15 Reacties

vor 2 Jahren

Mijn dochter heeft dit ook! Ze slaapt soms door tot 9 uur of half 10. En slaap dan pas in de middag rond een uur of 1. Tot 3. Het kan zijn dat dit een fase is, of ze is gewoon optijd met haar ochtend slaapje opgeven haha! Waar niks mis mee is. Mijn dochter is al zo vanaf de 11 maanden tot nu. Lekker laten slapen zou ik zeggen, dan kan je zelf ook nog een beetje uitslapen😉

vor 2 Jahren

Ja wij maakte haar iedere dag rond hetzelfde tijdstip wakker, komt ook omdat ze 2x per dag medicatie heeft, maar daar moet minstens 9uur tussen zitten, dus dat is eigenlijk geen probleem.. Met de feestdagen dachten we zullen we haar gewoon laten uitslapen en kijken hoe het loopt..

vor 2 Jahren

Wow jaloers 😁. Mijn kleine komt elke ochtend stipt om 6.20, hoef geen wekker meer te gebruiken helaas. Ik zou er lekker van genieten, dan maar geen ochtend slaapje

vor 2 Jahren

Hier ook een lange slaper en doet ook nog 2 dutjes overdag. Ik heb een geschenk uit de hemel en besef dit maar al te goed als ik de berichten hier lees. ❤

vor 2 Jahren

Dit lijkt me heerlijk en wellicht ook wel haalbaar voor onze zoon van ruim 13 maand, alleen... Hoe doen jullie dat als jullie moeten werken? Mijn man ik moeten beide om 07.30 de deur uit en wekken ons zoontje om 07.15, knuffelen even lekker met hem en kleden hem samen aan om hem vervolgens over te geven aan Opa en Oma die met hem gaan ontbijten. Als we hem laten liggen, zien we hem pas na ons werk weer en ik weet nog niet helemaal of ik daar wel aan toe ben 🙈 En natuurlijk alles wat het beste is voor ons zoontje, maar toch... Hoe doen jullie dat?

vor 2 Jahren

Onze dame van 13 maanden gaat tussen 18:30 en 19:00 naar bed. Slaapt op dagen dat wij vrij zijn ook met regelmaat tot 08:00/08:30! Maar erg wisselend… de dag erna kan het weer 07:00 zijn! 😇 Nu allebei 2 weken vakantie gehad dus kon zij ook blijven liggen tot ze zelf wakker wordt, maar als wij moeten werken, moet ze naar de opvang en dan moet ze ook om 06:30 haar bed uit! Als ze 08:30 wakker is doe ik haar vaak ook pas met de middag naar bed… of 11:30… en dan zie ik wel of ze tussen 15:00 en 16:00 nog een keer wil slapen en zo niet, dan gaat ze 18:30 naar bed en slaapt ze gelijk haha! Ik heb een hele goede slaper s nachts maar overdag is het hier nooit hetzelfde… ene keer slaapt ze 30 min en de andere keer anderhalf uur! Gelukkig kan ik in mn handen knijpen met de nachten 🙏🏻😅

vor 2 Jahren

Reactie op 1986Wendy

Dit lijkt me heerlijk en wellicht ook wel haalbaar voor onze zoon van ruim ...
Gewoon wakker maken, aankleden, ontbijt en door naar de opvang. Uitslapen kan uiteraard alleen op dagen dat we vrij zijn.

vor 2 Jahren

Reactie op 1986Wendy

Dit lijkt me heerlijk en wellicht ook wel haalbaar voor onze zoon van ruim ...
Als onze zoon naar het KDV gaat, maken we hem uiteraard wakker. Als oma op komt passen laten we hem wel op bed liggen. Ik vind dit wel moeilijk, maar het is wel beter voor hem. En daarnaast vind ik het dan weer egoïstisch voor mezelf om hem wakker te maken alleen maar voor mijn eigen plezier. En tja, helaas zien wij hem dan pas weer na het werk.

vor 2 Jahren

Hier inderdaad met werkdagen wel gewoon wakker maken meestal rond 7uur (2 weken geleden deden we dat dus iedere dag) Ik werk er tegenwoordig 3 dagen ipv 4, wij hebben 1 dag kdv en 2 dagen oma's. Mijn schoonmoeder woont in de buurt, is wisselend hier of daar. Mijn moeder komt wel hier.. Ik werk dichtbij en hoef pas 8.10 de deur uit, dus zit samen met m'n dochtertje te ontbijten. Verder mogen we niet klagen in de nachten en overdag is heel wisselend..

vor 2 Jahren

Ik ga echt op gevoel want Mijn dochtertje is een slaapkop ze slaapt graag en soms was ik aan denken zou ik haar toch wakker maken . Maar dus NEE , Want een baby groeit eigenlijk als ze goed slaapt dus : Schema van haar 09.wakker flesje slaapt ze door tot 11.00 u , Ontbijten spelen tussendoortjes , snacks of fruit soms drinkt ze ofwel een tas warme soep want ze is ook een goeie eter en een genieter🤣 13.30u 14 u terug in bed drinkt ze nog een flesje slaapt ze door tot 17.00 soms 17.30 .. , fruitje of yoghurt je rond 18.30 avondeten , soms wisselt de avondeten soms eten we rond 17.30 u en na haar maaltijd krijgt ze zeker nog iets lekkers , ze drinkt ook tussendoor veel water - thee 20.00 in bed slaapt ze dan door tot de volgende ochtend .. tjaa er zijn ook momenten , Tot ze soms haar middagdut 2 uurtjes doet plaats van 3 uurtjes soms is zij smorgens om 10u wakker maar ik mag totaaaaaaal niet klagen🤣 !! En ja Mama’s die werken , is het zowiezo een heel andere schema .. drm respect voor Alle Mama’s 💜 zolang ons kinderen gezond zijn en gelukkig zijn🙏☺️

vor 2 Jahren

Reactie op Sinemm__

Ik ga echt op gevoel want Mijn dochtertje is een slaapkop ze slaapt graag e ...
+ ze drinkt in de avond zeker nog een fles ☺️ , soms drinkt ze wat minder omdat ze meestal geniet van het avondmaal ..

vor 2 Jahren

Wij hadden dit ook maar sinds drie nachten is ze om 6.00 uur wakker. Zijn er moeders die dit ook hebben (gehad)? We doen niks anders…

vor 2 Jahren

Reactie op mbw90

Wij hadden dit ook maar sinds drie nachten is ze om 6.00 uur wakker. Zijn e ...
Ja, mijn dochter sliep uit tot ergens 07:30/08:30 en nu is ze al een paar weken wakker rond 06:15/06:30. Wij doen ook niks anders. Helaas… 😇

vor 2 Jahren

Hier ook ineens vroeg wakker! Dacht dat het bij ons lag aan dat we gekapt zijn met de speen. Maar er zijn wel eens vaker van die periodes..

vor 2 Jahren

Nou hier was het uitslapen ook maar van korte duur haha denk dat we het 4 ochtenden hebben mee gemaakt maar nu gewoon weer rond 7uur / half 8 wakker.. Nu de klok een uur vooruit is, vanochtend 8uur nieuwe tijd wakker dus ben benieuwd hoe dat uurtje korter beïnvloed.. Verder maakt het bij onze dochter niet uit als ze later naar bed gaat is ze nog steeds rond 7uur / half 8 wakker (biologische klok)