126 Reacties
3 jaar geleden
Gelukkig lees ik dat er nog meer flesliefhebbende baby’s zijn! Haha onze kleine man is morgen 11 maanden en krijgt nog 4 flessen..
Sochtends 210 ml met 6 schepen en 2 pap scheppen
8.00 fruit met yoghurt
Om 10.30 kleine snack
Om 12.00 3 boterhammen
Om 12.30 fles van 150ml met 4 scheppen
Om 15.00 fles van 210 ml met 6
Om 18.00 avond eten
Om 18.30/19.00 fles van 180ml met 2 papscheppen
Moet ook wel zeggen dat ons kind echt een grote eeter is. Ik laat m gewoon, hij gaat vanzelf wel aangeven wanneer t genoeg is.
3 jaar geleden
Reactie op Irma89
Zijn er mensen die al met de laatste fkes gestopt zijn. Ik wil m afbouwen m ...
Oprechte vraag, geen oordeel; waarom wil je hem afbouwen? Ik persoonlijk denk dat je kleine de fles wel laat staan als die hem niet meer wil. Zolang die hem nog wil, waarom dan afbouwen?
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Oprechte vraag, geen oordeel; waarom wil je hem afbouwen? Ik persoonlijk de ...
Hij heeft er al minder interesse in en laat vaak de halve fles staan. Hij krijgt nu om 6 uur avondeten en om 7 uur de fles. En op het cb hebben ze vanwege zijn gewicht aangeraden om deze fles af te halen.
3 jaar geleden
Hier nog 1 die op 4 a 5 flessen.. 1 in de ochtend, 1 na de lunch/voordat ze naar bed gaat voor slaapje nr 2, 1 voor het slapen in de avond, 1 a 2 in de late avond/nacht..
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Hier nog 1 die op 4 a 5 flessen.. 1 in de ochtend, 1 na de lunch/voordat ze ...
Eet je kindje nog weinig vaste voedsel?
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik ging van 3 naar 1 fles... Ze wil niet meer... 🙈😅
Nu bieden we elke da ...
Zonde van het weggooien maar als ze niet meer willen dan krijg je het er niet meer in. 🤷🏾
3 jaar geleden
Eet je kindje nog weinig vaste voedsel?
Jup.. +/- 100g fruit; 1,5 boterham, 1 koekje.. meer doet ze niet.. we hebben al wel wat dingen geprobeerd, maar dan komt ze snachts nog vaker en gaat niet meer eten..
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Jup.. +/- 100g fruit; 1,5 boterham, 1 koekje.. meer doet ze niet.. we hebbe ...
Dan heeft ze gewoon wat meer nodig. Mijn kind at van de week 3 broodjes + een fles en zat daarna nog niet vol. Nu laat hij weer brood staan. Ze nemen wat ze nodig hebben, voor groeispurten bijvoorbeeld. Ik probeerde mij er geen zorgen over te maken als hij maar voldoende binnenkrijgt. 🙂
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hier eet ze ongeveer even veel hoor.. Klinkt niet als weinig.. Alleen hier ...
Oh ja groente krijgt ze ook hahahahaha! Vergeten. Dit is ook zo’n 100gram. Dan stopt ze gewoon met eten en krijg ik er niet meer in. Dat is bij alles. Ze is vrij duidelijk in wat ze wel en niet wilt.😄
3 jaar geleden
Dan heeft ze gewoon wat meer nodig. Mijn kind at van de week 3 broodjes + e ...
Ja de meeste kindjes geven het zelf gewoon duidelijk aan. Als ze meer wil, krijgt ze ook zeker meer..
Ik schijn als kind ook geen grote eter te zijn geweest. Mijn broer en ik deelden de eerste paar jaar samen 1 boterham als lunch.. meer wilde we niet.. dus misschien heeft ze dat van mij 😂
3 jaar geleden
Wij zitten al 4 maanden op 2 flessen.
8.00 fles 240 cc kunstvoeding
10.30 bordje pap 180 kunstvoeding met 6 schepjes olvarit granenpap
13.00 fruit
14.30 2 sneetjes brood
17.00 avondeten pasta/rijst/aardappel met kip/ei/vis met groente.
17.30 yoghurt of fruitzakje
19.00 fles 240 cc kunstvoeding
Hij slaapt dan door tot de volgende ochtend 08.00
Ik heb wel het idee dat we te veel kunstvoeding geven? Iemand een antwoord? 😐
3 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Ja de meeste kindjes geven het zelf gewoon duidelijk aan. Als ze meer wil, ...
😀 Zou zo maar kunnen.
3 jaar geleden
Reactie op Ishaya
Wij zitten al 4 maanden op 2 flessen.
8.00 fles 240 cc kunstvoeding
10.30 ...
Ik zou de fles van 8 uur vervangen met de pap van 10:30. En dan rond 10 uur fruit geven. 🙂 Voor de rest gaat het toch prima?