39 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Annafleur2020
Ja daar twijfel ik dus ook steeds aan of ze het niet te warm of te koud hee ...
Van kou en een dalende lichaamstemperatuur worden ze sneller wakker. Even checken als ze toch wakker is kan geen kwaad. Ze lijkt mij warm genoeg gekleed voor de nacht maarja mijn mannetje had ook meer laagjes nodig in de zomer dan wij dachten.
2 jaar geleden
Reactie op Annafleur2020
Ja het nadeel is dat zij absoluut niet bij ons in bed wil liggen en alleen ...
Hey hey!
Ik zou lekker informatie inwinnen bij een osteopaat. Sowieso omdat je ook spreekt over eczeem. Ik ben zelf een baby die vanaf 3 mnd onder de xczeem zat. Ik heb mijn ouders tot waanzin gedreven.. vooral 's nachts omdat er dan geen afleiding was en de jeuk dan aanwezig was. ...
Vanaf 4 jaar ben ik 1 a 2x per jaar naar een osteopaat geweest, en het hielp zo goed dat mijn ouders veel eerder wouden zijn geweest.
Ook als tip wil ik meegeven, toch te gaan voor laten huilen.
Als je zeker weet dat alles oké is, warm genoeg, overdag genoeg gegeten, knuffel speen aanwezig.. luier schoon... dan is de enige optie huilen..
Ik merk met mijn dochter dat ze zodra ze ons ziet ze gaat spelen en wakker blijft.. als we weg blijven dan gaat ze uiteindelijk liggen snikt nog wat en slaapt weer ... je moet proberen het patroon te doorbreken.. hoe moeilijk het ook is, maar op deze leeftijd weten ze al heeeeeeel goed wat wel en niet oké is.. en wat is er nou leuker, dan midden in de nacht, als t donker is, samen met papa en mama te feesten.
Ik ben geen wetenschapper, allee een moeder die een andere moeder van tips wil voorzien.
Succes!
2 jaar geleden
Reactie op annaniempje
Hoe slaapt je dochtertje overdag?
Ze slaapt thuis overdag gewoon goed over het algemeen. Alleen op de opvang niet veel prikkels denk ik door de andere kindjes op de kamer. Ze zeggen een lichte slaper dan daar. Terwijl het thuis juist prima gaat en ik gewoon alles kan doen boven terwijl ze slaapt dus denk op de opvang teveel prikkels ofzo. Maarja ze gaat 3 dagen naar de opvang en als ze dus overdag te weinig slaapt merk je dat in de nachten ook weer. En thuis slaapt ze ene dag 2 keer een uur a 1,5 uur ze komt dan op 2,5 uur slaap overdag. Ze is verder ook een heel blij en vrolijk kind ze huilt eigenlijk nooit.
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Hey hey!
Ik zou lekker informatie inwinnen bij een osteopaat. Sowieso omd ...
Ja denk ook dat ik dat gewoon even ga doen, zij heeft ookal vanaf 3 maanden al eczeem maar lijkt hier geen last van te hebben zo ver we kunnen zien maar het zou best kunnen dat het meer jeukt in de nacht. Ik smeer het 3 keer per dag in met een vette crème van de huisarts.
Ja ga dat maar proberen laten huilen haha hoe moeilijk dat ook is haha🙈 het wordt inderdaad erger als wij erbij komen en weer weggaan.
Dankje wel!
2 jaar geleden
I feel you, ik ga er altijd heen of laat haar Co slapen, bij ons in bed werkt meestal ook niet bevorderend voor haar slaap. Ik geloof niet dat er niks is, tot dat ze goed kan praten zie ik huilen als communicatie en mijn verantwoordelijkheid (en van mijn man) om uit te zoeken wat er is. Meestal zijn het hier trouwens tanden of nare dromen die de slaap verstoren. Gewenning ben ik niet zo bang voor, al ga ik soms wel enorm twijfelen hoor aan mezelf.
2 jaar geleden
Reactie op Annafleur2020
Ze slaapt thuis overdag gewoon goed over het algemeen. Alleen op de opvang ...
Vaak zeggen ze inderdaad slapen doet slapen. Dus dat je het merkt dat ze naar de opvang is geweest als ze daar slecht slaapt is niet zo gek.
Wat het advies voor de osteopaat betreft: baadt het niet, dan schaadt het niet! Gewoon proberen, merk je vanzelf of het helpt of dat het niks is.
Mijn dochter is een beetje hetzelfde als ik het zo lees. Komt ook op zo’n 2,5 uur slaap per dag uit. Ze eet ongeveer hetzelfde als die van jou.
Kwa schema verder ziet het er gewoon goed uit.
Is jouw dochter een bezig bijtje? Het schijnt dat sommige kindjes langer in de nacht komen, omdat ze veel te verwerken hebben. Daar is overdag tijdens de slaapjes te weinig tijd voor.
Mijn dochter komt 1 tot 2 keer per nacht. We hebben een poos geprobeerd geen fles te geven. Of minder. Puntje bij paaltje kwam ze vaker, sliep ze onrustiger en waren wij helemaal gesloopt. We geven haar nu als ze wakker wordt in de nacht eerst een keer haar speen en leggen haar goed, maar als ze dan niet verder slaapt maken we een fles.
Soms zoals deze week (mijn dochter en ik hebben Corona) is ze niet helemaal fit. Dan ligt ze bij ons in de slaapkamer in het campingbedje. Dan merk ik wel dat ze rustiger en beter slaapt. Tussen in is bij ons ook geen optie, dat is veel te gezellig!
En zoals sommigen hier onder zeggen.. als ze 16 zijn hebben ze echt die melk niet meer nodig in de nacht. En zo wel, fixen ze het zelf ;)
Je zou altijd kunnen spelen met de verhoudingen, om te kijken of het werkt. Ik zou het dan wel 2 of 3 keer proberen, want pas dan weet je of iets werkt of niet. Ze moet er ook een beetje aan kunnen wennen.
Houdt vol mama (en papa) jullie doen het goed en jullie kunnen het! ❤️🫂
2 jaar geleden
Ik hoop dat jullie een oplossing vinden of dat het snel iets beter wordt, zeker ook voor jullie relatie!
2 jaar geleden
Reactie op Annafleur2020
Ja denk ook dat ik dat gewoon even ga doen, zij heeft ookal vanaf 3 maanden ...
Ik hoop dat het gaat helpen! En het huilen stopt echt, en zeker als je weet dat er eigenlijk niets is.. ja zo wil aandacht van papa en mama... maar ze moeten leren dat de nacht is om te slapen en de dag om te spelen. Zo zou ik het haar ook uitleggen. 1x heen speentje ofzo. 2e x heen alleen recht leggen.. en dan daarbij laten.. geen flesje ofzo doen, dat is denk ik alleen maar aandacht proberen te krijgen.. tuurlijk die fles is super lekker.. zeker wel! Maar overdag eet de genoeg om de nacht door te kunnen halen.
You can do thuis!
2 jaar geleden
Reactie op Littl-one
Ik hoop dat het gaat helpen! En het huilen stopt echt, en zeker als je weet ...
Dankje wel! We gaan ervoor! Ja ik denk persoonlijk ook dat het meer aandacht is want ze heeft alles al en eet overdag goed! 😊
2 jaar geleden
Reactie op Annafleur2020
Dankje wel! We gaan ervoor! Ja ik denk persoonlijk ook dat het meer aandach ...
Succes! Aangeleerd gedrag is lastig af te leren.. maar als jij en je partner hier t zelfde in staan gaan jullie dit redden. Bij totaal overstuur zijn ga ik er heen, maar schreeuwend huilen...nope, jij wilt aandacht t is nacht we slapen.
2 jaar geleden
Ik heb na een tip op Instagram mijn zoon een half uurtje voor het slapengaan een banaan gegeven en hij heeft gewoon doorgeslapen (van 7 tot half7). In een banaan zit magnesium en melatonine blijkt. Misschien toeval maar goed baat het niet schaadt het niet dacht ik zo. Misschien het proberen waard 😊
2 jaar geleden
Dankje wel iedereen voor de lieve tips!! Heb hier zeker iets aan om dingen te proberen❤❤
2 jaar geleden
Vreselijk herkenbaar. We hebben precies hetzelfde gehad. Drama die nachten. Wij gaven ook papflesjes en weer nachtvoedingen in de hoop dat het zou werken maar uiteindelijk kreeg hij daar weer buikpijn van omdat de voeding overdag genoeg was. We zijn inderdaad bij de osteopaat geweest om te kijken of hij iets kon vinden. Hij is onderzocht door de kinderarts. Vocht achter het trommelvlies en de neusamandelen ontstoken dus dat verklaart het ongemak in de nacht. De operatie staat gepland. We hebben hem toch op zijn kamer neergelegd. Ik heb een slaaptunnel en bedomrander gekocht en een paar nachten doorgepakt. Sindsdien vindt hij een stuk meer rust en wij ook🙈
2 jaar geleden
Pittige situatie voor jullie. Kan me voorstellen dat het je opbreekt en niet fijn is voor je relatie! 😔
Probeer elkaar niet uit het oog te verliezen. Blijf het gesprek aan gaan en maak tijd voor elkaar. Zo blijf je niet in een sleur hangen van frustratie wat je op elkaar afschuift!
Makkelijker gezegd dan gedaan hoor! Merk dat met de komst van onze dame we hard moeten werken voor onze relatie en ik me heel bewust ben geworden van onze communicatie en hoe snel je elkaar even kwijt kunt zijn doordat je kind zoveel aandacht en tijd kost! 🥰😅
Wat betreft het slapen en huilen zijn er al veel mooie tips gegeven. Ik zou ook die temperatuur even checken. Hoorde mijn dochter ook een keer onrustig huilen en toen was s ochtends haar temperatuur 35.5 😱terwijl ze een romper, lange mouwen pyjama en winterslaapzak aan heeft! En het vriest niet eens haha! Dus ze kan ook een koukleum zijn😉
Mijn dochter is ook 14 maanden en eet hetzelfde als jouwe. Dus lijkt me niet te weinig!
Verder vroeg ik me af hoe lang je haar hebt laten huilen? Ik ken je dochter natuurlijk niet en je moet zeker doen wat bij haar past, maar bij mijn dochter werkte het echt averechts om bij haar op haar kamer te zitten of om de paar minuten binnen te komen. Want iedere keer moet ze wéér afscheid nemen en dat was niet te doen.
Ik liet haar echt opbouwend 5 min, daarna 10 min, 15 min huilen en al snel merkte ik wanneer ze echt overstuur was en wanneer het aandacht was.
Toen ze 6 maanden was heb ik dat een weekje volgehouden en sindsdien Slaapt ze altijd door! Heel soms hoor ik haar even huilen, duurt soms een minuut of 2, soms maar een paar sec. en dan laat ik het gewoon. Ze slaapt dan zelf weer door. De enige keer dat ik eruit ben gegaan was als ze ziek was met hoge koorts en gaf ik haar een slokje water bijvoorbeeld.
Nogmaals, doe vooral wat bij jullie past. Kan alleen maar vanuit onze ervaring spreken dat hier naast het bed zitten en met regelmaat binnen komen echt averechts werkte!
Hopelijk vinden jullie snel weer een beetje rust!😊😘
2 jaar geleden
Hoi!
Ik lees dit, en ben blij voor jullie dat je al naar het ziekenhuis gaat.
Daar helpen ze je altijd heel goed.
Ik heb een dochter met koemelk allergie en pinda allergie en had ook eczeem.
We zijn nog onder behandeling bij de dieetist van het ziekenhuis om te onderzoeken welke noten ze wel of niet mag hebben.
Maar wat de diëtist zei; eerst moet de eczeem onder controle zijn, anders weet je niet wat voedsel voor haar doet.
Toen zo’n hormoon zalf gehad, en na een week een kind wat weer gewoon doorsliep.
Haar eczeem viel op het zicht heel erg mee, maar ze had er dus blijkbaar toch erg veel last van.
Nu smeer ik het nog een keer per week en de rest met een vette crème.
Dit was voor ons dus echt de oplossing en dan kan je pas gaan zoeken naar wat voeding voor haar doet.
Succes en sterkte!
2 jaar geleden
Reactie op Lona_lg
Hoi Annafleur, hoe is het nu met jullie?
Hoi Hoi,
Ja nog wel hetzelfde. Maar geven nu gelijk een fles dus dan pakken we toch even wat meer slaap!
Zoals vannacht was ze wakker tussen 01.00 en 01.45 fles gegeven wel eerst afgewacht of ze niet verder sliep maar Ze bleef schommelen. En dan slaapt ze door tot 05.30 a 6.00 en dan begint de dag.
Had ook nog zo een nunki laken gekocht maar dit werkt niet bij haar. En andere tips ook toegepast maar hielp niet haha. Dus nu gewoon gelijk die fles maar🙈
Gisteren contact gegevens gehad van iemand met een homeopaat dus even kijken of dat wat is voor ons. Die gene had goeie ervaring met haar kindjes dus kunnen dat altijd proberen!
Lief dat je het even vraagt!