126 Reacties
3 jaar geleden
Ik lees ook even mee! Hier exact hetzelfde schema en een mannetje van 9,5e maand
3 jaar geleden
Mijn zoontje is nu 10,5maand.
7uur fles 240/8
10uur 1 boterham en (bakje) fruit.
13uur fles 240/8
16uur warm eten
19uur fles 240/8
Tussendoor natuurlijk drinken, maischippies, soepstengel, cracker of nog wat fruit.
Dit werkt hier goed. Ben blij dat hij deze flessen nog goed drinkt. Als hij dit gaat weigeren zal ik er pas een weg doen.
3 jaar geleden
Wij geven 2 flessen ons schema:
07:00 +- uur fles 210+7
10:00 +- uur fruit
11:00 +- uur 2 boterhammen (hier kreeg hij eerst een fles die hebben we sinds 3 weken weg gelaten)
14:00+- uur 1 broodje
17:30 +-uur avond eten 2 borden
18:45 +- uur fles 210+7
Hij krijgt de hele dag fles diksap en tussendoor Mais chips/ koekjes
3 jaar geleden
Je kunt ook 3 flesjes aanhouden zodat je schema hetzelfde blijft. Maar dan doe je de inhoud van de 3 flesjes verkleinen zodat aan de max aantal ml komt. Bijvoorbeeld 3 flesjes van 120ml
3 jaar geleden
Brood aanbieden na de eerste fles :) en je moet niks, als het zo goed gaat, gaat het goed
3 jaar geleden
Hangt een beetje af van je kindje en wat hij/zij aangeeft en hoe je dagschema is. Onze dame wil het liefst vaste voeding ipv melk, dus ik moet juist moeite doen om haar nog wel flessen te laten drinken. Maar meestal doe je 5-6 eetmomenten op de dag. Als een van die eetmomenten een fles is, kun je iets anders gaan geven (boterham/fruit/groenten/yoghurt/ander verantwoord tussendoortje). Je geeft dan eerst het vaste voedsel en vult daarna aan met een fles die je evt in stappen afbouwt. Op den duur kun je dan de fles helemaal laten vervallen.
Hier is het nu sinds 10 maanden:
ontbijt: fles 200 drinkt ze ongeveer (die laat ik nog even zo al eet ze liever een boterham)
Tussendoor: fruit of boterham
Lunch: 2 boterhammen (of meer als ze wil)
Tussendoor: fruit en evt yoghurt/maïssticks (meestal verdeeld over 2 momenten, voor en na het dutje)
Avondeten: groenten e.d.
Voor het slapen een fles waar ze ongeveer 50-100ml van drinkt.
Ik zou in jouw schema als lunch meer boterhammen geven (als je kindje dit wil) en direct aanvullen met een fles (en deze dan rustig afbouwen) en het tussendoortje 's middags uitbreiden met fruit/yoghurt. Maar het hangt er helemaal van af hoe groot de hoeveelheden zijn die je kindje eet. Sommige kindjes hebben vaker kleine hoeveelheden nodig, dus dan zou je de 2e fles kunnen vervangen voor een tussendoortje.
Verder: niks moet. Mijn ervaring is dat het kindje vaak zelf wel aangeeft of het behoefte heeft aan iets anders.
3 jaar geleden
Dankjewel voor de reacties! Ze eet eigenlijk alles goed en is gek op haar fles, fruit is een drama dus die vervang ik soms al door een boterham misschien moet ik het O laten totdat Ze de fles niet meer zo graag wilt, dat deed Ze bij de fles van 4 naar 3 ook, die dronk ze maar half op.
3 jaar geleden
Reactie op PeerV
Dit is het schema vanaf 1 jaar
Bedankt voor het delen! 🙂
3 jaar geleden
Ik hen het zelfde schema als de LMVB alleen krijgt hij de 1e en 2e fles 7 schepjes en de 3e 8 schepjes 🙈
2 boterhammen en t eerste flesje is een papfles.
Klein vreetzakje🤣 maar hij groeit precies volgens zn curve dus t zal wel goed zijn.
Vandaag lied hij wat van zn flesjes staan maar dat is dan ook dikke prima. Normaal komt alles wat ik hem voorschotel op