412 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Deze mensen gaven dat in plaats van flesvoeding. Door het eten mag je volge ...
Ja volgens mij ook. Ik wilde alleen maar zeggen (misschien was ik niet handig is mijn vorige bericht) dat je niet alles moet gaan vervangen wanneer dit niet nodig is. Voor kma-kindjes is dit overigens een prima oplossing voor een pannenkoek op zijn tijd. 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Onze uk krijgt gewone pannenkoeken met gewone melk, wentelteefjes met gewon ...
Een pannenkoek van koeienmelk is zoooo 2009! 😂😂😂

3 jaar geleden

Not done hoor 🤪

3 jaar geleden

Die baby's met kma hebben toch speciale voeding? Dus die zijn niet ondervoe ...
Ik geef ook alleen een tip voor kindjes met kma. Je hoeft namelijk vanaf 1 jaar niet perse alles te mengen met pepti. Belangrijk genoeg is wel om iedere dag een bekertje te drinken of er bijv pap mee te maken zodat het lichaam hier uiteindelijk aan kan wennen. Amandelmelk, havermelk of soja kan je prima gebruiken om een keer pannenkoeken te maken. Nergens heb ik hier vermeld dat het een flesvoeding vervangt. Dus nogmaals het was een tip. Geen vraag of advies vanuit mijn kant. Maar thanks voor het informeren. Al onze kindjes (in ieder geval uit deze groep) zijn nog niet eens 1 dus flesvoeding vervangen oid is niet eens aan de orde. In pannenkoeken zitten verder ook niet echt belangrijke voedingstoffen dus maak je dat met havermelk is dat echt geen probleem.

3 jaar geleden

Ik geef ook alleen een tip voor kindjes met kma. Je hoeft namelijk vanaf 1 ...
Het was mijn bedoeling niet om je aan te vallen hoor. Ik denk dat je tip welkom is. 🙂

3 jaar geleden

Maarrrr good to know voortaan geen tips meer cause before you know it ben ik een health guru of wat het ook mag zijn 🤣 thanks mommy’s was weer gezellig vandaag!

3 jaar geleden

Waarom is er zon pesterige sfeer direct naar iemand die voor vaste voeding niet kiest voor zuivel? Dat is echt geen onder voeding als er gewoon flesvoeding gegeven wordt!! Eiwitten, vet, calcium zit daar allemaal in. Dat je zelf iets anders doet, maakt je ook geen ontaarde moeder of iemand uit 2018, dat zegt helemaal niemand. Niet zo overdrijven

3 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Waarom is er zon pesterige sfeer direct naar iemand die voor vaste voeding ...
Mee eens. Lisky, voel je alsjeblieft niet aangevallen. Ik denk dat de berichten een beetje een eigen leven zijn gaan leiden. Je tip voor kindjes met kma is zeker waardevol. Persoonlijk ben ik ook terughoudend met vlees/vis/melk ivm de hormonen die toegevoegd worden, zeker in het eerste jaar. Maar zo ben ik ook voorzichtig met soja ivm fyto-oestrogeen. Alles heeft zo zijn voor- en nadelen en eenieder maakt daar een eigen keuze in. Ik vind het daarbij wel belangrijk om zelf kritisch te blijven op wat ik mijn kinderen geef.

3 jaar geleden

Maarrrr good to know voortaan geen tips meer cause before you know it ben i ...
Ik vond het een goede tip, doe ik ook voor pannenkoeken

3 jaar geleden

Ik weeg het eindresultaat. Bij het maken let ik meer op verhoudingen. Meer ...
Gaat ene keer beter dan andere 🙈. Soms eten wij veel dingen die zij ook mag en dan eet ze praktisch met de pot mee, andere keren moet ik echt wat anders maken en dan brandt er ook wel eens iets aan 😅. En ik moet eerlijk bekennen dat mijn man doordeweeks kookt, omdat ik dan aan het werk ben 🤭. Verder zie ik inderdaad wat veel haat hier over voeding. Ik denk dat iedereen gewoon moet doen wat hij/zij goed vindt voor zijn/haar kind. Persoonlijk gebruik ik liever geen koemelk omdat ik zelf ook allergisch ben. Maar ik gebruik ook liever geen plantaardige melk nog, omdat dat best moeilijk te verteren is nog. Als ik pannenkoeken bak gebruik ik mijn eigen melk. Of ik gebruik geiten yoghurt of schapen kwark. Maar ik kijk ook vooral wat het met mijn dochter doet. Ik heb al eerder koemelk gebruikt en daar kreeg ze wat slijmerige ontlasting van en rode vlekjes om de mond. Anders zou ik waarschijnlijk wel koemelk gebruiken. Koemelk vrij eten is best lastig en duur.

3 jaar geleden

Ik ben ook niet zo hip 😅 Ik maak voor lunch wel van ei banaan en bloem maar als ik zelf pannenkoeken eet, krijgt hij ook. Meer dan een hakve pannenkoek gaat er nieteens in trouwens 🧐

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Onze uk krijgt gewone pannenkoeken met gewone melk, wentelteefjes met gewon ...
Ik geloof dat het geven van zuivel wordt afgeraden ivm te veel aan eiwitten, wat schadelijk is voor de niertjes. Een beetje melk kunnen ze prima verteren trouwens maar dat is dus de rede. Ik drink nog vaak een bakkie decafe cappuccino en dan krijgt mn ventje af en toe een hapje melkschuim 🤭 vind het zo gezellig samen smikkelen🤣

3 jaar geleden

Ik krijg net van de opvang trouwens een foto van m'n zoontje met een knakworst in zn handen🤣 haha hij knabbelt er mooi aan maar las dat je met knakworst, net als met druiven voorzichtig moet zijn. Op de foto zie ik wel dat hij er gewoon kleine stukjes af knaagt maar wat vinden jullie? Vind het wat gek aangezien ze wel volgens allemaal richtlijnen werken daar. Vind het wel een goeie opvang namelijk 🤔

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Ik krijg net van de opvang trouwens een foto van m'n zoontje met een knakwo ...
Vind ik ook gek vanwege het stikgevaar. Zou vragen of ze het de volgende keer in de lengte willen doorsnijden. Daarnaast zit er volgens mij ook veel zout in knakworst.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Soms doe je ff iets geks.. Als ouders trakteren op eten.. Dan besluit je op dat moment of je daar tracteerd of dat je 't niet doet.... Een knachkworst is best zacht, en met 10 mnd hebben ze vaak wel wat tanden.. Mogelijk dat ze zo gedacht hebben.

3 jaar geleden

Jaa voor een keertje vind ik het ook geen probleem hoor qua zout. Hij krijgt daar ook wel eens iets dat ik hem zelf niet geef maar die paar keer lig ik niet zo wakker van. Maar ik zal ze wel vragen of ze het de volgende x in de lengte willen doorsnijden.

3 jaar geleden

Wij hadden een danoontje knijpfruityoghurt ding in onze too good to go box, dus ik dacht nou voor deze ene keer krijgt Marije die, lust ze het niet. Hahaha

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Bij mij op de opvang zit hij in een groep tot 2 jaar. Enkelen uit die groep kunnen zo'n worst prima opeten. Enkelen zijn te jong en krijgen geen worst. Mijn kind behoort tot de groep van stilgevaar waarbij ze extra opletten. Ik vind die dingen maar ongezond en onnodig. 🙈

3 jaar geleden

Bij mij op de opvang zit hij in een groep tot 2 jaar. Enkelen uit die groep ...
Vanavond staat hier boerenkool met knakworst op 't menu 😂😂😅 omdat papa geen rookworst lust 😅

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Vanavond staat hier boerenkool met knakworst op 't menu 😂😂😅 omdat papa g ...
😂 Bij mij wordt de rookworst met kipgrilworst vervangen.