126 Reacties

2 jaar geleden

Tsja dan heb je geen keuze! 😁 Misschien telkens minder fles geven? Maar ge ...
Lekker die fles drinken.. De avond fles gaat vanzelf er af. Moet zeggen.....vind 't wel chill.. Zij de fles ik kleed me aan, en daarna zij aan kleden en ik ontbijten zij spelen.. 🙈 Haha #luiemoeder

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Lekker die fles drinken.. De avond fles gaat vanzelf er af. Moet zeggen.... ...
Oooooooooooh FJIOEW ik ben niet de enige 😬

2 jaar geleden

Reactie op Anne47

Consultatiebureau gaf ons als richtlijn 300 ml zuivel per dag, dit kan melk ...
O, dit ken ik helemaal niet? Dan pas heeft tie voldoende zuivel? Zijn 2 flessen van 180 niet voldoende meer? Ik zit nog in het afbouwen van omneo dieetvoeding naar nutrilon 3. Daarna voorzichtig gewone melk proberen. Hij heeft gevoelige darmen vandaar dat ik het voorzichtig aan wil doen. Maar ik ben pas sinds deze week danoontjes aan het geven. Niet zozeer met het doel om 300ml aan extra zuivel binnen te krijgen voor hem 🤔 Mn kind is verder kerngezond en in goede porporties gebouwd, dus ik denk dat hij niks mist?

2 jaar geleden

O, dit ken ik helemaal niet? Dan pas heeft tie voldoende zuivel? Zijn 2 fle ...
Zeker mist hij niets. 2 flessen van 180 is all 300 ml he. 😊 Lekker doen wat goed voelt!

2 jaar geleden

Reactie op Anne47

Consultatiebureau gaf ons als richtlijn 300 ml zuivel per dag, dit kan melk ...
Dit is dan als vervanging van de flesvoeding neem ik aan?

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Zeker mist hij niets. 2 flessen van 180 is all 300 ml he. 😊 Lekker doen wa ...
Wel he! Thnx 😊 Ik doe het meeste ook op gevoel maar als moedertje blijf je altijd een beetje onzeker

2 jaar geleden

O, dit ken ik helemaal niet? Dan pas heeft tie voldoende zuivel? Zijn 2 fle ...
Niets moet. Volg je kind. Zeker met gevoelige darmen. 🙂

2 jaar geleden

Wel he! Thnx 😊 Ik doe het meeste ook op gevoel maar als moedertje blijf je ...
Maar.. 🙈 🙈 No offense.. Nutrilon 3 heeft geen meerwaarde he.. Is alleen zoeter dan 2.. Zit meer suikers en nepsuikers in, als voorbereiding op de Nutrilon volwassen drankjes. (chocomelk enzo) Je doet 't goed mama!

2 jaar geleden

Hey dames, ik wil graag nog een fles afbouwen naar 1! Dan wil ik als doel in de ochtend eraf of in de avond (zijn papfles vervangen naar een normale papfles?) Ik heb vanochtend georobeerd met een broodje smeren en die te geven, maar dat was geen succes. Misschien omdat hij een ander half uur geleden een klein flesje had van 120 ml met maar 2,5 schepje.. Hoe deden jullie dat? ik ben benieuwd!😁

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Maar.. 🙈 🙈 No offense.. Nutrilon 3 heeft geen meerwaarde he.. Is alleen z ...
Vandaar dat mijn opvang stopte met nutrilon 3 aan te bieden!

2 jaar geleden

Reactie op First-time-mom

Hey dames, ik wil graag nog een fles afbouwen naar 1! Dan wil ik als doel i ...
Ik gaf eerst een boterham en daarna nog een fles. In plaats van brood gaf ik ook wel eens een cracker of (zelf gemaakt) bananenbrood, want ze is niet zo van het brood. Zo is ze langzamerhand steeds iets meer gaan eten en kon de fles eraf :)

2 jaar geleden

Waarom van de avondfles een papfles maken? Is dat niet wat veel, een hele maaltijd na je avondeten? Wat is het verschil tussen een papfles en een normale papfles? Of bedoel je kv en pap? 🙂 Ik zou in de ochtend een bordje pap even of een broodje met warme melk. 😊

2 jaar geleden

Ja hier gewoon overgestapt eigenlijk. Meneer wilde van de 1 op andere dag geen papfles meer, dus maand geleden begonnen met brood in de ochtend. Dat propt hij in 5min er in 😂 maar dat werkt natuurlijk alleen als ze het brood ook echt willen, dat snap ik. En verschillend beleg proberen misschien? Onze zoon weigert namelijk jam, maar hummus, pindakaas en appelstroop gaat er zo in 's ochtends

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Dit is dan als vervanging van de flesvoeding neem ik aan?
Ja flesvoeding is ook zuivel. Dus dat telt gewoon mee. Of je nou opvolgmelk of gewone melk geeft maakt niet uit in de 300ml richtlijn (en wederom is het maar een richtlijn geen 'moet', iedereen kent zn eigen kind het beste)

2 jaar geleden

Waarom van de avondfles een papfles maken? Is dat niet wat veel, een hele m ...
Zijn papfles is de avondfles. Het is een grote eter en kan zo de nacht iets langer mee doortrekken. Hij krijgt deze fles rond 22:00 ofzo. Maar nu denk ik om gewoon de ochtend nog steeds door ga zetten met een broode en een bekertje melk. 👍

2 jaar geleden

Zijn papfles is de avondfles. Het is een grote eter en kan zo de nacht iets ...
Ah oké. Die afbouwen is geen optie want dan wordt hij zeker wakker? Succes met het broodje in de ochtend. 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

Klopt, i know maar zo kan ik het meest voorzichtig naar de koemelk. Plus, er zitten nog wel voedingswaarde in waarvan ik dan toch zeker weet dat hij ze binnenkrijgt. Meer suikers ja? Ik dacht dat ze alleen het schepje vergrootten 😶

2 jaar geleden

Niets moet. Volg je kind. Zeker met gevoelige darmen. 🙂
❤️

2 jaar geleden

Reactie op Littl-one

❤️

2 jaar geleden

Klopt, i know maar zo kan ik het meest voorzichtig naar de koemelk. Plus, e ...
Goed argument! 😊❤️