27 Reacties

3 jaar geleden

Lees even mee :)

3 jaar geleden

Ik leg de kleine sinds anderhalve week ook in zijn bedje overdag. Beneden slapen lukt hem niet meer. Ik heb doorschijnende gordijnen die licht doorlaten, deze doe ik dicht maar zo maak ik hem wel bewust van het dag en nacht ritme. Zodra mijn kleintje begint te gapen, breng ik hem naar boven in z'n bedje. Hierdoor voorkom ik dat hij oververmoeid raakt. Want als hij eenmaal te moe is, is slapen echt drama. Dit betekent dat hij meerdere malen per dag in zijn bedje beland. Want vaak is hij na een uur soms ander half uur, soms iets sneller, wel echt moe en gaat hij even zijn bedje in. Zijn slaapjes zijn een stuk dieper dan beneden en hij is sindsdien ook een stuk gezelliger! Slapen doet hij bij mij gewoon in z'n kleertjes, soms in een slaapzakje soms enkel onder de dekens. Dat hangt ervan af hoe beweeglijk hij is.

3 jaar geleden

Ik heb het bij me zoontje geprobeert toen hij sliep nog overdag en ik legde hem met zn kleding gewoon in bed voor hij sliep was je wel ff verder maar deed de 10 minuten methode

3 jaar geleden

Zie topic 'baby overdag in bed leren slapen' zou daar even meelezen en je vraag stellen!

3 jaar geleden

Ons meisje slaapt al sinds week 3 in de ochtend en middag in haar eigen bedje. Gewoon in slaapzak idd en gordijnen dicht. Smiddags wandel ik vaak en slaapt ze in de wandelwagen. En snachts slaapt ze ook heel goed, van 7 tot 7 met 1 voeding tussendoor. Dus geen verwarring ofzo. Ik heb ook ergens een keer gelezen, overdag goed slapen zorgt ook voor snachts goed slapen!

3 jaar geleden

Owja en ik leg haar moe maar wakker weg. Dan moppert (beetje huilen) ze 5 minuutjes en valt in slaap. Het grote voordeel is dat ze als ze wakker wordt, zichzelf ook even weet te vermaken.

3 jaar geleden

Ik leg hem vaak wakker in zn box hij vals van zelf wel in slaap ook als die even huilt even kijken is er niets aan de hand lekker laten huilen goed voor de longetjes.

3 jaar geleden

Is al topic over

3 jaar geleden

Reactie op Anne47

Zie topic 'baby overdag in bed leren slapen' zou daar even meelezen en je v ...
Daar lees ik inderdaad ook al mee, maar ik miste nog enkele antwoorden op mijn vragen ☺

3 jaar geleden

Reactie op Mirandajeroen

Ik leg de kleine sinds anderhalve week ook in zijn bedje overdag. Beneden s ...
Dankjewel voor je reactie, daar ben ik iets mee 😄

3 jaar geleden

Reactie op Brownie

Is al topic over
Ennnn weeeeeer een slaap topic.. 🙈

3 jaar geleden

Zijn er nog ouders wiens kind zowel in de dag als snachts enkel op de arm of draagdoek slaapt? In de dag kan ze (13 weken) enkel slapen als ik haar in de draagdoek steek en in de dag valt ze op mij wel rustig in slaap. In haar bedje/box leggen lukt niet want dan is ze meteen wakker. Wij vinden het zelf geen probleem maar kind en gezin vindt het een probleem. Nog iemand die dit herkend.

3 jaar geleden

Reactie op Femke Vermeulen

Zijn er nog ouders wiens kind zowel in de dag als snachts enkel op de arm o ...
Ja wij! Onze zoon is 13 weken 12 weken lang op ons geslapen dag en nacht. Wel is hij 6 weken te vroeg geboren..we hebben hem nu sinds een paar dagen in bedje op zijn buik. Blijven bij hem en troosten hem..ene keer slaapt die 45 min soms langer of helemaal niet en vaak moeten we er 10 x naartoe. Ik laat hem nooit huilen. Als het niet lukt halen we hem eruit en doen we hem in de draagzak. Mijn andere zoontje van 2 heeft 6 maanden lang overdag en savonds in de draagzak gezeten maar sliep snachts wel. Uiteindelijk komt het wel goed. Maar het is echt heel pittig.

3 jaar geleden

Reactie op Femke Vermeulen

Zijn er nog ouders wiens kind zowel in de dag als snachts enkel op de arm o ...
Mijn dochter doet ook veel slaapjes in de draagdoek overdag. ‘S nachts heeft ze gelukkig altijd goed in haar bedje (co sleeper) geslapen. Hier zei kind en gezin tegen mij dat aangezien ik een thuisblijf mama ben ik zo snel mogelijk een ritme in mijn kind moet ‘steken’ en ze te slapen leggen wanneer ik zeg dat het tijd is voor een dutje en ze pas uit haar bed halen als ik zeg dat het dutje gedaan moet zijn, anders krijg ik een onhandelbare kleuter. 😐 blijkbaar heb ik een robot en geen kind in hun ogen 🙄

3 jaar geleden

Reactie op D3vil_Kitt3n

Daar lees ik inderdaad ook al mee, maar ik miste nog enkele antwoorden op m ...
Dan kun je juist dáár je vraag stellen.

3 jaar geleden

Mijn dochter doet ook veel slaapjes in de draagdoek overdag. ‘S nachts heef ...
Nou jeetje, dat is wel heel heftig!! Idd een baby en geen robot!

3 jaar geleden

Ik houd bij ons zoontje goed zijn slaapsignalen in de gaten en bij het eerste slaapsignaal leg ik hem wakker in zijn bedje, altijd binnen 90 minuten nadat hij wakker is. Ik leg hem dan met kleertjes in een slaapzak, gordijnen dicht maar laat wel licht door. In het begin was dit een weekje heel consequent oefenen maar nu slaapt hij overdag alle 3 of 4 de slaapjes in zijn ledikantje.

3 jaar geleden

Reactie op Shirbird

Tip podcast met slaapcoach susanne willekes: https://open.spotify.com/episo ...
Dankje ik ga het eens beluisteren ☺

3 jaar geleden

Reactie op Femke Vermeulen

Zijn er nog ouders wiens kind zowel in de dag als snachts enkel op de arm o ...
Ja hoor hier ook. Ons zoontje is 9 weken en slaapt overdag ook altijd in de draagdoek. We proberen wel in zijn park, maar niet langer dan een half uur want dan heb ik liever dat hij in de doek slaapt.. Het is een tijdje 1 keer per dag gelukt, maar nu al een paar dagen niet meer 😕 ik probeer het los te laten, dat komt wel.. Hoop ik haha 🙈