17 Reacties
3 jaar geleden
Van wie moet je afbouwen Linnsx? Mijn dochter wordt 28 december 1 jaar, maar ze krijgt nog steeds borstvoeding op verzoek. Alles wat ze daaromheen naar binnen werkt (groente, fruit, yoghurt, thee en af en toe een koekje) zijn extra. Ik begin nu pas een beetje een 50/50 balans te zien bij haar. Maar zolang zij behoefte heeft, geeft haar lichaam naar mijn idee aan dat ze het nog nodig heeft.
Als je zoontje dus nog wil, zou ik zeggen, lekker laten drinken 😉
3 jaar geleden
Reactie op MKnevel
Van wie moet je afbouwen Linnsx? Mijn dochter wordt 28 december 1 jaar, maa ...
Begrijp me niet verkeerd maar er is natuurlijk wel een verschil en kunstvoeding en borstvoeding. Borstvoeding kan je zo veel geven als je wilt. De samenstelling past zich ook aan de behoefte van je kind. Bij kunstvoeding is het niet raadzaam om meer te geven dan de bedoeling is.
3 jaar geleden
Reactie op Sara56
Middagfles vervangen door broodje en water.
Wat eet hij in de ochtend naas ...
Ik geef in de ochtens 180ml met Olvarit acht granen (6 eetlepels) dus het wordt een stevig papje. In de avond krijgt ze voordat ze naar bed 180ml. Daar laat ze vaak rond de 80 ml staan. Verder drinkt ze water gedurende de hele dag.
3 jaar geleden
Smorgens beginnen met brood en aanvullen met fles.
Tussendoor fruit.
Smiddags als lunch brood en aanvullen met fles.
Tussendoor snoeptomaatjes, komkommer, avocado
Daarna groente
Avondfles voor het slapen gaan?
Hoe meer brood ze eet hoe minder je hoeft aan te vullen met de fles. Uiteindelijk kun je een fles laten vallen.
3 jaar geleden
Reactie op MKnevel
Jaa zo denk ik dus ook, ze laten het vanzelf van wel staan als ze het echt niet meer willen toch..
3 jaar geleden
Reactie op Sara56
Middagfles vervangen door broodje en water.
Wat eet hij in de ochtend naas ...
Niks hij drinkt zijn flesje nog lekker bij mij in bed en gaat vaak daarna nog lekker liggen of kroelen of slapen
3 jaar geleden
Reactie op MKnevel
Ohh en moet van het consultatiebureau afbouwen.. kreeg best wat commentaar en dat is al vanaf het begin maakt me vaak best onzeker
3 jaar geleden
Ik zou ‘s ochtends een 120ml (beetje een bekerhoeveelheid) geven en een boterham. Rond 9.00/9.30 adh 100 gram fruit. Vervolgens in de middag een 120 ml en een boterham en in de avond avondeten (die van mij eet tussen de 150 en 250 gram) met evt klein toetje en evt een kleine fles voor het slapen. Dus de melk aanpassen aan wat hij normaal in een beker krijgt en vast voedsel verhogen als hij daar behoefte aan heeft. Je kan zometeen als je het makkelijker vindt volgens mij ook Brinta geven in de ochtend.
3 jaar geleden
Reactie op Linsy de Bruijn
Ohh en moet van het consultatiebureau afbouwen.. kreeg best wat commentaar ...
Het cb is allergisch voor alles wat buiten hun schema’s valt die uit het jaar 0 komen. Pak de tips die je kan gebruiken en pak de adviezen als een soort richtlijn en verder ene oor in en andere oor uit. Je kind is geen robot en jij kent je kind goed genoeg om te weten wat zijn behoefte is. Is er dan geen ruimte voor verandering of verbetering? Tuurlijk. Maar laat je niet gek maken.
3 jaar geleden
Reactie op Linsy de Bruijn
Ohh en moet van het consultatiebureau afbouwen.. kreeg best wat commentaar ...
Lekker je kleine volgen... het consultatiebureau roept bij mij tegenstrijdige dingen.
Hier is het schema :
7.00 fles 180 + boterham
9.00.fruithap
12.30 lunch ( vaak 2 boterhammen)
14.30 fles 180 (wordt de laatste tijd geweigerd)
Tussendoortje
17.30 warm eten
19.00 fles 210
Hij drinkt nu eindelijk steeds meer water / thee tussendoor, maar zolang hij honger heeft krijgt ie gewoon een fles. Soms zelfs snachts nog...
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Het cb is allergisch voor alles wat buiten hun schema’s valt die uit het ja ...
Mooi gezegd!
Onze dochter krijgt gewoon nog 3 flessen van 180+6. Ze geeft het vanzelf wel aan als het niet meer zo nodig is. En als dat een maand later dan ‘het schema’ is, komt het vast ook wel goed 😅
3 jaar geleden
Reactie op newmommy😍
Het cb is allergisch voor alles wat buiten hun schema’s valt die uit het ja ...
Super bedankt!!
3 jaar geleden
Ik zou middagfles proberen te vervangen met een broodmaaltijd en thee. En dit hoeft niet rigoreus in één keer maar gewoon gelijdelijk aan op gevoel. 😊
3 jaar geleden
Wij hebben de fles van overdag steeds meer 'verdund' en geven er brood bij. Dus i.p.v. 150+5 dan 150+4 aanbieden en dat steeds verder verdunnen totdat het letterlijk water is wat ie drinkt. Onze zoon krijgt nu nog 180+6 in de ochtend en 150+3 in de avond. Overdag drinkt hij bijna 2x 300ml water, maar bieden hem dit hem wel frequent aan.
Denk dat ik over een maand ga proberen om te verdunnen met koemelk, zodat hij dan helemaal van de kunstvoeding af kan.
Gewoon uitproberen, vaak is het meer de gewoonte van lekker drinken uit een fles dan dat het echt om de voeding gaat.