8 Reacties
2 jaar geleden
Hier gaat het wisselend. De ene dag kan ze prima opblijven tot 12.30u, soms zelfs 13.00u en dan een lange dut maken.
Er zijn net zo goed dagen dat ze in de ochtend al in haar ogen wrijft en gaapt, dan leggen we haar in de ochtend toch nog een half uurtje in bed.
Deze overgang van dutjes vind ik tot nu toe het minst soepel verlopen🙈
2 jaar geleden
Wij proberen zo lang mogelijk 2 slaapjes te laten doen. We maken haar ‘s ochtends op tijd wakker zodat het middagslaapje ook nog lukt. Voor hoe lang het duurt 😜
Als dit niet meer lukt gaan we proberen in 1x over te gaan, dus de hele ochtend wakker. Dan gaan we wel wat doen waardoor ze afgeleid is, zoals de dierentuin. Dan trekt ze het wel. Op de opvang slaapt ze al maar 1x 2,5u en dat gaat goed.
2 jaar geleden
Bij ons is het nog wat zoeken, ik probeer ons zoontje (18 maanden) rond 11.30 uur in bed te leggen voor zijn dutje maar is dan vaak om 13 uur weeral wakker .. maar doen we 2 slaapjes wil hij 's avonds niet slapen 😔
2 jaar geleden
Oh hier is het ook een en al drama weer met slaapjes…
Wanneer meneer sochtends een dutje doet van 20min wilt hij middags niet meer slapen. En als we z’n ochtend dutje zo laat mogelijk doen (vandaag bijna 11 uur gered) is ie echt dood op, slaapt hij alsnog maar 1 uurtje en de rest van de dag helemaal niks.. dit gaat nu al een week zo waarbij hij sommige dagen dus 20min slaapt en andere 1 uur op een gehele dag. Ik doe hem nu wel eerder naar bed vaak rond half 7 soms 6 alleen hij wordt nu ook standaard 6 uur wakker (teken van oververmoeidheid omdat hij normaal altijd 7 wakker wordt)..
Heeft iemand dit ook zo meegemaakt en of tips?
2 jaar geleden
Reactie op kellykue123
Oh hier is het ook een en al drama weer met slaapjes…
Wanneer meneer socht ...
Wij deden in dat geval sochtends een lange wandeling in de wagen, uurtje wandelen. Kan zij lekker chillen. Bijv van 10 tot 11. En dan om 11 uur lunch. Kan ze er weer heel even tegenaan daarna en dan 12u naar bed en dat kan je langzaam rekken tot 12:30. soms sliep ze dan even 10 minuten in de wagen maar dat zorgde niet voor minder slaap middag. Terwijl 20 minuten in bed hier wel ook zorgde voor niet meer slapen smiddags. Je zou ook nog kunnen proberen om dutje thuis echt tot 10 minuten te beperken?