209 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op tuttapposto
Bedankt allemaal voor de boekentips! Die bewaar ik zeker voor over een tijd ...
Milo ziet de wereld in zwart wit is hier nog steeds een hit. Wij verstoppen het boekje zelfs voor hem, omdat hij anders perse voorgelezen wil worden uit het boekje. Het verhaaltje maken wij steeds wat uitgebreider hoe ouder hij wordt. We begonnen met de daadwerkelijke tekst en nu verzinnen we er wat extra tekst bij.
3 jaar geleden
Reactie op MdeW
En achter de pan zitten dan worteltjes bijv. Misschien is zoiets leuk voor ...
Leuk! Ik merk dat mijn dochtertje ook erg goed op de simpele tekeningen en kleuren van Nijntje gaat. :)
3 jaar geleden
Reactie op Mikk-E
Mijn kleine is bijna 6 maand. Wat is leuk speelgoed? Ik merk dat ze bij de ...
Oball, activity knuffels, bijtspeeltjes, rammelaars en knisperknuffels zijn hier nog steeds helemaal hip bij de kleine.
3 jaar geleden
Mijne is echt een bewegelijke, hij speelt met de babygym maar dan in zn geheel (niet wat er aan hangt) hij schuift hem over de vloer, heel hard. Hij houd van op dingen slaan dus ik geef hem wel eens grote plastic beslagkom en doe daar dan wat blokken in(op schoot) . Ook vind hij sponsen heel lekker om op te bijten (die groen gele) verder emmers met water en plasticbekers in de tuin. Ik denk niet dat t iq verhogend is maar motorisch zeker wel stimulerend. Iemand anders nog meer tips om fysieke babys een uitlaatklep te geven?
3 jaar geleden
Reactie op Mikk-E
Ik heb freddy vuurvlieg en een knoop, beide van lamaze. Er is zoveel te ontdekken, kleurtjes, structuren, vormen en geluidjes. Helemaal blij wordt ie ervan. Ik wissel ze wel af zodat het een uitdaging blijft
3 jaar geleden
Ik lees nu al een paar dagen de titel van dit topic en ik blijf er geïrriteerd door raken. Een IQ verhoog je niet, dat heb je gewoon. Je kan een kind uitdagen, prikkelen maar niet slimmer maken. En ik spreek uit ervaring, het hebben van een 'slim' kind brengt vele uitdagingen met zich mee. Onze mupkes zijn een half jaar oud, de wereld gaat pas net voor ze open. Persoonlijk houd ik niet van speelgoed waar batterijen in moeten maar we hebben ze wel in huis. Je krijgt het toch wel. Bij onze oudste ging vanaf 1 jaar opvallen dat hij speelgoed heel snel beu was en toen hij letters begon te kennen met 1.5 ga je pas investeren in onderwijzend speelgoed. Maar alleen als je kind hier zelf om vraagt!
3 jaar geleden
Reactie op Mikk-E
@Mikk-e wij hebben een slak gekregen van iemand, vh merk Fisher Price. Ik vond t eerst een verschrikkelijk ding, maar ze speelt er superleuk mee! Een spiegel, als je m aanraakt zingt ie, de wielen kunnen eerst vast en later los, zodat de slak kan rollen bij de kruipfase. Echt een aanrader
3 jaar geleden
Speelgoed een poosje wegleggen en dan weer geven, werkt ook. Het is dan weer helemaal 'nieuw'. 😊
Ik koop eventjes geen nieuw spul meer tot hij in e.a fase belandt.
Zijn huidige speelgoed (knisperdingen, knuffels, ballen, bijtringen, etcetera) vindt hij nog heel interessant.