61 Reacties
3 jaar geleden
Ik zet eigenlijk nooit speciaal iets op voor mn zoontje. Wij kijken zelf best wel veel tv dus hij staat wel vaak aan maar ik heb niet het idee dat hij er nou heel erg in geïnteresseerd is. Heb via YouTube wel eens babytv en bumba opgezocht maar dat vind ik echt een beetje suf ofzo. Haha
3 jaar geleden
Ik was ook anti tv.
Tot ik op een punt kwam dat ik echt geeeeen moment rust had of even de mogelijkheid om rustig zonder gekrijs naar de wc te gaan. 🤦🏽♀️
Ik doe t niet dagelijks. Maar echt alleen op momenten dat ik er echt even doorheen zit en heel even rust moet hebben 🥲
3 jaar geleden
Fijn te horen dat meerderen toch ook gewoon de voordelen inzien en het af en toe doen. Ons ventje geniet er van, maar kan ook heel goed zichzelf vermaken of lekker met papa en mama spelen. Als wij dan echt even op zijn en de kleine blijft onrustig, is het soms toch een fijne manier om hem weer wat rustiger te laten worden en zelf ook tot rust te komen.
3 jaar geleden
Onze dame kijkt graag naar zichzelf als de frontcamera van de telefoon aan staat. Maar een spiegel is ook goed 😉. Verder toont ze nog geen enkele interesse in de tv, ondanks dat deze 's ochtends en 's avonds wel even aanstaat voor onze oudste dochter. Af en toe kijkt ze bij het liedje van Nijntje wel op, maar na een paar seconden gaat ze weer verder met spelen.
3 jaar geleden
Als ik 's ochtends ook even snel moet douchen en aankleden dan is die 15min ideaal voor babytv. Ook als ik aan het koken ben mag hij gerust even kijken. Ik heb het wel proberen uit te stellen, maar mijn man en bonusdochter kijken ook veel tv en dus was het onvermijdelijk. Mijn man zet trouwens ook babytv aan om sámen met hem te gaan kijken en daar lever ik elke keer weer commentaar op en dan pleur ik die tv uit! Als je samen kan kijken, kan je ook samen spelen en dat heb ik veel liever.
3 jaar geleden
Onze dame kijkt graag naar zichzelf als de frontcamera van de telefoon aan ...
Zooo herkenbaar....
Bij opa en oma kijkt ze wel baby tv..
En van de week was ik vrij, zaten we op de grond (TV staat altijd aan als achtergrond en stond op ned 3...) kwam bumba op tv, ze liet alles vallen en begon spontaan te zwaaien naar de tv!!! 🙈 SMELT
3 jaar geleden
Hier ook geen tv/tablet of telefoon. Is mijn eerste kind, dus kan nog consequent zijn. Bij meerdere kinderen lijkt me dat lastiger uiteraard. Ik oordeel andere moeders ook niet. Doe waar jij je als ouder prettig bij voelt!
Als de tv aan is, kijkt ze heeeeeel graag. Alle geluiden en kleuren vindt ze heel interessant. Baby's leren echter niets van tv kijken. Uit onderzoek blijkt dat excessief tv kijken de ontwikkeling van kleine kinderen kan beperken. Om die reden ben ik een tegenstander. Ik let er zelfs zo erg op dat ik geen tv kijk naast mijn kind. Anders kijkt ze automatisch mee. En natuurlijk komt het wel voor, maar dan is het max 5 minuten dat ze heeft gekeken. Ik zet de tv vrijwel direct uit.
Telefoon kijkt ze alleen als ik videobel met oma/opa. Dat vindt ze ook erg leuk. Telefoon vind ik ook onnodig. Ze vermaakt zich prima met speelgoed, dus waarom zou ik?
Het is niet makkelijk hoor, maar consequent zijn helpt zeker. Vooral op zo'n jonge leeftijd. En er komt heus een moment dat ze tv gaat kijken of de telefoon wil als ze wat groter is. Na 1 jaar mag ze van mij best tv kijken, echter niet te lang max een half uur per dag.
De telefoon geef ik echter niet. Ook niet bij 1 jaar. Wil geen kind dat verslaafd is aan de telefoon. Als ze iets ouder is ( 2 of 3 jaar) mag het wel, maar ook dan een max schermtijd en geen volledige vrijheid.
Uiteindelijk doet je kind wat hij of zij van zijn ouders of broers/zussen ziet. Zelf zit ik niet uren lang op mijn telefoon of tv te kijken. Dus dat zijn ook dingen die meespelen.
3 jaar geleden
Reactie op Sara56
Hier ook geen tv/tablet of telefoon. Is mijn eerste kind, dus kan nog conse ...
Poeh dat is me nogal wat! Begrijp me niet verkeerd, ik snap je hoor! Maar wij kijken zelf best veel tv en hij staat dus ook vaak aan als de kleine er is. Nou kijkt hij er niet erg naar om dus ik maak me er niet te druk om en zn box staat ook uit zicht van de tv.
Ik zet eigenlijk nooit iets speciaal voor hem aan maar dat is ook omdat het hem niet echt interesseert volgensmij.
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Poeh dat is me nogal wat! Begrijp me niet verkeerd, ik snap je hoor! Maar w ...
Ik denk ook dat het ene kind het leuker vind dan de andere. Mijn oudste interesseerde zich ook nooit voor de tv ze is nu 2,5 en nog steeds kijkt ze geen filmpjes heeft ze geen geduld voor ze springt liever rond met dr speelgoed🤷♀️ dus bij haar had ik hem ook gewoon aan staan en was ik er ook makkelijk in.
maar ik merk nu met de jongste dat die er bijna in verzuipt zo verslaafd kijkt die naar dat ding😅 dus nu let ik er wel weer meer op en staat die ook niet meer aan
3 jaar geleden
Reactie op Anoniempje135
Poeh dat is me nogal wat! Begrijp me niet verkeerd, ik snap je hoor! Maar w ...
Ja als je baby er weinig interesse voor toont is het geen ramp om de tv aan te laten. Nogmaals; ik oordeel niemand! Doe je eigen ding😄
Maar ik kijk zelf nauwelijks tv.. dus om die reden maakt het ook niet uit. En als ik het wel kijk is het in de avond. En dan slaapt ze toch al hahahah🤣
3 jaar geleden
Mijn dochter (zaterdag 9 maanden) vindt alleen het intro van Nijntje leuk. Dan begint ze meteen te lachen en mee te bewegen. De aflevering verder boeit haar niet dus dan zetten we hem weer uit. Als wij tv kijken kijkt ze wel eens naar t scherm maar het interesseert haar verder nog niet echt.. maar als ze onze telefoons in het vizier heeft….🙈🙈🙈
3 jaar geleden
Hier kijkt hij graag naar tv. Ik kan streng zijn met geen tv kijken enzovoort, maar ik houd zelf erg veel van tv kijken😁 dus er is geen ontkomen aan. Zijn voorkeur is wel vaak meer muziek met bewegende beelden, voorbeeld: TikTak.
Ik kan trouwens Peppa big niet uitstaan..🙄 waarom lachen ze allemaal constant en bij alles?! Das niet eens realistisch 🙈
Gelukkig vind hij het ook niks😅
3 jaar geleden
Ohoh, wat zijn jullie netjes 😅.
Dochterlief zit in de buggy voor de tv 🙈. Zo begint wel elke ochtend. Hey Google zet baby tv via YouTube op tv beneden 😅😝
3 jaar geleden
Ohoh, wat zijn jullie netjes 😅.
Dochterlief zit in de buggy voor de tv 🙈 ...
in de buggy? Als jullie buiten wandelen?