126 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Ishaya
Dank voor je tip. Alles gaat op bij hem. En hij is niet dik. Ik ga het prob ...
Misschien nog iets van water of thee aanbieden na een vaste hap? Misschien doe je dit al. Bij mij gaat dit echt heel moeizaam. 😓😅
3 jaar geleden
Reactie op Ishaya
Dit werkt ontzettend goed hier. Wellicht het proberen waard? Het duurde eve ...
Hij heeft zoiets en nog e.a beker. We blijven proberen! 😊
3 jaar geleden
Reactie op Ishaya
Wij zitten al 4 maanden op 2 flessen.
8.00 fles 240 cc kunstvoeding
10.30 ...
Naar mijn idee geef je door de pap en kunstvoeding s’ochtends nog 3 flessen ipv 2 (bord pap is eigenlijk ook een voeding). Misschien kan je het eens zo proberen?
08:00 pap fles/bordje pap 210 kunstvoeding 6 scheppen pap
10:30 fruit
13:00 boterhammen
14:30 boterham/yoghurt/cracker/rijstwafel
Enz…..
Probeer mee te denken, geen aanval 🥰
3 jaar geleden
Misschien nog iets van water of thee aanbieden na een vaste hap? Misschien ...
Hier ook een baby die gewoon niks anders drinkt dan zijn flessen…. Alles al geprobeerd, een stuk of 11 verschillende bekers/flesjes in huis en nog weigert ie. Zo frustrerend af en toe 😩
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Dan geef je toch drinken uit een gewone beker?
Dat wil ie ook niet 😅
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Mhh.. Dan de melk minderen.. Dorst krijgt die vanzelf wel..
En als jij iet ...
Ja zeker!! Dat gelukkig wel. Dan denkt ie dat wil ik ook. En als ie dan door heb dat het drinken is, duwt ie het weer weg 😅 Wel aangegeven op concultstie bureau, die zeggen als ie echt dorst heb drinkt ie wel. Zolang ie genoeg plas luiers heeft, vinden ze het nog niet erg. Ik doe water bij zijn fruitje en avond eten 🙈 Zit al op 2 flessen van 180 waar ie helaas echt nog niet zonder kan… Thanks voor het meedenken 🥰
3 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ooit snappen ze het.. Haha.. Vooral niet opgeven en niet dwingen.. Misschie ...
Toevallig vanavond gedaan, grappig dat je het zegt! Met zijn handjes zo in een beker met water hij vind het prachtig op zo manier… Soms zie je hem de twijfel maken om de beker naar zijn mond te brengen 🤪 Idd dat “dwingen” zijn we heel snel mee gestopt dat werkte idd alleen maar averechts. Voor nu blijven we het elke dag proberen en ooit zal er een dag komen dat ie hopelijk een heel flesje opdrinkt 😂
3 jaar geleden
Reactie op Kimberly ❤️
Toevallig vanavond gedaan, grappig dat je het zegt! Met zijn handjes zo in ...
Tuit beker of rietjes beker gewoon tussen t speelgoed zetten.. Ik denk eerst wennen aan de nieuwe smaak en daarna drinken.. Miss het drinken aanbieden in de fles? Ipv bekers?
2 jaar geleden
Heeft er iemand tips voor mij.
Mijn dochter krijgt nog 3 flessen:
06.30 uur: 180+6
12.30 uur: 180+6
18.30 uur: 210+7
CB gaf gisteren aan dat dit best veel is. Vanaf 1 jaar hoeven ze nog maar 300ml zuivel op een dag. De 16de wordt ze 1. Het komt natuurlijk niet op een dag aan, maar ik wil dus gaan afbouwen.
Hoe bouw ik het makkelijkste af? Flessen halveren? Of 1 fles helemaal weglaten?
Ze eet ook niet heel goed haar brood, dus ben bang dat ze dan tekort zal gaan krijgen. Volgens het cb gaat ze vanzelf meer brood eten als ze 'weet' dat ze daarna geen (hele) fles meer krijgt.
Ze drinkt nu al haar flessen nog helemaal leeg, komt maar een enkele x voor dat ze iets (max 30ml) laat staan.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
06.30 uur ...
Ik heb alle flessen afgebouwd naar minder maar dat ging deels vanzelf omdat hij ze zelfs deels liet staan en veel eet. Ik geef nu sochtends 120+4, in de middag 120 ml koemelk en savonds 90+3
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
06.30 uur ...
Ik denk dat de kans heel groot is dat ze inderdaad meer brood gaat eten als je een fles eraf haalt. Bij ons heeft dat wel altijd zo gewerkt. En probeer erop te vertrouwen dat je kindje neemt wat het nodig heeft.
Zelf hebben we hier de middagfles als 3e fles eraf gehaald, gewoon in 1 keer en ze miste deze niet. Je kan experimenteren wat werkt voor je dochter hierin.
Wij gaan nu naar 300 ml omdat ze in de avond ook 250 gram eet. Ik doe nu een ochtendfles van 120 en avond 180 ml.
2 jaar geleden
Reactie op Annika030
06.30 uur ...
Hier heb ik eerst de middagfles laten vervallen. Ik deed dat door eerst een boterham te geven met melk in een beker en aan te vullen met fles. Na een week de hele fles weg laten. Ze ging daardoor steeds beter eten. Met 1 jaar heb ik de ochtendfles vervangen voor een beker warme melk en een boterham. Ze krijgt nu alleen 's avonds nog een beetje fles om in slaap te vallen. Meestal drinkt ze daar 60-90ml van. Ze gaan vanzelf meer eten als je minder flesvoeding geeft.