39 Reacties
2 jaar geleden
Is ze echt overstuur aan het huilen? En wat als je haar gewoon even laat huilen? Soms vallen ze vanzelf weer in slaap en duurt het juis langer als je er heen gaat.
En persoonlijk als ze echt alleen met een flesje in slaap valt zal ik het wel geven omdat slaap ook een must is maar misschien niet het juiste advies🙈
2 jaar geleden
Reactie op Mommyofboth
Is ze echt overstuur aan het huilen? En wat als je haar gewoon even laat hu ...
Ja, het is heel verschillend ene keer echt huilen andere keer helemaal overstuur en ontroostbaar. Laten huilen hebben we ook geprobeerd alleen dat hou ik even vol en dan ga je toch maar heen omdat ze niet stopt.. of ze gaat nog harder huilen of zelfs gillen.. En ja idd flesje geven gelijk is een optie maar ben bang dat ze eraan wend.. maar andere kant als je weer kan slapen en wat uurtje mee pakt nog is fijner dan vanaf 3 uur niet meer slapen.. van de slaapcoach mochten we die fles niet meer geven en moesten we afbouwen omdat ze weet als ik doorga krijg ik het wel.. dus moesten laag blijven zitten op de grond naast haar bed en dan niet eruit halen en proberen rustig te blijven en dat ze zich eraan over geeft en dat je het patroon doorbreekt.. Maarja haha dat hou je even vol maar daarna ben je het wel zat op de grond zitten of liggen 2 uur lang... dus dat werkte niet echt voor ons helaas
2 jaar geleden
Eet ze overdag goed?
Ja haar dagschema is:
Ochtend
07.15 a 07.30
150 ml melk met 1 broodje
09.00 a 09.30 fruit stukjes
12.00 a 12.30 2 broodjes
14.00 a 15.00 tussendoortjes
17.15 a 17.30 avond eten en bakje yoghurt
En rond 18.30 a 19.00 fles melk 200 ml
En dan thee en water over de dag
2 jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde 😢.
Door de vermoeidheid er uiteindelijk aan toe gegeven door onze zoon bij ons in bed te leggen en dan slaapt hij wel makkelijk weer in. Hij begint overigens wel in zijn eigen bedje en komt pas rond 3 uur als hij niet stil te krijgen is bij ons in bed. Het zal wel niet goed zijn volgens de slaapcoaches maar wij hebben onze slaap ook echt nodig. En zoals een vriendin van mij zei je ziet geen 16 jarigen meer tussen hun ouders liggen 🙈🤣.
2 jaar geleden
Reactie op Annafleur2020
Ja, het is heel verschillend ene keer echt huilen andere keer helemaal over ...
Ja ik snap de methode en theorie erachter wel maar indd ik zou het denk ik ook niet kunnen helemaal niet voor 2 uur lang🙈.. andere kant als het uiteindelijk wel lukt heb je wie weet een hele nacht slaap op termijn.. misschien een opvouwbed bed naast haar ledikant als je dat hebt?
2 jaar geleden
Reactie op Annafleur2020
Ja haar dagschema is:
Ochtend
07.15 a 07.30
150 ml melk met 1 broodje
...
Je hebt een goede eter. Daar ligt het niet aan.
Tsja ik zou mijn kind bij mij in bed nemen maar dat is waarschijnlijk niet het beste advies. 🙈
2 jaar geleden
Hoi Annafleur, heel herkenbaar. Wij hebben ook al vanaf 7 maanden problemen. Soms leek het een goede kant op te gaan, maar toch ging het weer mis. Hij heeft een tijdje ook honger gehad in de nacht, dus toen toch toegegeven om een fles te geven. Als we dat deden, waren we meestal met een kwartiertje klaar. Ondertussen was het ook gewoonte geworden en wilden we er vanaf. Nu heeft hij anderhalve week geleden 2 nachten doorgeslapen en wilden we doorpakken met geen fles geven. Toen begon de terror pas echt. Een uur erbij zitten met het inslapen en in de nacht 2, 3 en soms 4 uur bezig met weer in slaap krijgen. Weglopen was krijsen. We hebben laatst van iemand de tip gekregen om het boek slaap kindje slaap te lezen. We zijn 2 dagen geleden begonnen met die methode en het lijkt te helpen (klopt af). Ik hoop dat het blijft helpen🤞🏻. Sorry voor het lange verhaal, maar dan weet je een beetje waar wij vandaan komen. Wie weet helpt het voor jullie ook!
2 jaar geleden
Heb je wel eens de temperatuur van je kind gemeten? Mijn kindje wordt wakker als hij het te koud heeft. Hadden we in eerste instantie niet door tot we een keer de thermometer in hem staken en hij net onder de 36 graden zat qua temperatuur.
2 jaar geleden
Misschien wat meer afbouwen met melkproducten (lactose) en wat minder brood (zijn allemaal gluten). Geef je nog babyvoeding of gewone melk? Twee broodjes smiddags zou je kunnen vervangen door een maaltijd zoals je savonds doet (dus voor een poosje twee keer per dag een 'avond' maaltijd) . Bijvoorbeeld smiddags klein stukje vis (uit diepvries) met zoete aardappel en groente. Allemaal even stomen en pureren. Sochtends nog veel laten slapen en smiddags nog een slaapje en dan de laatste uren iets langer wakker laten. . En gewoon melk geven snachts als ze wakker worden gaat echt wel over maar zo slapen ze beter weer in. Bij mij gaat het super zo er zijn wel mindere dagen maar ze slaapt eigenlijk erg veel overdag en de hele nacht door.
2 jaar geleden
Ach annefleur wat een strijd! 😰
Je kunt altijd langs gaan bij de osteopaat, dit heeft bij ons zeker een groot deel geholpen met zijn darmpjes. Hij gaf uiteindelijk de tip om probiotica te gebruiken. Dit gaf hem eindelijk weer wat rust in zijn lijfje.
De osteopaat zoek echt tot het kern uit! Baad het niet, schaadt het niet👍
Enne... Eerlijk is eerlijk.. als dit jullie relatie zou redden.. laat jullie kindje bij jullie slapen😅 wat is belangrijker... een goede nachtrust en een goede sfeer in het huis? Dan ruzie, strijd en een gefrustreerde ouders....
En wees voor even niet bang dat jullie kindje ineens nooit meer van haar leven in haar eigen bedje gaat slapen...
Dit is een tip van een veteraan mama.. boy, what was she right🙄
Succes mama en papa!👋
2 jaar geleden
Reactie op Lona_lg
Hoi Annafleur, heel herkenbaar. Wij hebben ook al vanaf 7 maanden problemen ...
Ja, Heel herkenbaar. Blijft denk ik toch echt zoeken naar iets wat werkt! Ik hoop voor jullie dat het aanhoudt zo en ik zal ook eens kijken naar dat boekje het is het proberen waard! Succes ook voor jullie
2 jaar geleden
Reactie op First-time-mom
Ach annefleur wat een strijd! 😰
Je kunt altijd langs gaan bij de osteopaa ...
Ja het nadeel is dat zij absoluut niet bij ons in bed wil liggen en alleen maar wil spelen dan of ze gaat heel hard huilen haha dus dit ook al geprobeerd haha. Ze is ook niet echt een knuffel meisje ze is een bezig bijtje zeg ik altijd maar haha en een hele eigen sterke wil!
Ja osteopaat kan idd geen kwaad maar is even zoeken naar een goeie!
Ik wacht eerste even af donderdag wat er bij het ziekenhuis vandaan komt en dan kijken we maar weer even verder! 😊
2 jaar geleden
Reactie op Carolien78
Misschien wat meer afbouwen met melkproducten (lactose) en wat minder brood ...
Ja ik geef gewoon half volle melk in de ochtend en avond. En dan volkoren broodjes als ontbijt en lunch. Ze slaapt nog 2 slaapjes overdag alleen deze zijn ook heel verschillend ene keer zo 2 slaapjes van een uur per keer maar kan ook maar 3 kwartier zijn over de hele dag.. Ze gaat 3 dagen naar de opvang en 1 dag naar oma. Dus voor de opvang word dat een beetje lastig qua minder brood maar kan thuis wel proberen om iets minder te geven en iets anders daarvoor in de plaats. Proberen kan nooit kwaad! 😇 Dank je wel!!
2 jaar geleden
Wij hebben precies hetzelfde 😢.
Door de vermoeidheid er uiteindelijk aan ...
Jaa lastig is dat dan he! Altijd wel je eigen gevoel proberen te volgen daarin 😊 wel fijn dat hij wel wil slapen bij jullie! Dat is bij ons helaas niet het geval haha. Jullie ook succes en ooit komt het goed zeggen ze en slapen ze een keer door hoor ik vaak!😂
2 jaar geleden
Heb je wel eens de temperatuur van je kind gemeten? Mijn kindje wordt wakke ...
Ja daar twijfel ik dus ook steeds aan of ze het niet te warm of te koud heeft ! Dat is een goeie ook van je Dankje wel ! 😊 ze ligt nu in een lange mouwen romper en dunne pyjama met puckababy 4 seizoen slaapzak miss daar is ook naar kijken idd.
2 jaar geleden
Hier hetzelfde maar dan al vanaf de geboorte ligt vaak bij me in bed en wat ik net al las is ook zo als ze 16 zijn slapen ze echt wel alleen, wij vinden het ook geen probleem. Soms denk ik blijf maar in je eigen bed dan zet ik stofzuiger geluid aan via YouTube op een reserve telefoon en dat werkt echt goed misschien een tip? Die gaat 10 uur mee, of inderdaad een paar nachten naast haar slapen met een luchtbed, vaak zitten ze nu in de eenkenningsfase dat ze schrikken als ze alleen zijn en dan laten zien dat je er met en ze je kan voel ofz
2 jaar geleden
Reactie op Annafleur2020
Ja ik geef gewoon half volle melk in de ochtend en avond. En dan volkoren b ...
Halfvolle melk is wel veel minder vet dan borst of kunstmelk. Daarmee geef je dus wel minder vetten aan je kindje die ze nu wel nodig hebben voor de hersenen en de groei. Verder is het eiwitgehalte veel hoger in gewone melk wat op dit moment nog niet zo goed is voor je kindje. Wat ik zou veranderen is sochtends een fles babyvoeding nog geven (opvolgmelk 2, niet 3) en daarna fruit met evt 2 schepjes volle yogurt. De yogurt na de maaltijden weghalen want ook dat vergt meer verwerking voor de darmen. Beter om fruit en yogurt apart van de maaltijden te geven. Min 2 uur ertussen. En eventueel savonds nog wat pap met gewone melk. Een scheutje extra vergine olijfolie in de maaltijden verwerken. (goede vetten). Kan best zijn dat ze uitslag krijgt van het teveel aan zuivel en/of in combinatie met telkens brood. De 1 is wat gevoeliger dan de ander daarin.