412 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Geven jullie je kindje ook dingen zoals ui en prei door het eten?
Ja maar wel gebakken ui en niet rauw. En kruiden zoals basilicum. Nog geen scherpe kruiden en zout.

3 jaar geleden

Reactie op Tweeling 2020

Nog nooit gedaan, volg je een recept? Wil dat ook wel gaan proberen!
Ik gebruik 2 eieren en 1 banaan. Gewoon banaan prakken, ei er door heen en dan bakken in de pan. Je kan dus ook bloem toevoegen, soms voeg ik een eetlepel pap er door. Zodat het wat meer vult, als ze bijv sochtends slecht brood heeft gegeten.

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Ik gebruik 2 eieren en 1 banaan. Gewoon banaan prakken, ei er door heen en ...
Hier eet ze tussen de middag brood maa 's ochtends wil ze alleen maar een fles.. Prima 😊

3 jaar geleden

Voor de mama’s die graag pannenkoekjes willen maken voor hun kindjes met kma: maak t met havermelk! Koopmans mix origineel en dan havermelk toevoegen. Mijn dochter heeft geen allergie maar ben nog een beetje terughoudend met zuivel dusss plantaardig it is. Ene keer doe ik er wat jam op of bak ik ze met blauwe bessen. My baby loves it 🤗 Smaakt net zo lekker!

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Geven jullie je kindje ook dingen zoals ui en prei door het eten?
Een ui als ik omelet maak. Zit dan spinazie, tomaat en ui in! Ze vindt het heeerlijk Had laatst zelf pasta saus gemaakt en toen ook ui toegevoegd. Nog niet echt gerechten bedacht dat prei waarbij ik prei nog heb dus dat komt nog wel

3 jaar geleden

Voor de mama’s die graag pannenkoekjes willen maken voor hun kindjes met km ...
Als je kind geen allergie heeft dan moet je het gewoon zuivel geven. In havermelk en amandelmelk ontbreekt dit. Althans dit heb ik gelezen een een artikel over veganisten met een ondervoede baby...🙈 Bij een enkele keer havermelk zal dit niet gebeuren. 😊

3 jaar geleden

Als je kind geen allergie heeft dan moet je het gewoon zuivel geven. In hav ...
Deze mensen gaven dat in plaats van flesvoeding. Door het eten mag je volgens mij wel plantaardige melk doen zolang het niet in plaats van de melkvoedingen is.

3 jaar geleden

Ik snap niet waarom alles zo plantaardig moet.. Haver melk.. Amandel melk... Nwij zijn ook groot geworden met koemelk, kaas en jus d Orange.. Wat wij kreten8 vanaf 4 mnd ipv water.., 💦😂

3 jaar geleden

Nee ik moet niets. Calcium haalt ze nu nog prima uit haar flesvoeding.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik snap niet waarom alles zo plantaardig moet.. Haver melk.. Amandel melk.. ...
Hoef je ook niet te snappen dit is een bepaalde keuze die iedere ouder voor zich maakt. Kan het wel proberen uit te leggen maar dan nog denk je er anders over dan ik. Wat helemaal niet erg is. Dus als je dat zou respecteren dan hoef je je die vraag ook niet af te stellen 😉

3 jaar geleden

Vraag me wel af wat kindjes dan zijn met kma 😂 mn beste vriendin dr kind heeft dat en ze is alles behalve ondervoed. Is nu 15 maanden en gaat helemaal prima.

3 jaar geleden

Hoef je ook niet te snappen dit is een bepaalde keuze die iedere ouder voor ...
Jij bent toch ook groot geworden? Waarom moet 't dan op zoon moeilijke manier.. Doe gewoon gewoon.. Doe je gek genoeg.. En ga vooral niet lopen bitchen want dat is absoluut niet nodig. Ik stel een gewone vraag.. Dat jij health goeroe speelt is toch prima? Ik vraag mij alleen af of dat voor een baby wel zo goed is 😘😚

3 jaar geleden

Hoef je ook niet te snappen dit is een bepaalde keuze die iedere ouder voor ...
Mag ik vragen wat de reden is? Oprechte vraag, want ik ben er eigenlijk niet zo in thuis en ben oprecht benieuwd wat ik anders (wellicht beter) zou kunnen doen. Wat zijn bijvoorbeeld de voordelen hiervan of de nadelen van ‘gewoon’ wat wij doen. Ik respecteer ieder zijn manier, ik ben oprecht benieuwd. Net als met vlees, ik zag voorheen oprecht niet wat dat met milieu te maken had, na een gesprek met een vegetarisch iemand dacht ik oh oké dat is het dus. Ik eet nog steeds vlees maar ik minder wel. Ben altijd nieuwsgierig naar andermans ideeën, daar leer je alleen maar van.

3 jaar geleden

Onze uk krijgt gewone pannenkoeken met gewone melk, wentelteefjes met gewone melk en zelfs in de lasagne gebruik ik gewone melk 🙊 Ik voelde me al een ontaarde moeder maar het vervangt geen fles. Ik geef hem geen beker melk bij zijn boterham ofzo 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Jij bent toch ook groot geworden? Waarom moet 't dan op zoon moeilijke mani ...
Nja ik geef een tip hoe ouders pannenkoeken kunnen maken zonder dat ze melk toevoegen en hoe ik daarbij kom. Dus om dan zo een opmerking te plaatsen met ik snap niet waarom alles plantaardig moet slaat volledig de plank mis. Ik ben alles behalve een health guru maar ik let er net als jij op wat ik (let op) MIJN kind te eten geef. Overigens stelde je geen vraag, anders had ik m netjes beantwoord.

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Mag ik vragen wat de reden is? Oprechte vraag, want ik ben er eigenlijk nie ...
Tuurlijk mag je dit vragen! De vitamines die ze uit gewone melk halen die krijgt ze nu gewoon nog uit haar flesvoeding. Dit is een van de redenen waarom ik nog eventjes wacht met vlees, vis en zuivel. Buitenom dat het slecht is voor t milieu, worden er ook een hoop hormonen toegevoegd aan melk, vlees en vis. Vind het niet nodig dat ze dit nu al binnen krijgt (buiten de flesvoeding om). Calcium en vitamine B12 kunnen ze prima halen uit groentes. Ik ga haar niet volledig plantaardig opvoeden, ze krijgt namelijk op het kdv af en toe vis en daar ben ik helemaal content mee. Het hoeft alleen allemaal niet zo gehaast voor mij.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Jij bent toch ook groot geworden? Waarom moet 't dan op zoon moeilijke mani ...
En wie zegt dat het moeilijk is? Jij koopt een pak melk, ik koop een pak havermelk 🤣 maak precies op dezelfde manier een pannenkoek.

3 jaar geleden

Nee ik moet niets. Calcium haalt ze nu nog prima uit haar flesvoeding.
En zo moeten andere mensen niet perse hun pannekoekjes met iets anders dan melk maken, zoals het lijkt in je andere berichtje 🤷🏼‍♀️😁 Fijne zondagmiddag/avond, ciao!

3 jaar geleden

En zo moeten andere mensen niet perse hun pannekoekjes met iets anders dan ...
Uhm, er staat voor kindjes met KMA. Dat betekent koemelkallergie. Dus nee ze moeten het zeker niet perse doen. Ik las hier ergens terug dat een mama zei dat ze geen pannenkoeken kon maken omdat ze geen gewone melk kon gebruiken. So before throwing shade, lees ff okay. Spoor niemand iets aan ik geef een TIP. Doe wat goed voelt. Jij ook fijne zondagmiddag 😉

3 jaar geleden

Vraag me wel af wat kindjes dan zijn met kma 😂 mn beste vriendin dr kind h ...
Die baby's met kma hebben toch speciale voeding? Dus die zijn niet ondervoed. 😊 En je hebt toch gewoon ook slimme ouders die vetten en andere voedingsstoffen (die je normaal uit melk haalt) met andere producten weten aan te vullen? Ik heb geen zin in een hele discussie. Ik wilde alleen even melden dat amandelmelk en havermelk niet gelijk staan aan melk qua voedingsstoffen. 🙂 Het is geen goede vervanger wanneer dit niet nodig is dus doe het dan niet. Voor de rest moet iedereen het zelf weten. 🙂