126 Reacties

3 jaar geleden

Wij zijn een tijdje geleden begonnen om fles 3 tijdelijk te verhogen naar 2 ...
Dat is ook een goeie, dat we de lunch fles iets verlagen. Ze heeft dan namelijk ook dr broodje al op. Thx voor je tip 😀

3 jaar geleden

Gelukkig lees ik dat er nog meer flesliefhebbende baby’s zijn! Haha onze kleine man is morgen 11 maanden en krijgt nog 4 flessen.. Sochtends 210 ml met 6 schepen en 2 pap scheppen 8.00 fruit met yoghurt Om 10.30 kleine snack Om 12.00 3 boterhammen Om 12.30 fles van 150ml met 4 scheppen Om 15.00 fles van 210 ml met 6 Om 18.00 avond eten Om 18.30/19.00 fles van 180ml met 2 papscheppen Moet ook wel zeggen dat ons kind echt een grote eeter is. Ik laat m gewoon, hij gaat vanzelf wel aangeven wanneer t genoeg is.

3 jaar geleden

Zijn er mensen die al met de laatste fkes gestopt zijn. Ik wil m afbouwen maar vind het nog spannend of het echt geen effect op de nacht gaat hebben

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Zijn er mensen die al met de laatste fkes gestopt zijn. Ik wil m afbouwen m ...
Oprechte vraag, geen oordeel; waarom wil je hem afbouwen? Ik persoonlijk denk dat je kleine de fles wel laat staan als die hem niet meer wil. Zolang die hem nog wil, waarom dan afbouwen?

3 jaar geleden

Reactie op Annika030

Oprechte vraag, geen oordeel; waarom wil je hem afbouwen? Ik persoonlijk de ...
Hij heeft er al minder interesse in en laat vaak de halve fles staan. Hij krijgt nu om 6 uur avondeten en om 7 uur de fles. En op het cb hebben ze vanwege zijn gewicht aangeraden om deze fles af te halen.

3 jaar geleden

Reactie op Irma89

Hij heeft er al minder interesse in en laat vaak de halve fles staan. Hij k ...
Oooh ja duidelijk.. je kan hem ook afbouwen. Weet niet hoeveel die krijgt maar bv 3 dagen 150, 3 dagen 120, 3 dagen 90, 3 dagen 60, 3 dagen 30 en dan stoppen..

3 jaar geleden

Ik ging van 3 naar 1 fles... Ze wil niet meer... 🙈😅 Nu bieden we elke dag gewone melk aan en s avonds krijgt ze nog 120 aangeboden.. Maar van de 7 dagen word die zeker 5 dagen weg gegooid.. 🙈

3 jaar geleden

Hier nog 1 die op 4 a 5 flessen.. 1 in de ochtend, 1 na de lunch/voordat ze naar bed gaat voor slaapje nr 2, 1 voor het slapen in de avond, 1 a 2 in de late avond/nacht..

3 jaar geleden

Wij zitten op 1 melkfles. Ontbijt 1 broodje + thee Tussendoor fruit + Ranja Lunch 2 broodjes + thee Tussendoor koekje of yoghurt + Ranja. Avondeten Laatste fles 210+7 (240 ml)

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Hier nog 1 die op 4 a 5 flessen.. 1 in de ochtend, 1 na de lunch/voordat ze ...
Eet je kindje nog weinig vaste voedsel?

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Ik ging van 3 naar 1 fles... Ze wil niet meer... 🙈😅 Nu bieden we elke da ...
Zonde van het weggooien maar als ze niet meer willen dan krijg je het er niet meer in. 🤷🏾

3 jaar geleden

Eet je kindje nog weinig vaste voedsel?
Jup.. +/- 100g fruit; 1,5 boterham, 1 koekje.. meer doet ze niet.. we hebben al wel wat dingen geprobeerd, maar dan komt ze snachts nog vaker en gaat niet meer eten..

3 jaar geleden

Zonde van het weggooien maar als ze niet meer willen dan krijg je het er ni ...
Yup daarom ook een 120 aangeboden.. 🙈

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Jup.. +/- 100g fruit; 1,5 boterham, 1 koekje.. meer doet ze niet.. we hebbe ...
Hier eet ze ongeveer even veel hoor.. Klinkt niet als weinig.. Alleen hier nog 200 avond eten... 🙈

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Jup.. +/- 100g fruit; 1,5 boterham, 1 koekje.. meer doet ze niet.. we hebbe ...
Dan heeft ze gewoon wat meer nodig. Mijn kind at van de week 3 broodjes + een fles en zat daarna nog niet vol. Nu laat hij weer brood staan. Ze nemen wat ze nodig hebben, voor groeispurten bijvoorbeeld. Ik probeerde mij er geen zorgen over te maken als hij maar voldoende binnenkrijgt. 🙂

3 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hier eet ze ongeveer even veel hoor.. Klinkt niet als weinig.. Alleen hier ...
Oh ja groente krijgt ze ook hahahahaha! Vergeten. Dit is ook zo’n 100gram. Dan stopt ze gewoon met eten en krijg ik er niet meer in. Dat is bij alles. Ze is vrij duidelijk in wat ze wel en niet wilt.😄

3 jaar geleden

Dan heeft ze gewoon wat meer nodig. Mijn kind at van de week 3 broodjes + e ...
Ja de meeste kindjes geven het zelf gewoon duidelijk aan. Als ze meer wil, krijgt ze ook zeker meer.. Ik schijn als kind ook geen grote eter te zijn geweest. Mijn broer en ik deelden de eerste paar jaar samen 1 boterham als lunch.. meer wilde we niet.. dus misschien heeft ze dat van mij 😂

3 jaar geleden

Wij zitten al 4 maanden op 2 flessen. 8.00 fles 240 cc kunstvoeding 10.30 bordje pap 180 kunstvoeding met 6 schepjes olvarit granenpap 13.00 fruit 14.30 2 sneetjes brood 17.00 avondeten pasta/rijst/aardappel met kip/ei/vis met groente. 17.30 yoghurt of fruitzakje 19.00 fles 240 cc kunstvoeding Hij slaapt dan door tot de volgende ochtend 08.00 Ik heb wel het idee dat we te veel kunstvoeding geven? Iemand een antwoord? 😐

3 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ja de meeste kindjes geven het zelf gewoon duidelijk aan. Als ze meer wil, ...
😀 Zou zo maar kunnen.

3 jaar geleden

Reactie op Ishaya

Wij zitten al 4 maanden op 2 flessen. 8.00 fles 240 cc kunstvoeding 10.30 ...
Ik zou de fles van 8 uur vervangen met de pap van 10:30. En dan rond 10 uur fruit geven. 🙂 Voor de rest gaat het toch prima?