412 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Ik woon in Italië en als ik het hier volg zeggen ze dat er 5 ingrediënten z ...
Maar... bijvoorbeeld lasagne (op zn hollands dan he ) is vlees melk kaas (en groente, pasta, kruiden etc) maar dan is 1 gerecht dus al "fout"?
Wij eten wel eens pannenkoeken met kaas en ham ertussen, dan heb je er 3 want er zitten ook eieren in.
Dat is toch geen doen? Dan moet je dus over alles zo vreselijk na gaan denken. En ik vind het al een hele opgaaf om te bedenken wat we nu weer moeten eten 😆
3 jaar geleden
Hahaha ik vind het ook niks, maar die lepel met pindakaas of op brood werkt ...
Als het werkt! 😀👍
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Maar... bijvoorbeeld lasagne (op zn hollands dan he ) is vlees melk kaas (e ...
Ja klopt... Doen de meesten ook niet totdat ze last krijgen van maag/darmen /uitslag/reuma of andere klachten etc... Italianen hebben ook veel vaker last van maag/darmen dan Nederlanders bijvoorbeeld doordat ze vaker koolhydraten (pasta of pizza) met vlees eten wat nou juist zo'n foute combi is. Maar een baby is natuurlijk nog gevoeliger het eerste jaar dus probeer er wel rekening mee te houden.
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
Maar... bijvoorbeeld lasagne (op zn hollands dan he ) is vlees melk kaas (e ...
Wat je kan doen, om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken, is gewoon wat porties "babyproof" eten in te vriezen. Ipv ijsblokjes gewoon een compleet hapje.
Mocht je zelf iets eten wat geschikt is kan je kleintje gewoon met de pot mee eten (desnoods haal je zijn of haar portie eruit voordat je kruiden toevoegt) en zo niet dan haal je een maaltje uit de vriezer. Dan kan je per keer gewoon bedenkt of het wat is
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Wat je kan doen, om het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken, is gewoon w ...
Vandaag bietjes gegeten, kleintje ook.. los een aardappel gekookt. Maar nu heb ik ivm de tijden dus 2 keer staan koken. Niet handig...
En tja.. de vriezer zit inmiddels een beetje te vol 🙈🙈
3 jaar geleden
Geven jullie yoghurt met 8 maanden? Op Voedingscentrum staat dat je magere of halfvolle yoghurt mag geven maar heb ook begrepen dat je juist volle producten moet geven en eigenlijk zuivel nog niet tot 1 jaar toch? Zoveel verschillende dingen te lezen.. op de opvang geven ze het ook als tussendoortje. Mee beginnen of niet?
3 jaar geleden
Reactie op Lies25
Geven jullie yoghurt met 8 maanden? Op Voedingscentrum staat dat je magere ...
Ik zie het nut er niet van dus ik wacht er nog mee. Ik houd zelf meer vast aan de tot 1 jaar geen andere melkproducten dan boter en moedermelk. Alles aan vast voedsel vervangt toch in zekere zin de melkvoeding en yoghurt bevat veel eiwitten wat afgeraden wordt ivm de nieren en dan verkies ik de toch wel belangrijke moedermelk boven de optionele yoghurt. Laatst was er iemand van wie het kindje geen melk meer wilde drinken. Dan is het wel fijn om al yoghurt te kunnen geven. Het is denk ik iets dat afhankelijk is van de situatie of je het al geeft of niet.
3 jaar geleden
Ik wil morgen rundvlees maken maar vraag mij af of ik het op de zelfde manier kan doen zoals ik het altijd doe:
Vlees aanbraden, in behoorlijke hoeveelheid boter, beetje water toevoegen en sudderen tot het zacht is.
Voor haar denk ik geen kruiden en misschien minder boter/olie en meer water?
Hoe andere dit?
3 jaar geleden
Reactie op Lies25
Wanneer dan? 🤯😬🙈🙈 Hij heeft al 7 (!!!!) eetmomenten en zit dan echt al vol:
4 flessen.
1 fruithap
1 broodmaaltijd
1 groentehap
Probeer naar een fles eraf toe te werken. Mijn hele dag staat in het teken van maaltijd naar maaltijd toewerken. Hoef er echt niet nog iets bij.
3 jaar geleden
Wanneer dan? 🤯😬🙈🙈 Hij heeft al 7 (!!!!) eetmomenten en zit dan echt al ...
Ik geef 3 flessen, die van 15/16 uur afgevallen. Ik gaf zelf maisvingers en water maar opvang leek het weinig dus ze gaven nog een fles bij. Als tip gaven ze dat ze ipv een fles ook yoghurt kunnen geven.
Heb voor de rest ook het idee dat mijn kind alleen maar aan het eten is de hele dag. Vooral tot een uur of 13 daarna wat rustiger 🙈.
3 jaar geleden
Reactie op Lies25
Wij geven het wel, maar niet elke dag. Twee keer per week na zijn avondeten.
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Ik wil morgen rundvlees maken maar vraag mij af of ik het op de zelfde mani ...
Ik denk dat je dit gewoon kunt doen. Vetten zijn goed voor die kleintjes. Alleen oppassen met zout. Ik denk dat het wel goed is om te wennen aan kruiden. Wij kruiden ons eten ook gewoon, alleen geen zout. Maar we eten sowieso al zoutarm.
3 jaar geleden
Reactie op Lies25
Ik geef 3 flessen, die van 15/16 uur afgevallen. Ik gaf zelf maisvingers en ...
Ah ja dan een fles verruilen voor yoghurt. Want anders wordt je heleboel gek en je kindje ook. 😁 Heb niet het idee dat yoghurt voedzamer is dan een fles maar als je kind al goed vaste hap eet dan zal dit geen probleem zijn. Die van mij moet nog wel even opbouwen qua vaste hap voordat er een fles af kan. 😊
3 jaar geleden
Ah ja dan een fles verruilen voor yoghurt. Want anders wordt je heleboel ge ...
Las net in de folder van het voedingscentrum dat dit een prima tussendoortje is. 😊