412 Reacties
3 jaar geleden
Wanneer dan? 🤯😬🙈🙈 Hij heeft al 7 (!!!!) eetmomenten en zit dan echt al ...
Oow dit had ik ook! Zo veel eet momenten.. echt het ritme weer zoeken..
ik was eerst bezig met afbouwen maar ke kan er gewoon rigoureus een fles afhalen hoor! Nu geef ik rond 12 uur eerst een broodje en dan meteen erachter een fles. En de fles van 15.00 heb ik eraf gehaald. Daar geef ik nu de helft van de fruithap die over is van de ochtend en wat maisvingers. Gaat hij prima op!
Dus nu nog maar 5 eetmomenten. Veel fijner ritme
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Oow dit had ik ook! Zo veel eet momenten.. echt het ritme weer zoeken..
...
Bedankt voor je bericht. Zodra hij door zijn tandjes/sprong heen is ga ik gewoon een fles eraf halen. 🙂
3 jaar geleden
Reactie op Lies25
Geven jullie yoghurt met 8 maanden? Op Voedingscentrum staat dat je magere ...
Ja, iedere dag! Ipv de middag fles krijgen ze een bakje yoghurt. Ons cb adviseerd half volle of volle yoghurt ivm de vetten die erin zitten. Haha hoe tegenstrijdig kan het zijn. Ik snap het soms ook niet meer. Maar ze vinden het hier heerlijk, groeien goed en zijn tevreden. Dus prima !
3 jaar geleden
Hoe veel gram avond eten geven jullie?
Ik heb nu bakjes can 200/250 gram. Maar als ze op zijn kijkt ze me echt aan van, en nu het hoofdgerecht?
3 jaar geleden
Reactie op Iloon_88
200 gram en dat gaat nog niet altijd op. Wel geef ik een "toetje" ala appel ...
En hoe lang heb je dan tussen avond eten en de laatste fles zitten?
Ik ben bang dat als ik een “toetje” geef, ze niet voldoende drinkt bij bed tijd.. tussen 16:30-17:00 krijgt ze eten en rond 18:00 gaat ze naar bed.
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
En hoe lang heb je dan tussen avond eten en de laatste fles zitten?
Ik ben ...
Tussen 16.30 en 17.00 warme hap. Rond 17.45 "toetje". 50 ml yoghurt, 100 gr appelmoes.. ook deels zodat hij iets eet tijdens ons eten.
Om 19.00 laatste fles en 19.30 naar bed. Vaak slaapt hij pas rond 20.00
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Ik heb nu bakjes can 200/250 gram. ...
Ik was aan het ophogen van 100 naar 125 en verder maar door zijn sprongetje doen we weer rustig aan. 😊 Met 9 maanden moeten ze tussen de 200-250 gram warm eten op kunnen eten. Hij is nu 8 maanden maar zit daar nog niet omdat ik de 4e fles er vanaf moet halen. Daar beginnen we deze week mee.
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Ik heb nu bakjes can 200/250 gram. ...
Hier ook met gemak 200 gram en 200 gram potje zeker. Zelf gemaakt soms iets minder is meer vullend denk ik. Ik geef daarna niks meer.
Maar... laatste 2 weken gaat het allemaal wat minder met het eten. Volgens diëtiste hoort dit bij de ontwikkeling en is het goed je kind te blijven volgen hierin: hij/zij zal aangeven hoeveel die wilt, nodig heeft.
3 jaar geleden
Ik was aan het ophogen van 100 naar 125 en verder maar door zijn sprongetje ...
Waar heb jij die hoeveelheid vandaan? Het Voedingscentrum houdt veel minder aan en lopen wij gewoon meer dan goed qua hoeveelheid (die van mij krijgt nu ook 125) https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/eerste-hapjes/voorbeeld-voedingsschema-en-recepten-voor-je-baby.aspx
3 jaar geleden
Ik was aan het ophogen van 100 naar 125 en verder maar door zijn sprongetje ...
4 flessen maar 😱 hier krijgt ze nog zo’n 6-7 keer borstvoeding 😂 allemaal hun eigen ding!
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
4 flessen maar 😱 hier krijgt ze nog zo’n 6-7 keer borstvoeding 😂 allemaal ...
Zoals je zelf zeg, allemaal hun eigen ding. 😉😊
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Waar heb jij die hoeveelheid vandaan? Het Voedingscentrum houdt veel minder ...
Nutricia website zegt 200 gram. Die 200-250 ik weet het even niet meer... Ik vrees dat ik door de war was. Ik ga wel weer het voedingscentrum aanhouden zoals jij. Mijn excuses voor de verwarring. Ik houd mij voortaan in als ik het niet zeker weet. 🙈🙈🙈