30 Reacties
2 jaar geleden
Ik lees even mee.
Mijn zoontje at altijd alles en gewoon met de pot mee sinds hij 7 maanden is. Hij is nu 11 maanden en wil geen avond eten meer eten, ook niet als we dit al in de middag aanbieden voor lunch. Brood eet hij wel....
We krijgen het er voor geen mogelijkheid dus tips hoor ik graag.
Ik maak nu een bord die 3 vakjes heeft, 1 met groente, 1 met aardappel pasta, vlees of zoiets en vakje 3 met brood. Brood vakje is zo leeg maar de rest raakt hij niet aan. Hij schud NEE met zijn hoofd.
2 jaar geleden
Hier een meisje dat niet eet als ze niet met ons mee mag eten.
Ik ben vandaag bij het cb geweest. Zij geeft aan, gewoon aanbieden wat jij wilt dat ze gaat eten. Geen strijd van maken, eet ze niet, dan niet. Maar maak er geen strijd van. Als je dat wel doet en ze krijgen door dat ze er iets mee kunnen “winnen” dan wordt het een spel.
2 jaar geleden
Waarom spijt van de potjes? Maak er geen strijd van en geef je kind gewoon een potje. Jij kan iets wel willen maar je kindje is er gewoon nog niet aan. Gewoon blijven proberen en een potje voor back up als het niet lukt. Het gaat hartstikke goed en je doet het goed. Niet te hard zijn voor jezelf. 🤗
2 jaar geleden
Hier ook hoor met avondeten! Hier maakt het niet uit of het potje is of zelf bereid eten.
Wij hebben vanaf het begin afgewisseld per dag met potje en zelf koken. Is misschien een fase, ze krijgt nog een papfles voordat ze gaat slapen en wordt verder niet wakker. Ze regelen het zelf!
2 jaar geleden
Reactie op Irma89
Hier een jochie die vanaf 6 maanden zelf eet volgens de Rapley methode en d ...
Wij hebben precies hetzelfde! Zo raar...
Maar ik maak er inderdaad maar geen strijd van. Het zal wel een fase zijn...
2 jaar geleden
Het is toch ook altijd wat met die kinderen hè? M'n oudste bliefte die potjes dus echt niet, was leuk toen we op stap waren en hij niet met de pot mee kon eten 🙈 m'n jongste is gek op vlees en pasta, maar voor de rest... eet hij het liefst een plak brood met pindakaas 🙄🤭 ik schijn als klein meisje een periode gehad te hebben dat ik alleen maar droog brood at ipv warm eten en vervolgens een poosje alleen maar warm eten wilde en absoluut geen brood en nu eet ik alles 😂🤣 Je doet het hartstikke goed, je zorgt ervoor dat je meisje gevoed is 🤗 zolang je kleintje lekker groeit zou ik me niet teveel zorgen maken, ze eet vroeg of laat wel een keer met de pot mee 😉
2 jaar geleden
Je eigen eten nog even pureren en wat water erbij. Misschien is het nog de structuur. Zo kan je het ook eventueel (van tevoren) apart nemen zonder al teveel zout en kruiden. Ik doe het ook nog zo en ze eet alles op zo. Vind ik belangrijker dan dat ze nu al stukjes eet. Overigens bied ik wel stukjes aan tussendoor en die eet ze dan wel op.
2 jaar geleden
Ik geef mijn kind of een potje of zelfgemaakte hap uit de vriezer. Ik vind dat met de pot mee-eten maar lastig en begin er ook nog niet aan. 🙈
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Mijn dochter eet helemaal geen zelfgemaakte hap..
Maak je het wel voor haar geef je gewoon alleen maar potjes? Ik heb overigens niets tegen potjes. Zou mij niets verbazen als een potje qua voedingsstoffen beter in balans is dan de door mij zelfgemaakte meuk. 😊
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
Gisteren bij het cb geweest, die gaven mij ook het advies om haar mee te la ...
Ja bij mij was dus uiteindelijk de oplossing om alles gewoon weer glad te pureren. En toen at ze het opeens wel. Mischien dat is proberen zodat ze kan wennen. En dan steeds grover aanbieden