15 Reacties

3 jaar geleden

Jeetje wat vervelend! Geen soortgelijke ervaring maar misschien is iets van een ruis geluid (zoals een stofzuiger of afzuigkap) de uitkomst? Dit kan ervoor zorgen dat je kleintje niet meer schrikt van onverwachte geluiden. Die heb je wel op Spotify of YouTube. Succes in ieder geval!

3 jaar geleden

Hier zitten wij ook midden in een verbouwing van ons appartementen complex en ik begrijp je heel goed in hoe frustrerend het is! Om te zorgen dat je dochter niet oververmoeid raakt is het goed om te zoeken naar manieren, plekken waar zij wel kan slapen. Onze dochter slaapt soms door het lawaai heen dat je denkt hoe dan? maar vaak word ze ook wakker. Ik ga als het te erg is en als ze in onze woning beginnen naar mijn moeder toe. Heb jij iemand waar je misschien af en toe heen kan gaan?

3 jaar geleden

Reactie op Anoniempje135

Jeetje wat vervelend! Geen soortgelijke ervaring maar misschien is iets van ...
Jep, we hebben inderdaad stofzuigergeluiden aan staan. Ene keer werkt het goed maar de andere keer wordt ze toch ruw in haar slaap gestoord. Toch bedankt voor de tip & het meedenken!

3 jaar geleden

Reactie op mooni

Hier zitten wij ook midden in een verbouwing van ons appartementen complex ...
Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die door een dergelijke situatie gefrustreerd raakt! Ik ben inderdaad ook al een dagje met haar naar m’n ouders gegaan maar toevallig is dat nieuwbouw waar iedereen ook nog volop aan het klussen is ;-)

3 jaar geleden

Misschien een duurdere oplossing: even een weekje ertussenuit via een vakantiepark ofzo. Wij zijn vorige week er even tussenuit geweest, hadden we allebei hard nodig en ik wilde even iets anders zien dan mijn huis. Komen we terug, hoor ik dat ze bij ons hard aan het werk zijn met de gevels in de buurt. Nog niet dichtbij genoeg om hem uit zijn slaap te houden, maar ik denk dat als ze dichterbij komen dat we iets leuks in de buurt zoeken.

3 jaar geleden

Vanaf zeker een maand of 6 krijgen kindjes ritme. En raken ze gewend aan geluiden en herrie. Waardoor het slapen makkelijker gaat. Ik heb erg luidruchtige buren voorals savonds ( met deuren gooien noem maar op ) Mijn jongste die slaapt in de kamer tegen hun huis aan zeg maar. Maar ze is er aan gewend. Ook heeft een zus van 4 die erg luidruchtig is.. en daar slaapt ze tegenwoordig ook door heen. Het is ff frustrerend , maar het komt echt goed 🤗

3 jaar geleden

Wij zijn nu toevallig een weekje weg omdat ze naast ons gingen verbouwen. Klein trauma opgelopen van de vorige verbouwing naast ons toen mijn peuter nog een baby was. Ik probeerde toen vaak ook tijden af te spreken met de verbouwers, zoals als je nu het boren even uitstelt ga ik daarna met de kinderwagen wandelen en kun je helemaal los. In het begin werkte dat nog, aan het einde voelde ik alleen nog maar frustratie en haat. Geluidoverlast kan je echt killen, vooral als ze je lieve babietje wakker drillen. Maar ik zou niet bang zijn dat het blijft, ritme is altijd opnieuw aan te leren.

3 jaar geleden

Reactie op Suzanne86

Wij zijn nu toevallig een weekje weg omdat ze naast ons gingen verbouwen. K ...
Ah ja kan je echt tot wanhoop drijven! Fijn dat je nu in ieder geval een uitvalsbasis hebt en jullie baby heerlijk rustig kan slapen 💪🏼

3 jaar geleden

Reactie op Kirsten 28

Vanaf zeker een maand of 6 krijgen kindjes ritme. En raken ze gewend aan ge ...
Zo fijn om te horen, bedankt voor je reactie!

3 jaar geleden

Reactie op Blondie91

Misschien een duurdere oplossing: even een weekje ertussenuit via een vakan ...
Verbouwing duurt alleen een half jaar 😅

3 jaar geleden

Wij kennen het. Wij horen onze buurman om 23:00/00:00 steeds dingen verschuiven, schuurdeur open en dicht (haar kamer is aan die kant dus iedere keer schrikt ze wakker). Soms ‘s ochtends om 06:30 uur begint hij al 🙂 Hij maakte ook al een keer een opmerking van “ja ik hoor haar altijd huilen” uhh? Altijd? Ze huilt alleen als ze honger heeft en dat is max 5 min. dus niet zeuren. 🤦🏽‍♀️

3 jaar geleden

Wij hebben het zelfde gehad alleen dan andersom. Wij waren aan het verbouwen en de buren hadden een kleintje van een maand. Wij werkte in blokken. (Tussen de middag niets) en stopte op tijd. Maar tussendoor hadden ze dus ook last van ons. Buurjongen is een heerlijk kereltje dat vanaf 6 weken al door sliep. Hij is inmiddels 4 en slaapt als enige in het gezin door elk lawaai heen. Komt natuurlijk niet door onze verbouwing. Maar denk dat elk kind anders reageert op geluid. En mocht ze straks naar de opvang gaan hoort ze daar ineens ook hele andere geluiden dus zal ze misschien ook wat onrustiger zijn.

3 jaar geleden

Onze buren waren de afgelopen 2 dagen bezig en dat vond ik al naar. We zijn toen veel gaan wandelen om haar te laten slapen, maar ik snap dat je dat geen half jaar kan doen... kan je idd niet iets van afspraken maken? Dat je gaat wandelen tijdens het ochtenddutje, zij even niet boren tijdens het middagdutje, zoiets? Met 3/4 maanden is zoiets handiger want dan heeft de baby waarschijnlijk meer vaste slaaptijden...

3 jaar geleden

Reactie op MarloesJN

Verbouwing duurt alleen een half jaar 😅
Dan gaat het lastiger. Nou ja, het kan wel, maar dan is het een hele dure oplossing. 😅 Een half jaar... Zo lang zou ik zelf niet in een verbouwing willen zitten. Met of zonder kleintje.

3 jaar geleden

Reactie op Blondie91

Dan gaat het lastiger. Nou ja, het kan wel, maar dan is het een hele dure o ...
Hier beginnen wij ook over 2 maanden met een verbouwing van minimaal 1.5 jaar 😅. De jongste is dan 5mnd en de oudste 4 haha