126 Reacties

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Krijgt ze smiddags ook brood bij de fles van 12.30? Evt vervangen voor broo ...
Ja we beginnen met brood en als ze dat echt niet meer wil dan pas geven we fles. Zowel in de ochtend als in de middag.

2 jaar geleden

Reactie op Annika030

Ja we beginnen met brood en als ze dat echt niet meer wil dan pas geven we ...
Alleen eet ze niet zo goed brood.

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Krijgt ze smiddags ook brood bij de fles van 12.30? Evt vervangen voor broo ...
Je kan ook de middagfles vervangen voor gewone melk.... Dan drinken ze wel zuivel, maar een mindere hoeveelheid. Plus gewone melk voed minder dan een fles.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Je kan ook de middagfles vervangen voor gewone melk.... Dan drinken ze wel ...
Ja idd altijd wel ander drinken aanbieden voor t vocht. Krijgt mij dochter ook. Maar ik bedoelde: IPV de fles of kleine fles met broodje

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Ja idd altijd wel ander drinken aanbieden voor t vocht. Krijgt mij dochter ...
Ik bedoel ook vocht aanbieden ipv de fles.. Inplaats van de kunstvoeding Van mij part geef je haar water.. Of diksap of geen idee. T gaat er denk ik om dat je de flessen vervangt voor vocht en niet voor een ander zuivelproduct..

2 jaar geleden

Ze krijgt hier water en thee en soms diksap. Ik heb nu haar fles verkleind van 180+6 naar 90+3. Ze heeft weinig brood op maar dan zien we dan wel verder. Vanmiddag ook een kleinere fles en weer brood proberen.

2 jaar geleden

Op hoeveel flessen zitten jullie kids of al niks meer? Hier alleen savonds nog 1.5 schepje met 100 water. ( Ja weinig schepje iknow maar ze vind t lekker)

2 jaar geleden

210 + 7 's ochtends. 150 + 5 's avonds.

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Op hoeveel flessen zitten jullie kids of al niks meer? Hier alleen savonds ...
Ik geef ‘s avonds nog 180+6. Eigenlijk nog niet geprobeerd om die te minderen 🙂

2 jaar geleden

Ochtend 120+4 Avond 180+6

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Hier geen opvolgmelk meer. S'ochtens 240 gewone melk met pap en s'avonds 150 thee met een scheutje gewone melk

2 jaar geleden

Hier 2 flessen: 's ochtends 150ml halfvolle melk (+ 1 broodje) en 's avonds 150ml halfvolle melk

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Alleen nog een avondfles van 200 ml kv. Tot het pak op is. In de ochtend pap. KV is niet meer dan een beker vocht waar je zelf ook niet vol van raakt. 😬 Kindjes van onze leeftijd hebben nu wel echt een ontbijt in de vorm van pap of brood nodig. 🙂

2 jaar geleden

Zijn er ook die s avonds geen fles meer geven? Ons pak kv is bijna op en ben aan het overwegen om daarna te stoppen. Krijgt nu 90 ml en 1 schepje, dus al heel weinig. Maar weet niet goed of dat te vroeg is of al kan.

2 jaar geleden

Alleen nog een avondfles van 200 ml kv. Tot het pak op is. In de ochtend ...
Hier geen brood dat er in gaat 😂 ze wil gewoon die fles. Nou prima joh. Ontbijten met fruit prima. Van alles geprobeerd. Geen fles, maar brood.. Nou dan is 't krijzen gillen schreeuwen.. Dus 210 fles, en dan spelen.

2 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Hier geen opvolgmelk meer. S'ochtens 240 gewone melk met pap en s'avonds 15 ...
Hier krijgt ze smiddags ook gewone melk ja.

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Zijn er ook die s avonds geen fles meer geven? Ons pak kv is bijna op en be ...
Zoals gezegd geef ik die fles nog wel (meneer hecht gewoon veel waarde aan zijn avondfles, fine by me haha), maar stoppen met de avondfles kan gewoon hoor! Ze hebben in principe elke dag nog 300ml (magere of halfvolle) melk nodig en dit kun je ook prima 's ochtends en bij de lunch geven. Als je bij of na het avondeten nog wat water/sap/thee geeft dan is het ook goed

2 jaar geleden

Ik geef in de ochtend en bij de lunch 120 ml volle melk en voor het slapen 90 ml volle melk.

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Hier geen brood dat er in gaat 😂 ze wil gewoon die fles. Nou prima joh. O ...
Tsja dan heb je geen keuze! 😁 Misschien telkens minder fles geven? Maar gewoon eerst als dorstlesser en dan een broodje?

2 jaar geleden

Reactie op Lies25

Zijn er ook die s avonds geen fles meer geven? Ons pak kv is bijna op en be ...
Consultatiebureau gaf ons als richtlijn 300 ml zuivel per dag, dit kan melk of yoghurt zijn. Bijvoorbeeld 1 keer melk bij ontbijt en 1 keer yoghurt savonds als toetje en dan heeft je kind voldoende zuivel. Hoef je uiteraard niet op die manier te doen, ligt ook aan waar je kind goed op reageert natuurlijk, maar vond het zelf wel een fijne tip.