412 Reacties

3 jaar geleden

Volgens mij kan het allemaal, als je idd maar op zout let. Bij ons eet hij ...
Hier eet ze de ene week veel rijst.. +/- 100 gram. En andere x 100 gram aardappelen.. 🙈 Met groente

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hier eet ze de ene week veel rijst.. +/- 100 gram. En andere x 100 gram aar ...
100 gram? Knap hoor! Die van mij eet 100 g groente met 25 g vis/vlees en 25 g rijst/aardappel wat samen 150 g maakt. Nu hij ziek is redt hij 150 g niet en krijgt hij weer een fles extra om dat te compenseren.

3 jaar geleden

100 gram? Knap hoor! Die van mij eet 100 g groente met 25 g vis/vlees en 25 ...
Ongeveer 200 gram groente vlees en rijst /aardappelen

3 jaar geleden

Reactie op bloem1988

Waarom wil je rijst beperken?
https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten-en-e-nummers/kan-ik-veilig-rijst-en-rijstwafels-aan-mijn-kind-geven.aspx Had dit eerder al gelezen. Hij krijgt het dus wel, maar niet heel vaak. Zelf eten we het ook niet heel vaak. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ongeveer 200 gram groente vlees en rijst /aardappelen
Daar werken wij naar toe. Fijn dat jij daar al zit!! 😊 Ik denk dat ik van de 200 g er 100 g aan groente van maak.

3 jaar geleden

https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/veilig-eten- ...
Ik zei eerder wanneer we het vaker eten en net dat we het niet vaak eten, lekker vaag; als ik nasi oid maak eten we het soms twee dagen achter elkaar, dan eet hij 1 dag mee en de andere dag eet hij dan wat anders. 😊

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hier eet ze de ene week veel rijst.. +/- 100 gram. En andere x 100 gram aar ...
Je wisselt dan nog steeds af, dat is überhaupt verstandig om te doen. En verder is het jouw keus, dus ook dat is sowieso goed 😊. Fijn dat ze zo goed eet ook, is hier met de tandjes echt niet te voorspellen hoe het gaat. Hij viel z’n eten vanavond nog net niet aan 😂

3 jaar geleden

Daar werken wij naar toe. Fijn dat jij daar al zit!! 😊 Ik denk dat ik van ...
Ik heb 't eten van mijn kleine vreetzak op ons "normale" avondeten bord gegooit.. Ik schrok van de hoeveelheid... 🙈 Echt best erg zo veel.. En ze eet gewoon alles op! Dat dat allemaal in zoon bakje past. Ik maak 1x in de 2 weken eten voor haar.... Ik heb dan 12 bakjes staan, 6x rijst 4x aardappelen 2x zoete aardappel. Groentes kook ik en verdeel ik over alle bakjes.. De mixjes zijn elke x anders.. Ook maak ik mini gehaktballetjes, stoofvlees of kook ik kip met kruiden. Ik vind het vooral gewoon heel leuk om te doen. De overige 2 x (14 dagen dus) eet ze spaghetti of lasagne uit een potje.. Ik vind dat eten heel vies en heb werkelijk waar geen idee hoe je het maakt... (ookal is papa er dol op...) Maar zo krijgt de ook dat "soort ' eten binnen.. Potjes heb ik In huis met voedsel dat ik zelf niet kook.

3 jaar geleden

Voor wie trouwens wel pasta wil maken maar niet pureren oid, koop orzo 😃 Dat is pasta in rijstvorm, ongeveer zo groot als twee grote rijstkorrels aan elkaar

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik heb 't eten van mijn kleine vreetzak op ons "normale" avondeten bord geg ...
Ik doe het 1 x per week. Mijn hap van de week wordt niet gewaardeerd. Het mag wat groffer van de logopedist maar daar denkt mijn boefje anders over. 😅

3 jaar geleden

Reactie op Huismus

Voor wie trouwens wel pasta wil maken maar niet pureren oid, koop orzo 😃 D ...
Mijnes piept al bij 1 rijstkorrel. 😬😂😅

3 jaar geleden

Hoi hoi, misschien is het hier al besproken maar geven jullie je kleintjes al stukjes fruit? En hoe (groot) snijden jullie dit? Ik geef hem nu voor het eerst stukjes banaan aan uit knuisje.✊ ik heb ze in halve plakjes gegeven en dat gaat prima! Ben benieuwd!

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hoi hoi, misschien is het hier al besproken maar geven jullie je kleintjes ...
Mijne is vrij snel met alles. Ze eet nu mango, watermeloen, banaan, mandarijn en halve druifjes van een vork af. Appel en peer zijn we aan het oefenen.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Ja banaan geef ik al langer in stukjes of ze bijt lekker zelf van de banaan af. Kiwi gold is lekker zacht dus dat lukt ook wel, rode bessen prak ik. Peer als die goed zacht is gewoon kleine stukjes. Appel eet ze bijna nooit omdat k dat nog beetje te hard vind. Perzik gaat ook goed in stukjes.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Wij geven zacht fruit (banaan, mango, meloen, rijpe peer bijvoorbeeld) in grotere stukken die ze zelf vast kan houden. Vindt ze veel leuker en gaat hier goed 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Had het graag gewild maar hier wil ze geen vers fruit eten 🤷‍♀️, wel de potjes 8 +

3 jaar geleden

Ik merk dat ze hier, al lange tijd, na 100 gr warme avondmaaltijd begint te sputteren en niet meer wil. Het is ook met de dingen die ze heel lekker vind, zelf denk ik dat ze gewoon vol zit, waardoor ik weleens denk zou ze niet minder flesvoeding moeten dan? Is ons voedingschema wel goed? Mijn man wil dat ze nog 3 flessen krijgt want dat heeft ze nodig tot 10 maanden... Hier is het voedingschema 7 uur 150 + 1 boterham 10.30 fruit 100 gram 12 uur 100 fles + 1.5 boterham 15 uur 100 fles + koekje 16.30 uur warme hap + yogert 18.30 uur 180 fles (Ze drinkt over de hele dag ook zo’n 2 a 3 tuitbekers water 300 en 400 ml) Als ik de 15 uur fles niet geef heeft dit geen invloed op hoeveel ze eet met het avondeten.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik merk dat ze hier, al lange tijd, na 100 gr warme avondmaaltijd begint te ...
Misschien de warme hap een half uurtje later? Misschien heeft ze dan meer honger.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik merk dat ze hier, al lange tijd, na 100 gr warme avondmaaltijd begint te ...
Ik zou de fles van 12 en 15 uur samenvoegen. En dus 3 flessen op een dag geven. Daarnaast en 's middags een tussendoortje doen. Avond eten rond 17 uur en laatste fles rond 19 uur. Iets rekken dus

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Kleine chunkies en nog met de lepel want meneertje speelt er anders alleen maar mee.