412 Reacties

3 jaar geleden

Hoeveel tijd laten jullie tussen het avondeten en de laatste melkvoeding? En hoe doen jullie het als je kindje al toe is aan bed direct na het avondeten? Slapen en dan na x uur nog melk, rekken of iets anders? Mijn zoontje is soms al doodop na het avondeten (17.15 uur) en heb hem eigenlijk liever niet voor 18.30 uur op bed. Dan komt hij namelijk te vroeg in de ochtend en kan hij niet op tijd naar bed in de ochtend.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hoeveel tijd laten jullie tussen het avondeten en de laatste melkvoeding? E ...
Hier leeft ze vaak op na 't avond eten.. Dan trekt ze 't nog een uurtje.. Maar als die zo moe is, waarom leg je hem van 4 tot 5 niet in bed en daarna eten? Dus later acond etenn?

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hier leeft ze vaak op na 't avond eten.. Dan trekt ze 't nog een uurtje.. ...
Hij wil nooit slapen voor het avondeten. Hij trekt het überhaupt nooit lekker vanaf zijn middagslaap. Hij was nu wakker om 15.30 uur (2 uur geslapen) en al super hangerig. Heb hem nu maar op bed gelegd, want het arme kind trok het echt niet.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Om deze reden doet die van mij doet vaak nog 3 dutjes. Een klein dutje tussen avondeten en de laatste fles.

3 jaar geleden

17.30 eten 18.30 fles, 19u in bed.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Hier krijgt ze om 16.30 uur warm eten en om 18.30 de fles, rond 18.45 uur slaapt ze. Hier is ze altijd wel moe maar ik rek. Ik heb haar deze week 2 x toch weer een keer in bed proberen te leggen (alle slaapsignalen waren er en ze was zo moe) maar ze kan niet slapen gewoon, dit probleem heb ik al vanaf 6 maanden dus ik moet haar wel ophouden en omdat ik dat steeds heb gedaan/doe is ze er ook aan gewend geraakt, ze is niet meer humeurig. Als ze echt een keer heel slecht geslapen heeft overdag, dan doe ik haar wel eens 30 min eerder op bed.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Ik geloof dat het geven van zuivel wordt afgeraden ivm te veel aan eiwitten ...
Wat kunnen ze genieten he van dat melkschuim 🥰 voor het kindje van een vriendin (1,5 jaar) maak ik nu een babylatte als wij onze lattes drinken. Gewoon opgeschuimde warme melk maar wat een verwennerij is dan zo’n bekertje

3 jaar geleden

Bij mij op de opvang zit hij in een groep tot 2 jaar. Enkelen uit die groep ...
Ze vertelde op de opvang dat de andere kindjes het aten vanwege een verjaardag, en dat mn zoontje er zo verlekkerd naar zat te kijken dat ze dachten nou, doe hem ook maar een dan. Maar dat hij er niet heel veel mee deed behalve wat aan knagen. Ik heb gevraagd of ze hem een volgende keer in reepjes wilde snijden voor hem. Hij zit op een groep t/m 4 jaar maar ze hebben wel aparte aandacht voor de baby's.

3 jaar geleden

Reactie op LMR

Wat kunnen ze genieten he van dat melkschuim 🥰 voor het kindje van een vri ...
Hahaha jaa schatjes! Oowja ik noem het een babychinno🤣 krijgt mn nichtje van 2 ook

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Heel herkenbaar! Wil ook na zn dutje van de middag niet meer slapen. Heb het vaak geprobeerd maar was steeds drama. Nu ik het niet meer probeer gaat het veel beter. Hier krijgt hij vaak rond 17.00 Avondeten. Als hij dan heel moe is probeer ik wat te rekken door of samen op de bank te zitten of hem in de kinderstoel erbij te zetten. Maar mocht het echt niet lukken dan geef ik hem om 18.00 al een flesje hoor.. ik was ook bang dat hij dan heel vroeg zou komen s'ochtens maar gek genoeg slaapt hij soms zelfs langer. En als hij dan een deel van zn flesje laat staan dan is dat maar zo. Je zou iets meer avond eten kunnen geven, dan krijgt je kleintje alsnog genoeg voeding. En anders maar een keertje iets minder. Wij eten ook wel eens minder😉

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hahaha jaa schatjes! Oowja ik noem het een babychinno🤣 krijgt mn nichtje v ...
Hihi ook een geweldige naam ervoor ja!

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Wij eten meestal tussen 17:30 en 18:00. 19:00 beginnen we met het avond ritueel, dus 19:30 de laatste melk voeding ongeveer en rond 20:00 slaapt ze dan. Eerder naar bed alleen als ze erg moe is. Dan wordt ze sjacho en hangerig dus dat merk ik wel 😁.

3 jaar geleden

Hi! Onze dochter eet heerlijk haar groentenhapje maar ik geef haar eigenlijk bijna nooit vlees of vis (heeeel soms in een potje). Ik vind het zelf niet zo een aangename gedachten dat ze dit eet (geen idee waarom haha) en eet het zelf ook amper. Kan dit kwaad? Is het verstandig om dit met bepaalde voedingsstoffen te compenseren?

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Hi! Onze dochter eet heerlijk haar groentenhapje maar ik geef haar eigenlij ...
Kan geen kwaad hoor. Gewoon zorgen voor een goed gevarieerd menu en goed erop letten dat er geen tekorten ontstaan.

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Doe ik ook niet omdat ik zelf vegetarisch eet. Hij mag van mij wel vlees of vis en eet dit weleens op de opvang (daar eten ze smiddags warm) maar ik ga het niet speciaal voor hem klaarmaken. Ik geef regelmatig ei en peulvruchten. Daarnaast krijgt hij nog 3 flessen, daarin zitten ook dierlijke voedingsstoffen.

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Doe het ook niet hoor! De nodige vitamines die in vlees of vis zitten halen ze nu nog uit de flesvoeding (als je dit geeft natuurlijk en anders uit je borstvoeding). Op de opvang krijgt ze zo nu en dan vis maar thuis maak ik het nog niet klaar. Ze eet o.a kikkererwten en peulvruchten om zo toch de vitamines die ook in vlees zitten te halen. Zoete aardappel met pompoen en kikkererwt is hier bijv een favoriet, met als spinazie met aardappel en ei 😁 Wil wel rond 1 jaar gaan afbouwen met de fles dus ben nog even aan t bedenken hoe of wat, maar stel het t liefst nog even uit. Dus misschien toch nog wat langer door met de fles maar ben er nog niet helemaal uit 😅

3 jaar geleden

Reactie op Newgirl90

Ik geef af en toe vis of kip. Verder nog geen vlees, want ze kauwt haar eten niet echt dus krijgt ze het ook niet weg. Zachte kip of vis lukt wel en dat vindt ze ook heel erg lekker.

3 jaar geleden

Ik geef af en toe vis of kip. Verder nog geen vlees, want ze kauwt haar ete ...
Vlees en kip kun je koken, en dan kunnen ze het al heel gauw eten.

3 jaar geleden

Wat voor beleg smeren jullie? Ik wil graag wat meer variëren, maar ben ook wat 'angstig' dat ik het verkeerde geef. Momenteel geven we brood met: - boter - jam - 100% pindakaas - 100% notenpasta - leverpastei (eens in de zoveel tijd ivm dat teveel niet goed is) - fruidspreads (zoalsangopompoen vd Kleine Keuken) En als tussendoortje? We geven nu maisvingers, yoghurt, soepstengels of koekjes van de Kleine Keuken of HiPP.

3 jaar geleden

Reactie op Mikk-E

Wat voor beleg smeren jullie? Ik wil graag wat meer variëren, maar ben ook ...
Ik doe er soms een dun laagje Appelstroop op maar verder ook eigenlijk alleen maar 100% pindakaas of gewoon margarine. Op de opvang doen ze ook wel eens philadelpia, maar dat doe ik zelf niet. Je hebt van sonnatura ook groentespread. Kan je ook eens proberen. Als tussendoortje is het of soepstengels, maisvingers af en toe een rijstwafel en als favoriet volkoren cracotes (huismerk ah, zit minder zout en suiker in dan het merk zelf)