50 Reacties
2 jaar geleden
Ons zoontje gaat al vanaf 6 weken bij opa en oma 1x per nacht logeren ... We hadden een echte huilbaby en trokken het anders niet. Nu is hij een redelijke slaper (meeste nachten gewoon door, soms wel 1-3x wakker) en gaat hij nogsteeds daar slapen op de oppas dag :) zo heerlijk is dat. Even echt een avondje "vrij". De kleine vind het leuk, en opa en oma ook... Soms slaapt hij daar ook niet zo goed, maar ja, zoals opa en oma zeggen, voor hun is het maar een nachtje en ze komen er wel overheen. Ik zou het gewoon proberen :) of hij nou een slechte slaper is of niet.
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hoe is het gegaan! 🤭 Heerlijk zeg
Hij is zijn campingbedje goed gewend. We nemen altijd gebruikt beddengoed mee waar zijn geur inzit. Je legt hem in bed, hij draait op zijn zij en gaat tukken. Bij opa en oma sliep hij in één keer door tot 8 uur in de ochtend zoals hij thuis ook doet. Wonderkind!! ❤
2 jaar geleden
Hier ook niet. Vinden het niet nodig. Met oppassen merken wij dat anderen het allemaal echt anders doen als hij jammert, huilt of krijst. Het voelt daarom ook niet goed om hem ergens anders te laten slapen nu dan de kans groter is dat hij niet lekker in slaap valt en een keer wakker wordt (thuis slaapt hij in de regel door).
2 jaar geleden
Reactie op hi123
Mag ik vragen naar de redenen? Fijn om een beetje mee te krijgen zodat ik n ...
Hij is geen goede slaper geweest en wij wisten natuurlijk gelijk wat we moesten doen om hem gerust te stellen. Daarnaast is de omgeving ook zelf niet allemaal heel mobiel dus angst dat er misschien iets kon gebeuren was er ook. Als die wat ouder is en kan aangeven wat die wel of niet wilt zullen we het wss wel gaan proberen, maar voor nu vinden we het even prima zo.
2 jaar geleden
Reactie op hi123
Bedankt voor het delen. Heel fijn om herkenning te lezen. Fijn weekend!
Je bent niet de enige die het misschien niet wilt! Onze omgeving heeft er moeite mee dat ze niet mogen oppassen of dat hij komt logeren, maar het is en blijft onze keuze. Het gaat altijd om jouw kind en jouw gevoel erbij en dan kan je het nooit fout doen!
2 jaar geleden
Nee mijn dochtertje ook niet. Wij hebben alleen mijn moeder hier (vader is overleden en mijn vriend's familie woont in het buitenland). We gaan nu binnenkort een ledikantje voor bij oma kopen zodat ze daar overdag een keer kan zijn. Maar voor een hele nacht is echt nog een stapje te ver hoor. Ik ben aan de ene kant wel heel erg toe aan een keer een nachtje, en met name ochtendje, vrij. Maar tegelijkertijd weet ik niet of ik het wel aan durf om haar niet bij me in de buurt te hebben.