61 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Justsuus

Hier staat de hele dag de radio/muziek aan waar dat voorheen de tv was. Ik ...
Bij ons ook heel veel muziek. Ons mannetje wordt daar ook rustig van. Ik merkte ook meteen welk instrument hij heel erg mooi vind. Hij heeft dus al een eigen spotify lijst. 😅👍

3 jaar geleden

Reactie op Dec07

Wij hebben dit ook, alleen tijdens avondeten even baby tv zodat we zelf kun ...
Precies dat 😂

3 jaar geleden

Topic is al even niet meer actief maar ik ben heel benieuwd hoe dit inmiddels bij jullie is? Onze kleine man heeft echt wel interesse in schermen. Momenteel laten we hem zo af en toe een filmpje zien bijv tiktak of op tv Zappelin. Hij zit heerlijk te kijken en meestal ondertussen te spelen. Toch voelt het alsof het ‘slecht’ is, maar op een bepaalde leeftijd is dat ook heel normaal toch? Ben benieuwd wat jullie ervaringen!

3 jaar geleden

Reactie op YvonnieG

Topic is al even niet meer actief maar ik ben heel benieuwd hoe dit inmidde ...
Oh ja hoor mijn dochter 9 maanden. Elke ochtend bumba. Ze vind het echt geweldig.

3 jaar geleden

Reactie op YvonnieG

Nog steeds niet. Hij vindt het bijster interessant als mijn telefoon oplicht, maar telefoon en tv blijven uit als hij wakker is. Zodra hij 2 jaar is gaan we samen denk ik 5 minuutjes wat kijken.

3 jaar geleden

Reactie op YvonnieG

Hier kijkt ons kindje lekker mee met alle auto races die we kijken. Soms ook kinderliedjes via onze telefoon

3 jaar geleden

Reactie op YvonnieG

Nee, hier geen scherm tijd. Ze vindt het inderdaad ook super interessant, maar ik vind het onnodig. Schijnt ook super slecht te zijn voor de ogen.

3 jaar geleden

Reactie op YvonnieG

Mij dochter kijkt iedere morgen het ochtendlied op babytv om 08:00, oh en als ik me klaarmaak s ochtends is de tv het fijnste wat er is 😊

3 jaar geleden

Tv vind die niet interessant, alleen als ik bewust bumba op zet. De gebeurd max 3x pw en dan 15min.. telefoon is een ander ding, als ik daar opzit zijn de ogen er meteen opgericht, ik ben dus af aan het kicken als hij wakker is.. wil geen telefoon verslaafd kind hahaha tablet is niet van toepassing

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ruim 8 maanden maar ik probeer het zo lang mogelijk te rekken. Af en toe kijkt hij even mee naar de tv als wij kijken maar zijn spanningsboog is nog zo kort dat hij niet langer dan 5 minuten kijkt. De telefoon van ons zit hij ook graag aan maar die leg ik dan veilig weg.

3 jaar geleden

Reactie op Justsuus

Er zijn velen onderzoeken gedaan naar baby's en tv kijken, er zijn veel ver ...
Ze leren er niets van maar schermen slopen ook je concentratievermogen en dat is heel belangrijk om te ontwikkelen als je jong bent om op latere leeftijd fatsoenlijk een studie af te kunnen ronden.

3 jaar geleden

Hier geen bewuste schermkijktijd. Hij krijgt via ons ouders waarschijnlijk al te veel mee. 😬

3 jaar geleden

Reactie op YvonnieG

Onze dochter van 8 maanden heeft er nog niet echt interesse in maar met onze zoon van 3 zijn we niet super streng en die kijkt elke dag wel even (geen uren hoor 😅). Hij wordt er rustig van. Doen we vanaf dat hij 1 is denk ik. Teveel tv of de hele dag dat ding aan is niet goed volgens mij (idd meer omdat het een vervanging is van activiteiten waarmee ze meer leren), maar er is ook zoiets als pragmatisme en soms moet je gewoon even je handen vrij hebben of is je kind ziek ofzo. Ik maak me er niet zo druk over, we lezen zoveel boekjes en spelen zoveel buiten, hij krijgt genoeg mee.

3 jaar geleden

Mij dochter kijkt iedere morgen het ochtendlied op babytv om 08:00, oh en a ...
Mijn zoontje kijkt in de ochtend ook sesamstraat dat ik eventjes rustig m'n ding kan doen 🙈 af en toe iets vaker per dag.. Hij is nu 8,5 maand en hij moet echt tot een uur na z'n voeding recht op zitten omdat hij nog veel spuugt en refluxt. En dat is nog wel eens lastig omdat Meneer alleen maar kruipen wil😂 dus wanneer hij zich dan zittend niet meer vermaakt zet ik weer even sesamstraat op🙈😂

3 jaar geleden

Hier nog nooit bewust tv gekeken. Ikzelf kijk ook alleen in de avond wat tv, soms komt de kleine knuffelen, en anders speelt hij gewoon (of ligt hij te slapen) Videobellen met opa en oma vind ie heel leuk, of als ik een filmpje van hem heb gemaakt en die terug kijk dan kijkt ie wel mee (mja, das misschien 5 minuten maximaal ofzo) maar niet in een stoeltje voor de tv zitten, vind ik echt niet nodig.. En dat ga ik zo lang mogelijk zo houden... Het idee voor later is overdag geen tv, als ie geen middagdutje meer doet als ie 2.5/3 jaar is dan mag ie s'middags best even een uurtje tv kijken om uit te rusten, maar verder lekker spelen. En als ie dan na het avondeten even tv wil kijken voor hij naar bed gaat vind ik dat prima. En mocht ie ooit ziek zijn, dan mag ie natuurlijk op de bank liggen met de tv aan.. Denk ook dat tv kijken iets is dat je als ouders helemaal in de hand hebt... Veel ouders vinden het gemak als de kleine tv kijkt, helemaal prima, maar hier mag ie gewoon spelen

3 jaar geleden

Wij hebben geen tv, niet nodig. Mobiel laten we gemaakt filmpje van haar zien maar meer ook echt niet. Probeer t zo min mogelijk te doen.

3 jaar geleden

Reactie op YvonnieG

Mijn zoontje is nu 9,5 maand. Hier staat de tv vaker aan hoor. Hij lacht als Bing opstaat en Maan en ik vind hij geweldig. Hij kan zich zonder tv ook prima vermaken en dat vind ik het belangrijkste. Dan ben ik maar een loedermoeder.. Ik vind het zelf ook wel eens fijn. Zeker als ik aan t koken ben.

3 jaar geleden

Bij de eerste was ik daar heel consequent in, geen tv enz. Inmiddels is dit nummer 4 en ben ik niet zo moeilijk. Als ik aan het koken ben, mag ze gerust even kijken naar Bumba oid.

3 jaar geleden

Onze zoon is gek op baby jake. En zegt daardoor al woordjes. Hij is nu 8 maanden. Papa, wawa(mama) en baby. En verder brabbelt hij de oren van je hoofd. Max 1uur per dag tv.

3 jaar geleden

Ik was echt anti tv, tablets, telefoon. Maar je ontkomt er bijna niet aan. Als de tv aan is en hij zit erbij. Nou toe maar dan 🤷🏻‍♀️