15 Reacties
2 jaar geleden
Wellicht kun je langzaam over gaan naar warme melk. Dus een gecombineerde fles maken van 3 schepjes flesvoeding, en dan aanvullen met gewone halfvolle Melk. En dan langzaamaan naar 2 schepjes flesvoeding en zo door totdat je volledig op halfvolle Melk zit 😊
2 jaar geleden
Je kan nog flesvoeding geven tot 3 jaar het is alleen wat prijzig vandaar dat veel al gewone melk geven. Toch is gewone melk niet gebalanceerd. Eigenlijk teveel eiwit voor een kindje.(3x zoveel als flesvoeding) en verder zit er niet veel in. Maar een glas per dag kan natuurlijk wel. Het heeft wel weer calcium wat goed is. Je kan dus best nog even doorgaan met flesvoeding of inderdaad wat mengen 1 vd flessen. Mijn dochtertje vindt het ook nog lekker en vind de gedachte ook wel fijn dat zo zo weer vocht binnenkrijgt vooral in de zomer. Doe er vaak ook wat meer water bij.
2 jaar geleden
Wij zijn precies na een jaar gestopt maar we zaten ook wat te prutsen met een avondfles. We geven nog steeds een flesje warme melk voor het slapen gaan. Je zou ook een flesje babythee kunne proberen. Gewoon iets warms en even zuigen aan een fles. Probeer gewoon wat verschillende dingetjes. Je kan ook gewoon over gaan op warme melk. En dan zal ze het de eerste dagen later staan omdat ze wat anders wil, en dat is ook prima want ze heeft het niet nodig. Dan na een paar dagen drinkt ze vanzelf wel weer wat meer.
Succes
2 jaar geleden
Wij doen ook nog twee flessen, omdat ze het zo lekker vindt nog (en is ook een fijn momentje, ook wil ze steeds vaker zelf de fles vasthouden). Die van ons drinkt wel gewone melk. Je zou kunnen proberen om de flesvoeding met wat melk te mengen? Dan kan je kleine langzaamaan wennen aan de smaak? En dan de verhouding melk steeds verder op te hogen?
2 jaar geleden
Okee, dankjewel allemaal voor de tips.
Ik ga eens proberen als we de melk mengen of ze het dan wel drinkt.
Want ook koude melk vind ze niet lekker 😐
2 jaar geleden
Halfvolle Melk kun je ook gewoon warm maken in de magnetron :)
Jaa, dat snap ik 😅
Alleen ze wilt er beide niets van weten, vandaag nog geprobeerd.
Dus dan maar gaan mengen.
2 jaar geleden
Mijn dochter is net sinds vrijdag 2 en zij krijgt voor het slapen gaan nog een flesje (half volle melk) met pap. En als ze in de nacht soms wakker is ook gewoon melk.
Nutrilon hebben wij tot 18 maanden gegeven
2 jaar geleden
De avondfles zijn we sinds een tijdje vanaf. Ze eet genoeg avondeten. Heel af en toe als ze slecht heeft gegeten ‘s avonds krijgt ze nog een fles.
In de ochtend krijgt ze wel een fles. Hier doen we ongeveer de helft minder melkschepjes in (vaak 3 schepjes op 180 ml) en dan nig 4 schepjes pap er door. Moet zeggen dat het ook wel gemakzucht is, vooral als we weg moeten. Ontbijt gaat er niet altijd in en gaat vaak niet snel.
2 jaar geleden
Mijn zoontje is bijna twee jaar en krijgt ook nog flesvoeding. Hij krijgt enorme krampen van normale melk maar vind flesvoeding helemaal niet zo erg. Hij kan niet wachten om zijn flesje te krijgen en het zit vol vitamines en mineralen etc. Het is een moeilijke eter dus ben er alleen maar blij :)
2 jaar geleden
Mijn zoontje (december 2) krijgt sochtends en savonds nog een heerlijk flesje. Blijf dit ook geven tot ie zelf aangeeft dat hij niet meer hoeft 🙈 Zo heerlijk momentje nog ze worden snel zat groot
2 jaar geleden
Mijn dochter (december 2) krijgt s avonds nog een fles halfvolle melk. De kinderarts zei tegen ons: ze moet sowieso melk binnen krijgen en of ze dat nou overdag of ‘s avonds doet en in een beker of in een fles maakt echt nog niet uit. Dus wij doen t zo. Ze eet verder prima t hoort gewoon bij t avondritueel