412 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Brownie
Kleine fles 90+2 en 1 boterham. Wil doe fles binnenkort wel weglaten en dan ...
Ik wil de pap met gewone melk gaan maken ipv kv als hij één jaar is.
Brood in de ochtend doe ik als hij rustig alle hapjes zelfstandig kan eten. Ik ben nu met de lunch aan het oefenen dat hij de stukjes één voor één opeet en niet alles in één keer naar binnen propt. Dit gaat best goed. 🙂
2 jaar geleden
Reactie op Jen1
Ja dat dacht ik ook?!
Bij kindjes onder de één wel ivm de kans op bacteriën. Misschien is haar kindje al 1 jaar oud. We zitten immers in december. 😊
2 jaar geleden
Reactie op Brownie
Geven jullie al appel en peer echt in stukjes?
Ik peer wel maar appel nog ...
Ik sla appel over. Te veel gedoe. Wacht wel tot ie meer dan 2 tanden heeft. 😊🙈😊🙈
2 jaar geleden
Ik heb van de fles sinds 2 dagen een bord pap gemaakt. Dan doe je meer lepe ...
Is uiteindelijk wel beter om een bordje pap te doen inderdaad. Die fles is opsich prima, maar hij eet daarna nog 2 stuks fruit weg. Dus misschien met meer pap, meer voldoening daarna.
Die fles is ook voor ons nog uit gemak sochtends en iets sneller dan zitten met een bord pap🙈
2 jaar geleden
Wat krijgt jullie kind nu voor ontbijt? Nog steeds de fles of al iets ander ...
Borst en boterham
2 jaar geleden
Reactie op Brownie
Peer wel, gaat ook wel goed, appel doe ik niet. Ik doe niet aan yoghurt als toetje, dus heel soms krijgt ze dan een appelmoesje na, maar verder geef ik eigenlijk geen appel
2 jaar geleden
Reactie op Brownie
Hier lust ze geen appel.. Wel hele zachte peer. Ze is ook heel bewust van welk fruit ze wil eten. Soms wil ze banaan soms mandarijn. En als ik t verkeerd interpreteer, dan knijpt ze het fijn... 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hier lust ze geen appel.. Wel hele zachte peer. Ze is ook heel bewust van w ...
Hihi, dat fijnknijpen ja, hilarisch. Marije is dol op 🥝, lekker pitjes poepen
2 jaar geleden
Reactie op Jen1
Is uiteindelijk wel beter om een bordje pap te doen inderdaad. Die fles is ...
Begrijp je heel goed. Ik wilde dat gemak van de fles en het momentje samen in bed ook nog even behouden maar pap uit een fles moet ie niet dus nu maar samen aan tafel in de ochtend. 😊
2 jaar geleden
Honing wordt inderdaad afgeraden tot 1 jaar. Gaat om een bacterie die ook bij wat andere producten voor kan komen. Wij hebben er op gegokt voor 1 jaar. Vanaf 11 maanden krijgt ze af en toe een beetje op beschuit. Denk niet dat haar darmen/lichaam na 1 jaar opeens een magische extra bescherming krijgt 😝. Moet wel zeggen dat het telkens super goed is gegaan met eten, geen allergische reacties etc. Dat helpt ook wel om er iets meer ontspannen in te staan.
Zachte peer geven wij in kleine stukjes. Appels koken we nog (laatst zelf appelmoes gemaakt zonder suiker, maar met kaneel en limoensap, groot succes).
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik hoorde dat aardbei ook gevaarlijk is voor kindjes onder de 1...
Toevall ...
Aardbei is niet zozeer gevaarlijk, maar een fruitsoort waar vaker kinderen een allergische reactie op krijgen 😉 na 1 jaar is het percentage kinderen dat erop reageert lager.