61 Reacties

3 jaar geleden

Nou weetje uiteindelijk kan je het toch niet tegenhouden, dus onze dochter kijkt max half uurtje per dag even baby tv, ( kan mama ook even eten) 😂maar niet op de telefoon waarom die heb je altijd bij je dan word het makkelijk om die te pakken dus wij beperken het echt tot de tv geen tablet geen telefoon

3 jaar geleden

Reactie op mariej

Nou weetje uiteindelijk kan je het toch niet tegenhouden, dus onze dochter ...
Wij hebben dit ook, alleen tijdens avondeten even baby tv zodat we zelf kunnen eten. Alsof ze t ruiken ook, altijd wanneer we eten is of word hij wakker. 🤭

3 jaar geleden

Ik laat haar nu nog niet naar schermen kijken. Moet wel zeggen dat ze zichzelf prima kan vermaken, dus we kunnen ook zonder tv zelf rustig eten 😜

3 jaar geleden

Reactie op Dec07

Wij hebben dit ook, alleen tijdens avondeten even baby tv zodat we zelf kun ...
Hahaha hier ook altijd rondom etenstijd wakker 🤭

3 jaar geleden

laat mijn dochter elke ochtend even tv kijken ... kan ik wat doen tenminste en heb 2 pubers in huis dus tegen gaan gaat hem niet worden

3 jaar geleden

Ik laat hem niet bewust tv kijken alleen soms als die bij me ligt kijkt ie naar de tv maar denk meer dat dat idd licht en geluid is vanmorgen wel eventjes enzo knol gekeken XD tijden het kroelen en spelen.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje heeft heel veel ongemakken (reflux, kma, eczeem) dus ik moet eerlijk toegeven dat hier wel dagelijks naar Nijntje gekeken wordt🙈 vaak als ik al een uur met haar loop te hannessen omdat ze buikpijn heeft, even samen boven in het grote bed Nijntje aan en ze is zo afgeleid dat we even rust pakken:) wel zet ik vaak na 5 minuutjes het geluid uit zodat ze er niet naartoe getrokken wordt. Zeker niet de pedagogisch meest verantwoorde keuze maar als je man een eigen bedrijf heeft en dus dagelijks 13-16 uur druk is dan maar even die tv aan!

3 jaar geleden

Reactie op Memmen

Ik laat hem niet bewust tv kijken alleen soms als die bij me ligt kijkt ie ...
Precies dit! Hele nek buigen om het scherm te zien🤭

3 jaar geleden

Wij hebben nu eenmaal multimedia kindjes hier leren ze ook veel van waarom dan beperken

3 jaar geleden

Hier staat de hele dag de radio/muziek aan waar dat voorheen de tv was. Ik wil graag dat mijn zoontje zoveel mogelijk verschillende muziek hoort, hij wordt daar ook rustig van. Helemaal voorkomen lukt niet, mijn man kijkt graag tv als hij thuis komt van het werk, als wij eten kijkt mijn zoontje dan ook vaak naar de tv als hij in zijn wipstoel zit. Telefoon en tablet hou ik weg als ik hem vast heb dus daar heeft hij nog niet mee te maken gehad.

3 jaar geleden

Mijn kleine meid zou nu t liefst al non stop kijken , gisteren gaf ze zelfs commentaar toen m'n stiefvader even voor de tv stond om wat van tafel te pakken. Het was gelijk : ehhhe eehhh !! Toen hij opschoof was ze gelijk stil en keek ze verder. Hoezo diva gedrag 😂 Ik kijk zelf altijd waargebeurde crime scene maar als ik zie dat ze mee kijkt zap ik toch maar naar kids channel. Moest wel ff zoeken.. ik beperk het wel tot maar 10 minuutjes per keer aangezien m'n tv 165 cm is en ik zelf net op de aanraden afstand er vanaf zit. Zodra ik haar in de box of der wipstoel leg weg van de tv is ze gelukkig gelijk afgeleid

3 jaar geleden

Wij kijken eigenlijk geen tv met haar (kijken alleen s avonds tv en dan slaapt ze) telefoon vind ze ook niet echt interessant met videobellen draait ze haar hoofd zo van hou eens op 😅 exel bestanden daar in tegen vind ze wel reuze interessant (ze zit wel eens bij mijn man op schoot als hij werkt) Vind dat een beetje tv en scherm tijd prima moet kunnen. Als ze ook maar genoeg andere dingen doen (vooral later)

3 jaar geleden

Hier staat de tv alleen savonds aan en dat is het moment dat de kleine eindelijk slaapt... Als hij dan nog wel komt voor een fles dan draait zijn hoofd ook richting het scherm 😅. Hij groeit er toch mee op maar voor nu probeer ik het te beperken. Mijn telefoon gaat hij sowieso niet krijgen. Vriendin van me doet dat wel en haar telefoon is zo vaak kwijt of stuk... vreselijk onhandig. Hij leert maar dat mijn telefoon niet zijn speelgoed is 😉

3 jaar geleden

Hier kijkt ze soms mee als ze op schoot zit/ligt. Eerlijk gezegd maak ik me er nu nog niet druk om. Ze vind vooral het licht van de tv mooi. Natuurlijk let ik wel een beetje op met wat ik kijk als ze naar het licht aan het kijken is.

3 jaar geleden

Reactie op lambi

Wij hebben nu eenmaal multimedia kindjes hier leren ze ook veel van waarom ...
Er zijn velen onderzoeken gedaan naar baby's en tv kijken, er zijn veel verschillende uitkomsten maar over 1 ding zijn ze het vrijwel allemaal eens; baby's leren niets van tv kijken. Baby's zijn veel in ontwikkeling, als ze bijv in de box liggen te spartelen, voor de tv ontwikkelen ze niet, vandaar dat ik de schermtijd beperk.

3 jaar geleden

Wij kijken wel tv als zij bij ons is, maar laten haar er niet direct naar kijken. Vandaag heeft ze wel voor het eerst gevideobelt net mijn oma en moeder, haha geniaal hoe geïnteresseerd ze ernaar keek en ze lachte erg naar het schermpje! (Ze is ruim 10 weken)

3 jaar geleden

Hier vind ze vooral de selfie stand leuk 🤗 Verder geen beeld eigenlijk

3 jaar geleden

Tv staat aan en soms kijkt ze er inderdaad naar...veder wonen wij in t buitenland dus FaceTime staat dagelijks aan en dat vind ze echt wel leuk, ze reageert erop en kijkt er ook naar! Nou doen we wel vaak de telefoon met de achterkant naar haar gericht maar ook dan luistert ze aandachtig.. het is net zo iets als “wij gaan geen speen gebruiken”.......jaja ik spreek je over een paar weken wel😅

3 jaar geleden

Ik ga proberen.... Om hem zo weinig mogelijk tv te laten kijken. Alleen, ik ben een grote film/serie liefhebber. Ik heb al wat aantal films (en series) die ik heel graag samen met hem wil kijken. En dan gewoon in het engels, dan heeft hij dat al in de pocket namelijk😅 Mobiel/tablet wil ik hem niet geven. Lekker met de blokken,lego of poppen spelen. Ik zie dat heel veel ouders om mij heen die heel snel maar het mobiel geven, zodat zij dan afgeleid (stil) zijn. Wij behoeden hem daarvoor. Zijn eerste mobieltje krijgt hij pas als hij naar het middelbaar gaat.👍😬

3 jaar geleden

Tv staat aan voor de oudste op baby tv, vind dat een leer zender voor kindjes want je kan tellen en abc leren enz. Ze kijkt heel soms mee en ook zie ik haar soms meekijken op de tablet van haar broer omdat hij dan cocomelon kijkt. Hij kan daar 20 min op zit een tijdslimiet op. Ze heeft al een paar x gevideogebelt met haar oma, ze kan zo aandachtig staren en lang ook haha. Maar dat doet ze bij alles, zelfs haar knuffel. Nu vind ik bij haar max 5 min dat ze ff mag kijken, bij me oudste is t 2 uurtjes tv of 20 min tablet, want ik wil ook gewoon tv kijken al kijkt hij mij dingen soms mee 😂😂 & soms kijken we film samen via disney +