412 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Misschien de warme hap een half uurtje later? Misschien heeft ze dan meer h ...
Dat hebben we geprobeerd maar helaas werkte ook niet.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik zou de fles van 12 en 15 uur samenvoegen. En dus 3 flessen op een dag ge ...
Dat van die flessen ga ik eens bekijken, dank je.

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik zou de fles van 12 en 15 uur samenvoegen. En dus 3 flessen op een dag ge ...
Zo zou ik het ook doen. En ik lees dat meer dames al yoghurt geven maar mij is op het cb verteld dat zuivel echt wordt afgeraden onder een jaar..🧐 haha nouja ze geven ook veel verschillend advies natuurlijk maar ik bedoel meer misschien vind ze dat veel lekkerder en laat daarom wat eten staan?

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Zo zou ik het ook doen. En ik lees dat meer dames al yoghurt geven maar mij ...
Wij geven soya yogert, we staan onder begeleiding van een diëtiste ivm kma en we geven soya om allergie te voorkomen en als eerste stap naar straks misschien zuivel. Maar het klopt wat je zegt ze vind die yogert wel erg lekker!😅👍🏻

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik merk dat ze hier, al lange tijd, na 100 gr warme avondmaaltijd begint te ...
Niet over inzitten. Wat jullie geven zit echt wel goed (die van mij krijgt overigens op een dag minder brood en vaak geen toetje en maar af en toe een tussendoortje). Het is even een fase. Die van mij heeft heel lang op de 100 gram of minder gezeten en bedacht twee weken geleden ineens dat hij ook wel 200 gram lust (krijgt hij last van z’n buik van dus wij beperken het nu tot 150 gram). Ze regelen het zelf wel. Merk trouwens ook wel een verschil in wat hij krijgt tov hoeveel hij eet. Een potje eet hij zo weg nu die 8 maanden potjes nog praktisch soep zijn. Grof geprakt eet hij echt 50 tot 100 gram minder en is hij zoals ik het zie meer voldaan.

3 jaar geleden

Reactie op newmommy😍

Niet over inzitten. Wat jullie geven zit echt wel goed (die van mij krijgt ...
Dank je denk dat je gelijk hebt en ik er minder over in kan zitten, het komt wanneer het komt 😊. Ik merk ook wel verschil ja tussen potje of eigen gemaakt eten, met dat laatste zit ze echt eerder vol, een potje is net soms soep ja.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Dank je denk dat je gelijk hebt en ik er minder over in kan zitten, het kom ...
Yup.. 🙈 Ik vind potjes super makkelijk, maar merk echt dat ze daarna nog meer wil.. Een toetje of ons eten, heeft ze zelf gemaakt voedsel.. Ondanks dat 't 180 gram is.. Ipv 220 uit een potje.. Is ze van eigen voedsel sneller vol

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Allereerst is ieder kind anders hoor, maar vergeleken met mijn dochter krijgt jouw dochter echt veel binnen (of de mijne zo weinig, dat kan ook hè). Maar jij geeft een boterham, nog een boterham, yoghurt, koekje, 300-400ml drinken en dan de flessen nog. Dan zit ze op een gegeven moment wel vol… ons schema is als volgt: 06.30 180+6 08.30 200 gram fruit 10.30 180+6 (soms met 6 scheppen pap) 12.30 1 boterham 16.30 200 gram groente (evt potje) 18.30 180+6 Na de groente soms ook yoghurt, afhankelijk hoe ze de groente eet. Als wij aan het eten zijn krijgt ze een maisvinger. Tussendoor drinken maar ze drinkt hooguit 150ml op een dag maar dat is wel echt Max. Wij hebben ook het advies gekregen om nog niet naar 2 flessen te gaan. Het is gebruikelijk om pas na 12 maanden naar 2 flesjes te gaan.

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik heb het zelfde schema, en ze is momenteel ook een beetje aan het tegensputteren terwijl ze eerder verbaast keek als het op was. Mijn meisje is momenteel super verkouden dus ik denk dat het daar aan ligt. Misschien bij jou ook zo iets? Of misschien te kort op de fles van 15u? Ik geef de ene keer wel rond 15u bv en de andere keer gewoon water, maar merk daarin ook geen verschil. Geloof dat de melk voedingen het eerste jaar nog het belangrijkst zijn, dus als ze die goed drinkt zal het wel goed komen toch?

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Allereerst is ieder kind anders hoor, maar vergeleken met mijn dochter krij ...
Ik ben ook niet zozeer bang dat ze te weinig krijgt maar meer dat het niet goed gebalanceerd is. Ze eet en drinkt de hele dag goed behalve die warme hap. Ik denk dat jouw dochter niet perse minder eet hoor, pap, 200 gram fruit en groente is weer meer dan hier. Ik ga ook uit van het principe dat het kind bepaald hoeveel ze eet en neemt wat het nodig heeft. Ik push ook nooit: wil ze niet meer dan stop ik. Heb je dat advies gekregen vanuit het cb van de flessen?

3 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Ik heb het zelfde schema, en ze is momenteel ook een beetje aan het tegensp ...
Soms weet je het niet en kom je er niet achter, goed komen zal het zeker! 😁

3 jaar geleden

Ik ben zo blij met iedereen hier.. Hier zien jullie 't nut van hapjes wel, en vinden jullie 't ook tof als we kindjes zijn die al goed eten.. Ik word zooo moe van het "flesvoeding is het belangrijkste" verhaaltje... 🙈 🙈

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik heb geen verstand van baby's en rommel maar wat aan met de mijne. Maar als de jouwe zo goed water drinkt, kan je die fles bij de boterham in de middag niet weglaten? 😊 Of minder water als je de fles niet wil laten vallen? Koekje of yoghurt weglaten? Dan krijgt ze misschien meer trek in de essentiële warme hap?

3 jaar geleden

Hier wordt alweer zo'n 2 weken helemaal geen warme hap meer gegeten. Weigert alles maar zit vervolgens wel huilend aan tafel (denk dan gewoon door honger) Echt gezellig is het avond eten niet meer.... Ze lustte eerst alles. Van de ene op andere dag niks meer. Sommige dagen wat stukjes vis of paar stukjes zoete aardappel erin gekregen maar meestal eet ze gewoon niks.Word er beetje moedeloos van. Wil wel graag weer een gezellig avondmaal. Heb echt alles al geprobeerd (wel gepureerd, niet gepureerd, grote stukken, ermee laten spelen, zelf voordoen etc). De winnende tip krijgt eeuwige dankbaarheid;)

3 jaar geleden

Reactie op Anne47

Hier wordt alweer zo'n 2 weken helemaal geen warme hap meer gegeten. Weiger ...
Hier werkt sinds een paar dagen om de fles van 1900 om 1730 te geven en om 1900 het avond eten 🤷🏼‍♀️ hij heeft teveel honger om rustig te kunnen eten

3 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Hier werkt sinds een paar dagen om de fles van 1900 om 1730 te geven en om ...
Ooh thanks dit ga ik proberen, wie weet

3 jaar geleden

Reactie op Anne47

Tandjes? 🙈 Afleiding?? Drinken ipv eten ?

3 jaar geleden

Reactie op Anne47

Dit had mn ventje ook toen hij idd tandjes kreeg. Wat hier werkte: even een uurtje voor het avondeten van dat tandjes spul erop smeren, dat verdoofd. En we gaven tijdens die tandjes periode ook potjes ipv vers. Geen idee waarom maar dat at hij wel.. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Ik ben ook niet zozeer bang dat ze te weinig krijgt maar meer dat het niet ...
Ja zowel van cb en ook vanuit Nutricia, daar whatsapp ik weleens mee.

3 jaar geleden

Ik heb geen verstand van baby's en rommel maar wat aan met de mijne. Maar a ...
Ja denk dat je gelijk heb en ik ergens iets minder moet gaan geven. Ik vind de warme hap (samen de lunch) de belangrijkste maaltijd van de dag.