412 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Wat doen jullie met taart voor de eerste verjaardag? Wel of niet doen? Hier ...
De kleine krijgt normaal gesproken ook geen toegevoegde suikers, maar voor zn verjaardag hebben we een uitzondering gemaakt. Taart hoort erbij (vind ik). Hij heeft een cake smash gehad. Met z'n eigen giant cupcake, in het begin vond hij het maar gek en moest er niks van hebben. Na hem open gebroken te hebben nam hij een paar happen. Daarna hebben we hem weggehaald. Hebben toffe foto's! Mocht je echt geen suiker willen geven dan kun je ook voor een suikervrije taart gaan natuurlijk. Veel plezier!

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Hier lust ze tot nu toe geen zoetigheid 😂, cake pannenkoeken ze lust het niet. Chocolade vind ze wel lekker dus hebben we speciaal voor haar een chocoladecake taart besteld zonder zuivel ivm kma. Voor de ene dag ga ik mij niet druk maken om suikers enzo.

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Wij zijn ook terughoudend met suiker etc. Voor zijn verjaardag heeft hij iets van een zesde van een normale punt gekregen op het moment van zijn tussendoortje. Ook wel een cakesmash gemaakt, maar dat vond hij maar niks. Heeft een paar likjes botercreme gehad. Ik zou er niet te moeilijk over doen, maar met alles in gedachten houden dat het met mate echt geen kwaad kan en dat proeven ook goed is. Mijn zoontje mocht van mij laatst ook een theelepel slagroom proeven, maar ongeacht zijn reactie geef ik hem niet meer, want vind het onnodig dat hij het krijgt. Mist er niks aan.

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Heel mooi streven, probeer ik hier ook. Merk wel dat ik er langzaam iets makkelijker in wordt. Uiteindelijk wil ik wel dat hij volgend jaar op zijn verjaardag "gewoon" een glas limonade krijgt en een stuk taart, misschien een snoepje of wat chips ofzo. Hoe ik daar ga komen weet ik nog niet. Een vriendin van ons haar kind wil heel graag limonade maar mag niet van mama. Dus op haar eigen feestje hadden alle kindjes limonade behalve de jarige jop... dat vind ik ook niet helemaal eerlijk 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Ben normaal terughoudend maar op zijn verjaardag mag hij wel een paar happen suiker. Het slaat niet meteen om in een verslaving als je je kind een enkele keer iets ongezonds geeft. Zo moet je er zelf als volwassenen toch ook mee omgaan? Jezelf af en toe wat gunnen maar er geen gewoonte van maken? 🙂

2 jaar geleden

Ben normaal terughoudend maar op zijn verjaardag mag hij wel een paar happe ...
Dat klopt ook helemaal. Ben ook niet bang dat het een verslaving zal worden. Meer omdat ik denk hij heeft nog niet echt zo iets gehad (ooit moet de eerste keer zijn en dit is wel een mooi moment) maar hij heeft het ook niet nodig. Is meer voor ons leuk dan voor hem denk ik. Zie nu al de foto's voor me, lijkt me wel leuk🙈.

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Dat klopt ook helemaal. Ben ook niet bang dat het een verslaving zal worden ...
Dat is zeker zo. Het is voor ons voornamelijk leuk. Net zoals het voor sommigen weer zielig is als je geen suiker geeft. Het kind zelf heeft er geen gevoel bij. 😊 De foto's lijken mij ook leuk. Die van mij heeft al een keer een likje ijs gehad en dat vond hij maar koud. 😄

2 jaar geleden

Iemand ook een kind wat veel wil eten? Ze hield altijd al van eten maar sinds een week ongeveer is het nog meer dan normaal. Zou dat door motorische ontwikkeling komen dat ze nu meer trek hebben door al het oefenen met stapjes enz? Ik lees vaak in artikelen de quote 'je kind bepaalt hoeveel hij eet' maar tegelijkertijd zie ik ook allerlei adviezen hoeveel je kind moet eten en nu vraag ik me af in hoeverre moet je je kind op deze leeftijd al begrenzen in hoeveelheid of komt dat later pas....? Als ik die van mij zelf laat bepalen zou ze zeker op een dag 5 boterhammen, 3 mandarijnen en een volwassen bord pasta eten denk ik😅 Twijfel soms een beetje waar ik goed aan doe, wil absoluut niet dat ze honger heeft maar wil haar ook niet overvoeden. Twijfel dan of ze echt nog honger heeft of gewoon eten zo lekker vindt. Bij 11 mnd was haar gewicht en lengte op de gemiddelde lijn.

2 jaar geleden

Reactie op Anne47

Iemand ook een kind wat veel wil eten? Ze hield altijd al van eten maar sin ...
Heb ook een vreetmonstertje maar die zit op een gegeven moment toch echt wel vol. Een groeispurt of mentale ontwikkeling kan voor meer trek zorgen. Een broodje extra of wat yoghurt vind ik dan geen probleem. Zolang je maar niet te veel suikers biedt zit het wel goed. 3 mandarijnen is misschien wat te veel suiker en je zou dit kunnen vervangen met komkommer ofzo. Krijgt ze gelijk wat vocht binnen. Eet ze snel? Probeer een maaltijd tot 15 minuten te rekken door af en toe pauzes in te lassen. Je hersenen krijgen pas na 15 minuten het signaal vol te zitten. Succes. 😊

2 jaar geleden

Heb ook een vreetmonstertje maar die zit op een gegeven moment toch echt we ...
Thanks voor je reactie!:)