412 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Hoe veel gram avond eten geven jullie? Ik heb nu bakjes can 200/250 gram. ...
Bij ons eet hij nu ineens de 8 maanden potjes leeg, 220 gram. Soms heeft hij daarna nog trek en krijgt hij dan nog een beetje yoghurt en een uur later z’n papfles. Denk wel dat het per kind verschilt. Meneer hier eet tussen de middag maar een halve boterham. Z’n fles van 15:00 zijn we aan het afbouwen maar ook die snacks die hem vervangen eet hij niet altijd (helemaal) op. Dus hij zal met avondeten wel honger hebben plus hij is een lange vent (maat 80 al) die veel kruipt. Zoals eerder al gezegd; volg vooral je kind. Alle websites gaan uit van gemiddelden, jij kent je eigen kind het beste.

3 jaar geleden

Reactie op Romaan

Wegen jullie alles elke avond?
Nee, dat doe ik als ik de hapjes maak en mijn bakjes voor de vriezer vul. 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Hoe veel gram avond eten geven jullie? Ik heb nu bakjes can 200/250 gram. ...
Hier ook ongeveer 200 gram, ik merk wel als 't eten "moeilijker" is dan is ze sneller tevreden dan geprakte baby meuk... 🙈 Moet ook zeggen als ze ons ziet eten wil ze mee eten.. Of ze gaat iig zeuren en dan geef ik haar maar wat lekkers.. Gekookte paprika, of toetje of een beetje van onze groente in d'r hand.. (boon, wortel prei) Ik maak 1x in de 2 weken baby prak.. Ongeveer 9 prutjes, de rest word potjes. Hoe ik d'r mee laat eten vind ik nog wel wat lastig 😂🙈🙄

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hier ook ongeveer 200 gram, ik merk wel als 't eten "moeilijker" is dan is ...
Ja dat mee eten vind ik ook lastig idd! Wij bestellen echt zo vaak.. of eten ongezond 😅🙈 maak idd ook elke 10 dagen 10 hapjes. Vind het geen moeite om voor haar gezond te koken. Ik maak ook altijd veel uit pakjes etc, dus dat kan al helemaal niet goed zijn voor een baby om mee te laten eten.. lastig hoor

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Ja dat mee eten vind ik ook lastig idd! Wij bestellen echt zo vaak.. of ete ...
Ze eet wel ongeveer 't zelfde als ons, maar toch voornamelijk.. Groente aardappelen vlees... Of groente pasta vlees of groente rijst vlees. Ik kan 9 prakjes maken.. Meer ruimte hen ik niet 😂😂 en dan willen ze straks meer dan 250 gram eten... 🙈

3 jaar geleden

Okeeeee nieuwe fase….het hapje zien, herkennen wat het is en het gelijk op het huilen zetten en tegensputteren. Geen hap erin gekregen🙄 Vraag me af of het zin heeft om morgen het weer aan te bieden

3 jaar geleden

Toen ik mn kleintje voor het eerst brood gaf, zei ik steeds: aaahhh. Zodat hij zn mond open zou doen en ik kon zien of die leeg was. Nou op den duur ging hij me na doen. Super schattig natuurlijk! Daarna was het al zodra zn mondje leeg was en hij een volgend hapje wilde: aahh.. Tegenwoordig is het na elk hapje AAAHHH schreeuwen! Hahaha grappig maar iets minder leuk in een restaurant oid🙈

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Toen ik mn kleintje voor het eerst brood gaf, zei ik steeds: aaahhh. Zodat ...
Haha wat een slimmerd zeg.

3 jaar geleden

Hier 8,5 maand en sinds woensdag wil ze ineens niks meer eten😱 dus nu al 5 dagen zo. Ze at hiervoor altijd alles en lustte alles qua brood/groenten/fruit. De fles gaat er nog gewoon goed in, fruithapje ook best goed, maisvingers ook. Maar ineens geen brood meer willen en geen avond eten. Hele dag vrolijk verder maar als we brood of warme hap neerzetten gaan huilen. Ook echt van kokhalzen als ze toch een hapje in dr mond doet. Ze eet nu dus echt super weinig. Heeft iemand zoiets meegemaakt? Ze had woensdag/do/vrij ook hele dunne ontlasting ineens weer doorlek luiers dus dacht misschien buikgriep, maar dan is het niet logisch dat andere dingen er wel goed in gaan toch of wel...? En vandaag ook gewoon weer normale poep maar nog steeds niet willen eten.

3 jaar geleden

Reactie op Anne47

Hier 8,5 maand en sinds woensdag wil ze ineens niks meer eten😱 dus nu al 5 ...
Misschien tandjes?

3 jaar geleden

Reactie op Anne47

Hier 8,5 maand en sinds woensdag wil ze ineens niks meer eten😱 dus nu al 5 ...
Hier ook af en toe zo’n fase. Wat mij vaak helpt te onthouden is; ‘Wij bepalen hoe laat en wat ze eten, zij bepalen de hoeveelheid’ en zolang er maar vocht binnenkomt komt het wel goed. (Mits het niet weken blijft aanhouden) en gelukkig drinken ze nu ook nog wel melk erbij. Succes mama, het is altijd lastig als ze niet willen eten. Kleine tip? Op een gegeven moment pak ik dan maar zijn favo maaltijd wat vaker. Dan eet hij even weer wat meer

3 jaar geleden

Thx voor de reacties 😊

3 jaar geleden

De afgelopen twee weken eet onze kleine echt aanzienlijk minder (8,5 maanden). Eerst twee boterhammen op een dag nu misschien een halve. Flessen gaan niet meer leeg (180cc, 120cc, 180cc). Fruit soms wel soms niet en 's avonds groenten ook niet meer, soms net maar voor de helft. Herkent iemand dit? Ik vroeg me af of ik hier het CB bv voor moet bellen of is dit normaal? Eerst een hele goede eter, at alles en meer. Heb hem afgelopen week thuis gewogen om even te kijken of hij ook echt minder gaat wegen. Water drinkt hij nog redelijk. (Zocht ook het topic van twee meiden die van het CB zelf om daar de vraag te stellen maar die kon ik niet meer vinden.)

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

De afgelopen twee weken eet onze kleine echt aanzienlijk minder (8,5 maande ...
Ik heb dit ook een tijdje gehad met mijn dochter. Met name die flessen die ze maar niet echt wilde drinken. Uiteindelijk is t vanzelf over gegaan..

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

Ik had hieronder zelfde soort bericht geplaatst maar na een week is ze ineens weer gaan eten. Alle ouders van iets oudere babies/kinderen die ik het vraag herkennen zulke fases, soms met tandjes te maken, soms onduidelijke reden. En iedereen zegt eigenlijk, vooral geen issue van maken gaat vanzelf binnen paar weken over. Je zou voor je eigen geruststelling even kunnen chatten ofzo met je CB om te kijken of de hoeveelheid nu problematisch is.

3 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat jullie het herkennen en het vanzelf over ging!

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

Heel herkenbaar. Hier een tweeling die hetzelfde heeft gehad. Van hele goede eters naar heel slecht, vooral 1 van onze jongens. Nu eten ze nog beter dan daarvoor. Ging opeens vanzelf weer beter. Geduld, niets forceren en het komt vanzelf goed.

3 jaar geleden

Reactie op Tweeling 2020

Heel herkenbaar. Hier een tweeling die hetzelfde heeft gehad. Van hele goed ...
Dankje wel! Hoe lang duurde dat ongeveer?

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

https://community.24baby.nl/forum/baby/vraag-het-de-jeugdarts-jeugdgezondheidszorg-YEDnxx?utm_source=24Baby&utm_medium=app Bedoel je deze?

3 jaar geleden

Reactie op Lies25

Ja hier ook, mijn meisje is ook niet aangekomen en in de curve zagen we een afbuigende lijn, hierover contact gehad met de diëtiste. Zij vertelde mij dat rond de 9 maanden baby’s naar hun eigen curve gaan en baby’s soms minder kunnen eten door allerlei dingen als tandjes, ontwikkelingsprongen. Maar ze zei het is wel iets om in de gaten te houden en ze adviseerde mij om na 2/3 weken bij het cb te gaan wegen en dan weer verder te kijken. Mijn advies zou zijn om hierover contact te hebben met je cb en daar te wegen (ik heb precies de zelfde vraag als jouw gesteld in het topic van de cb artsen hun adviseerde ook contact met je cb te hebben).