzit.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Ca. 175 g. En dan is meer dan de helft groente en dan nog wat koolhydraten en vis/vlees.

3 jaar geleden

Maar kun je hem niet jouw melk uit een bekertje geven? Je kan er ook smooth ...
Helaas last van kolfmoeheid (als ik 30cc kolf is het veel). Hij kan nog wel bij mij drinken en ik weet met wat moeite voor de opvang nog een flesje mee te geven, maar ook het drinken bij mij gaat steeds moeizamer helaas. Door het toetje vul ik het mogelijke tekort aan (en eet verder goed zijn groenten, fruit en boterham). Maar nog 1,5 maand en dan stop ik ermee. Dan mag hij gewone melk en leg ik hem zo lang het nog wil hooguit ‘s ochtends en ‘s avonds nog aan. Dan heb ik mijn best gedaan denk ik dan maar (al voelt het nog wel dubbel)

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hier krijgt ze 50 gram vlees, 75 gram aardappelen en 75 gram groente. Ze eet 200 gram avond eten plus ook een toetje en een 1.5 uur later nog een fles 180. Mijn dochter haar goeicurve is ook afgebogen. Onze diëtiste zei dat kindjes rond 9/10 maanden naar hun eigen curve gaan. Het cb zei hier ook het zelfde ivm meer lichamelijke beweging geen reden tot zorg.

3 jaar geleden

Alles is advies toch? 😊 Ken een stel dat hun kind 5 x per dag een banaan g ...
Hahaha ja, ik denk ook dat ik mijn dochter gerust de hele dag door mandarijn en tomaat kan voeren 🤣. Ik sta sinds s avonds best lang on de keuken wat speciaals voor haar te maken en dan eet ze er amper van. Geef ik een boterham met een halve tomaat is het super snel weg 🤷🏼‍♀️. En ik doe maar wat ... Ik weeg niks, geef haar gewoon wat te eten wat goed lijkt een als ze het schoon op heeft geef ik nog wat na.

3 jaar geleden

Hahaha ja, ik denk ook dat ik mijn dochter gerust de hele dag door mandarij ...
Ik weeg het eindresultaat. Bij het maken let ik meer op verhoudingen. Meer groente dan vlees en koolhydraten. Eenmaal af dan ga ik afwegen en invriezen. Dan weet ik wat hij ongeveer binnen krijgt. Wil dat later wel gaan loslaten hoor en gewoon meer op gevoel. Dat komt wel als hij met de pot mee gaat eten. Ik kook nu 1 x per week zo'n 8 groentehappen om in te vriezen. Want 's avonds nog nadenken over een babyhap lukt mij niet. Knap hoor dat je dat kan. 😊

3 jaar geleden

Ik weeg het eindresultaat. Bij het maken let ik meer op verhoudingen. Meer ...
Ik gooi 't bakje vol en als die vol is is 't goed 🤣

3 jaar geleden

Geven jullie je kindje ook dingen zoals ui en prei door het eten?

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Geven jullie je kindje ook dingen zoals ui en prei door het eten?
Ja hoor. Alleen niet te veel zout. De rest eet ze alles wat wij eten. Oh nee pannekoeken nog niet echt 🤣 want melk.. Maar wel proberen

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ja hoor. Alleen niet te veel zout. De rest eet ze alles wat wij eten. Oh n ...
Misschien deed je dit al wel maar je kan natuurlijk wel bananen pannekoekjes maken. Alleen met banaan, ei en een beetje bloem. Was hier een groot succes!

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Misschien deed je dit al wel maar je kan natuurlijk wel bananen pannekoekje ...
Nog nooit gedaan, volg je een recept? Wil dat ook wel gaan proberen!