18 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook eentje die moeizaam aankomt en dat ik wel wil dat hij op een verantwoorde manier aankomt. Normaal kan hij goed eten (nu even ziek), maar afleiden is soms echt nodig. Hij krijgt volle kwark als toetje (70 a 100 gram) en we smeren brood met becel gold. Cracotte met appelstroop als tussendoortje of een biscuitje oid. Verhouding groente aardappel is 1-1 of 2-1.
2 jaar geleden
Is dat je eigen constatering of die van het cb? Het is namelijk heel logisch dat je kind nu minder snel aankomt, aangezien het meer beweegt en misschien ook al wel loopt? De babyvetjes gaan er nu af. Ik zou even bij het cb advies vragen als zij die constatering gedaan hebben.
2 jaar geleden
Reactie op Zwil
Gisteren bij het cb geweest. Hij komt al maanden te weinig aan. Maar omdat ...
Hier precies hetzelfde.
Ze raden aan om volle melk te geven, maar dat deden we al. En we mogen een extra beker melk geven. Ze krijgt nu in totaal 2 bekers volle melk en ‘s avonds nog een fles kunstvoeding van 180 ml.
Daarnaast mochten we als toetje volle yoghurt geven maar dat deden wij ook al. Wie weet heb je er wat aan 🙂
Ik geef verder boter op brood.
En een extra stuk fruit want dat eet ze wel goed. Maar het werkt allemaal nog niet echt dus ik lees mee 😅
2 jaar geleden
Reactie op Lilaaa
Hier precies hetzelfde.
Ze raden aan om volle melk te geven, maar dat ded ...
Hier krijgt hij sochtends pap met volle melk en smiddags ook een beker volle melk. Het cb gaf aan dat hij misschien wel te vol zou zitten van de melk en daarom geen zin in ander eten heeft. Dat denk ik niet. Ben al lang blij dat hij melk zo op drinkt!
Anderen bedankt voor de tips, maar die producten geef ik ook al. Toch wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die hier mee zit.
2 jaar geleden
Hoe lang is hij? Ik heb een dochtertje van 80 cm en 9,8 kg. Volgens arts heel goed maar volgens tabel is ze wel slank. Veel baby's zijn eigenlijk al te dik zei zij. De oudere generatie (ouders) ziet op een of andere manier liever dikke baby's en hameren maar op pap. Niks van aantrekken. Je kan wat extra koolhydraten geven in verhouding tot groente en vlees of vis, want dat hebben ze wel nodig. Verder Advocado, pasta met 100% pinda's of hazelnoot (meestal natuurwinkel)scheutje olijfolie in avondeten of lepeltje geraspte parmezaanse kaas. 1x pw wat vettere vis. Roomboter en volle melk of yogurt. Bordje pasta smiddags (ipv brood) met verse gepureerde groenten en parmezaanse kaas en olijfolie erdoor roeren. Ricotta kan ook.
2 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Hoe lang is hij? Ik heb een dochtertje van 80 cm en 9,8 kg. Volgens arts he ...
Dankje voor je reactie en tips. Hij is 78 cm en 9.1 kg, 14 maand.
Verder is hij vrolijk en actief, dus zou me geen zorgen hoeven te maken. Maar toch, wat extra zou wel fijn zijn.
2 jaar geleden
Mijn dochter is 14 maand 8,300 en 74 cm. En hier nog nooit iets van gezegd.
Verder geen tips. Ik denk dat de meeste voedzame dingen al gezegd zijn.
2 jaar geleden
Ik had in het begin met het afleiden voor eten een kinderprogramma opgezet. Tiktak bij ons in het geval. Hij was dan soort van gehypnotiseerd en ging met hapjes geven veel makkelijk.
Nu kijkt hij geen tv meer en eet steeds zijn bordje goed leeg. Misschien heb je hier er wat aan?
En kinderen groeien op zijn eigen manier, ik zou mij niet al te druk maken over zijn gewicht. Als hij maar alert/vrolijk, goede luiers heeft en in de lengte groeit. Dat grafiekje is zo algemeen, daar kan je er niet op vast binden.
Maar dit wist je waarschijnlijk al..🤓😁
2 jaar geleden
Reactie op Zwil
Dankje voor je reactie en tips. Hij is 78 cm en 9.1 kg, 14 maand.
Verder i ...
Is oké lijkt me inderdaad. Maar begrijp je voor een jongetje zou je ietsje meer willen misschien. Denk dat de een meer energie verbruikt dan de ander maar beter voor hem . Zou wat meer koolhydraten geven dan. Broodje tussendoor, bordje pasta zo nu en dan smiddags, wat meer aardappels in verhouding enz.
2 jaar geleden
Hier 78cm en 9000 gram. Bij geboorte boven de gemiddelde lijn en daarna gezakt. Volgt ongeveer dezelfde lijn de laatste bezoeken. Mochten zelf kiezen wanneer we terug komen bij cb. In principe hoeft het pas bij de vaccinaties net voor 4 jaar. Meest lastige vind ik dat de broeken afzakken. Laat het tzt uiteraard wel ff checken.
Volgen jullie kids dezelfde lijn of zakken ze van de lijn af?
2 jaar geleden
Ik was als kind altijd heel mager. Bloed irritant waren vooral de opmerkingen daarover. Ik ben inmiddels 1.73 en (nu) 80 kilo maar opweg naar minder.
Ik zou me er vooral niet druk om maken.
Ik was bij een lengte van 74 cm 7.5 kilo volgens het cb boekje wat mijn moeder heeft bewaard