17 Reacties
3 jaar geleden
Jep hier ook. Een weekje nu.. en dan zitten we ook nog in quarantaine dus het is best pittig.
Als ze s avonds wakker word zit ik naast dr bedje, met me rug naar haar toe zodat ze weer dat ik er ben, en dan gaat ze weer slapen. Maar s nachts ben k moe dus hou t niet zolang vol en denk dan okay kom maar bij mama.
Ze heeft me nu gewoon nodig zo zie ik het, 9 maanden in mn buik en nu beseft ze dat wij niet 1 zijn. Dat is angstig voor haar dus probeer er voor haar te zijn. Overigens dat in mn bed laten slapen ik weet dat het niet goed is hoor maar haar laten huilen vertik ik, dus dan maar zo en ze slaapt heerlijk verder. Ze leert het vanzelf wel. Daarvoor altijd in haar bedje geslapen
VRIEND
3 jaar geleden
Hier ook heftig aanwezig, gek genoeg alleen als hij de nacht in gaat. Bij zijn dutjes overdag kan ik hem op bed leggen en weglopen als altijd.
Maar s avonds is hij echt zo overstuur, zo zielig. Ik laat hem zeker nu niet huilen. Juist bij verlatingsangst moet hij weten en leren dat ik er voor hem ben. Zoals hieronder wordt gezegd, het is heftig voor zo’n kleintje om te beseffen dat wij niet 1 Zijn.
Ik zit nu vaak naast zijn bed tot hij rustig is en probeer weer weg te lopen. Als dat niet werkt begin ik weer opnieuw. Meestal slaapt hij de rest van de nacht goed door op het moment dat hij in slaap is gevallen. Gisteren is hij om 11 uur ineens wakker geworden en was hij echt ontroostbaar. Toen wel bij ons in bed genomen.
Fases fases fases😅😅😅
3 jaar geleden
Reactie op Amy_J
Hier ook heftig aanwezig, gek genoeg alleen als hij de nacht in gaat. Bij z ...
Ach zo is het ook. En dat het niet goed zou zijn om je kleintje in bed te nemen.. tja, elke ouder doet het ook maar zoals hij of zij denkt dat het beste is toch?!
Ik las trouwens wel in deze fase dat ze ook moeten leren dat papa en mama weg gaan. En ook weer terug komen. Dus even geruststellen en troosten, aai over de bol en een kus maar het kort houden.. uiteindelijk moet iedereen doen wat voor je kleintje werkt, maar dit las ik dus
3 jaar geleden
Pff m’n dochter had er zo ontzettend last van. We hebben geoefend en het ging 3 dagen perfect! Neerleggen, kusje, slaap lekker, weglopen en ze sliep. Kleine stapjes maar op een gegeven moment ging het perfect. Alledrie de slaapjes op een dag.
Tot gisteren… gisteren om 18.30 uur naar bed, tot 21.00 uur mee bezig geweest.
En nu zit ik ook alweer een uur. Ze is zoo moe maar zodra ik wegloop is het huilen. Net zelfs helemaal overstuur. Heb dr even meegenomen naar de woonkamer en daar werd ze rustig. Net weer op bed gelegd, drama!
Pff ben ook nog eens alleen thuis en trek het momenteel echt even niet 😭😭
Ze weigert om te slapen, draait constant op dr buik en zet het dan op huilen. Draai ik dr weer om, nog harder huilen, maar laat ik dr liggen ook nog harder huilen, wat ik ook doe: huilen.
Met of zonder knuffel, met of zonder ruis, met of zonder speen, niks is goed!
Ik weet het echt ff niet meer, zit nu gewoon mee te huilen wat haar natuurlijk ook niet rustiger maakt. Weet het echt ff niet meer. Het gevoel van ‘ik kan het allemaal niet’ komt weer keihard terug 😓
3 jaar geleden
Hier weer die depri moeder van net. Na 1,5 uur een baby die alleen maar krijste, overstuur was en alle kanten op schopte slaapt ze.
Heb een flesje van 60 gegeven en ze sliep. Toeval of niet, geen idee.
Maar we hebben toch echt wel een goed schema dacht ik zo, wat vinden jullie?
06.30 uur 180+6
08.30 uur 200 gram fruit potje of vers
11.00 uur 180+6 (fles of pap)
13.00 uur brood incl korst met boter of pindakaas 100% noot.
16.30 uur 200 gram groente potje of vers
17.30 uur 1 of 2 maisvingers als wij aan het eten zijn
18.30-19.00 uur 180+6
Slapen.
Overdag drinkt ze ook water en thee (vandaag 110ml, nog nooit eerder zoveel op 1 dag).
Voordat ik net dat extra flesje van 60 gaf heb ik nog dr luier gecheckt en die was droog. Dus ze heeft nu ipv 180+6, 240+8 op. Is dat niet veel te veel?
Aan de andere kant… ze slaapt nu wel.
Pff mama moet even bijkomen.
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Hier weer die depri moeder van net. Na 1,5 uur een baby die alleen maar kri ...
Het blijft een mensje, jij hebt de ene dag ook andere behoeftes dan een andere dag toch! Je kunt het niet perfect doen 🤗
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Pff m’n dochter had er zo ontzettend last van. We hebben geoefend en het gi ...
Lieve mama,
Je doet het goed! Weet je wat het is uiteindelijk met die baby’s hé, we doen allemaal maar wat, at the end of the day ze kunnen het ons niet zeggen dus weten we eigenlijk wel wat ze ‘nodig’ hebben? We doen gewoon ons best, uit liefde!
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Dat is waar, ik vind dat naar bed brengen zo zwaar. Afgezien van die 3 dage ...
Je vindt vanzelf een ritme wat bij jou en jouw kindje past. Wat bij de een werkt hoeft bij de ander niet te werken.
Hier ging naar bed brengen meestal probleemloos. Maar nu tijdens het sprongetje, slaapregressie, verlatingsangst en wss ook nog tandjes is het ook drama met heel veel huilen.
Je kindje maakt dit ook maar allemaal mee en heeft als enige communicatie huilen, om aan te geven dat ze niet lekker in dr hum is.
Het enige wat je dan kan doen is alles los laten en gewoon heel veel liefde geven, knuffels, of als ze niet vast gehouden wil worden een hand op haar.
Het is rond deze leeftijd voor de meeste van ons weer even puzzelen, maar alles is een fase, en het wordt allemaal beter!
Het komt wel goed, en je doet het goed! Maar probeer het niet perfect te doen, want niemand kan het perfect doen. En wanneer perfectie niet het streven is, zal alles uiteindelijk mee vallen ❤️
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Pff m’n dochter had er zo ontzettend last van. We hebben geoefend en het gi ...
Je doet het super goed mama! En goed dat je volhoudt. Misschien tegen alle principes in maar wat maakt haar rustig? Bij jou slapen? Naast je liggen. Soms is het ook goed om even te kijken wat wel werkt.
Het is aan onszelf in hoeverre we ons kindje nu willen leren dat we weggaan en terugkomen. 1 nachtje bij je slapen bijv kan echt geen kwaad, misschien gaat het morgen namelijk beter.
Doe echt waar je jezelf goed bij voelt, het komt goed ❤️
3 jaar geleden
Reactie op Annika030
Hier weer die depri moeder van net. Na 1,5 uur een baby die alleen maar kri ...
Goed schema hoor! Ze komt niets te kort als ik het zo lees.
Soms hebben ze zo een dag dat ze net even wat meer voeding nodig hebben, net als dat ze soms wat minder voeding willen. Als ze geen trek had zou ze de fles niet accepteren.
Goed gedaan mama ❤️
3 jaar geleden
Je doet het super goed mama! En goed dat je volhoudt. Misschien tegen alle ...
In dit geval werkte alleen een flesje. Ik heb dr op schoot genomen, in m’n armen, in de woonkamer, op ons bed. Alles geprobeerd, niks hielp. Ze heeft nog nooit bij ons in bed geslapen dus het is niet dat ze daar naar verlangde.
Morgen toch proberen het flesje te verhogen want dit is niet de enige avond dat het zo is gegaan. Vaak duurt het dan nog langer en krijgen we de uiteindelijk in slaap. Nu heb ik na ‘al’ anderhalf uur een fles gemaakt. Ook nooit eerder gedaan.
3 jaar geleden
Wat je nog zou kunnen proberen is de maisvingers vervangen door een toetje (of allebei) Dat kan echt van alles zijn, yoghurt (gebruik zelf plantaardig), een halve avocado, watermeloen etc.. niet dat een extra fles niet mag maar wellicht lukt het met vaste voeding. Als ze daarna de fles drinkt en bijv wat laat staan, weet je dat ze echt vol zit.. en als ie op gaat dan ook natuurlijk. Ons schema bijv:
6:45 100ml pap en 100ml melk
9:15 fruit/groente (bijv halve banaan en halve avocado)
9:30/9:45 slapen
11:00 wakker
11:30/12:00 warme hap
13:30 slapen
14:30 wakker en fles 150ml
16:30-17:00 tussendoortje (mama deli 70gr, plantaardig toetje, galia meloen, watermeloen, tomaat, broodje.. nja noem t op wat ik in huis heb op dat moment)
18:30 fles 200ml
Ze laat soms wat staan van de laatste fles maar vaak gaat ie nog helemaal leeg.
Ik was klaar met de middagfles maar sinds deze fase is begonnen drinkt ze ook wat minder thee/water dus toch maar even het flesje terug.
Good luck mommy u got this ❤️