6 Reacties

2 jaar geleden

Ons ritme inmiddels is: 8.00 uur ongeveer uit bed, aankleden en een papje als ontbijt (halfvolle melk + olvarit 12 maanden granen) Rond 13 uur meld ze zich dan krijgt ze een potje met een stuk fruit en wat water. Soms wat anders. Daarna direct naar bed en dan slaapt ze meestal tot 16.00/16.30 uur. Dan haal ik haar uit bed, gaat ze beneden wat spelen en ik begin aan het avondeten. Gisteren aten we best laat uur of 18.00/18.30 maar ze eet gewoon met de pot mee als dat kan. Gisteren heeft ze gewoon chili gegeten met stokbrood🤣. Vervolgens is ze weer gaan spelen. Rond 19.40 begon ze wat lastiger te worden. Begint ze beetje te piepen om kleine dingetjes. Ben ik haar wat bezig gaan houden tot 20.00 uur, want dat is mijn streeftijd zeg maar. Maar aangezien de nacht ervoor slecht geslapen had en veel wakker is geweest begreep ik het wel. En om 20.00 uur precies de fles gemaakt. Is ze nog eventjes onder gebleven en toen heb ik haar in bed gestopt. Ze heeft gelukkig deze nacht doorgeslapen 🙈. Het is namelijk altijd wel een beetje puzzelen. Misschien proberen de tijden iets te veranderen. Ligt er natuurlijk aan hoe laat hij ook opstaat. Mijn dochter is dan 12 uur wakker per dag. Wellicht daar eens naar kijken. Heeft hij genoeg aan 1 dutje tussendoor? Of heeft hij toch nog behoefte aan een klein dutje tussen avond eten en fles. Dan zou je hem wellicht om 8 uur de fles kunnen geven. Bij mij was het echt een kwestie van uitproberen. Succes😊

2 jaar geleden

Miss bij het eten geen drinken geven zodat hij om 19:00 dorst heeft en daardoor de fles beter leeg drinkt? Mijn zoontje krijg half 5 zn broodje (eten smiddags warm) en dan om 18.15/18:30 zn nacht fles en slaapt dan door tot 07:15/7:45

2 jaar geleden

Meer avondeten geven of rond 18:00 nog een broodje aanbieden. De fles is dan alleen nog om mee in slaap te vallen. Als het goed is hoeft hij dan niet wakker te worden van een lege maag.

2 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt om 16 a 17 uur een rijstwafel en eet met ons mee om 18 uur(300 gram eten) En om 19 uur de borst en naar bed. Hij wordt nog wel eens wakker snachts maar pas tussen 0 en 4 uur.

VRIEND

2 jaar geleden

Dit hebben wij ook een tijdje gehad. Hij was gewoon te moe om zijn fles te drinken. Hoe slaapt en eet hij de rest van de dag? En hoeveel eten krijgt hij om 1700?

2 jaar geleden

Heb je al geprobeerd om de fles gelijk na het avondeten te geven? Of om de groentehap portie te vergroten. Dan eet hij daar meer van en zit zijn buikje misschien wel voor de nacht.