412 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op mooni
Ja hier ook, mijn meisje is ook niet aangekomen en in de curve zagen we een ...
Oh god, als dit de eigen curve wordt dan mag ik wel een baan er bij gaan zoeken voor wat hij allemaal eet 😱😱😱 was tot vorige week redelijk stabiel. Max driekwart boterham tussen de middag. Nu ineens anderhalf en vanochtend had hij nog honger na z’n fles dus heeft hij nog een pannenkoek (zelfgemaakt/verantwoord 😂) gehad en die was zo op. Het avondeten gaat ook super ineens. Het eten is niet aan te slepen. Donderdag 9 maanden…
3 jaar geleden
Reactie op Brownie
Kindjes die van die cracottes eten en met succes ?
Yes ben hiermee begonnen 3mnd geleden ipv brood. Inmiddels beide en gaat prima
3 jaar geleden
Reactie op Brownie
Vandaag voor t eerst een gekookt eitje op der brood gedaan. Eerste 2 happen ...
Ik las laatst een tip van iemand om een ei te bakken en meteen al een broodje er in te gooien, zo dat het ei aan het brood vast plakt en het er niet af valt bij het eten. Super handig!
3 jaar geleden
Reactie op Manouk1995
Ik las laatst een tip van iemand om een ei te bakken en meteen al een brood ...
Of je maakt er een wentelteefje zonder suiker en kaneel van?
3 jaar geleden
Ook makkelijke recepten met ei:
Bananenpannenkoek:
2 eieren
1 banaan
Kaneel
(Ik doe nog bosbessen er in)
Mengen, op hoog vuur in de pan en dan meteen naar laag vuur en tijdje laten bakken tot het stevig genoeg is om te keren. Ik heb een pannetje voor 4 pannenkoekjes/eitjes, dus dan heb ik meteen goede portie voor meneer.
Havermoutcake:
1 ei
1 banaan
30 gr havermout
Koekkruiden
Paar stukjes fruit naar keus (bosbes en framboos zijn hier favoriet, maar kan ook met appel)
Mengen, in een mok en 3 tot 3,5 minuut op 900 watt in de magnetron.
Ik haal er meestal 4 porties uit.
Zo krijgen ze zeker ei binnen.
3 jaar geleden
Ik heb een paar weken hapjes gemaakt met de stomer en blender en ingevroren. Dochter is morgen 9
maanden en eet al goed stukjes. Ik wil nu proberen dat ze dingen ‘met de pot mee’ kan eten maar ik vind het zo lastig wat nu wel/niet mag. Ik haal bijvoorbeeld vaak zakken roerbakgroenten maar daar zit ook prei en ui in, mag dat? En aardappels gebakken? Uiteraard alles zonder zout.
3 jaar geleden
Reactie op bloem1988
Ik heb een paar weken hapjes gemaakt met de stomer en blender en ingevroren ...
Volgens mij kan het allemaal, als je idd maar op zout let. Bij ons eet hij zoveel mogelijk met de pot mee, maar als wij een keer willen bestellen wachten we tot na hij naar bed is, dus dan krijgt hij een potje. Of wanneer we iets eten wat hij niet mag, zoals wanneer we vaker rijst eten in de week, dat wil ik voor hem beperken, dan eet hij ook een potje.
3 jaar geleden
Reactie op bloem1988
Prei en ui kunnen prima. Als je kindje last van zijn darmen krijgt dan moet je hier wel op letten maar dat is met alles. 😊
3 jaar geleden
Reactie op bloem1988
Ik geef ook al prei en ui en knoflook. Hier geen problemen! Had laatst ook zelf pesto gemaakt voor de kleine, vond ze ook heerlijk!