24 Reacties

2 jaar geleden

Halfuurtje later naar bed brengen? Je eigen bedtijden aanpassen?

2 jaar geleden

Halfuurtje later naar bed brengen? Je eigen bedtijden aanpassen?
Zijn bedtijd wijzigen heeft nog geen effect gehad helaas. En zelf ga ik ook al heel vroeg naar bed om toch nog wat uurtjes te kunnen slapen. Alleen heb ik zo niks aan mijn avonden en leven mijn partner en ik (mede door twee drukke banen) een beetje langs elkaar heen 😅

2 jaar geleden

Reactie op DKL89

Zijn bedtijd wijzigen heeft nog geen effect gehad helaas. En zelf ga ik ook ...
Jammer. Dat langs elkaar heen leven is wel herkenbare hoor. Ik lig er zelf ook vroeg in en mijn man zit dan soms nog heel de avond in de woonkamer. 🙈

2 jaar geleden

Voor 6 uur wakker, dan verschoon ik hem alleen en leg hem weer weg. In de hoop dat hij gaat snappen dat t dan nog geen tijd is om wakker te zijn... Meestal dit hij dan vlak voor 6 weer in en wordt dan een uur, soms paar uur later weer wakker...

2 jaar geleden

Iets warmer aankleden in bed? Had mijn dochter soms dat ze rond dat tijdstip wakker werd en later merkte ik dat met warmer aankleden het niet meer gebeurde. Is het echt nog donker in de kamer rond dat tijdstip? Heb je verduisterende gordijnen enzo...? Zou toch proberen als je kind niet huilt te laten liggen tot elke dag zelfde tijdstip (bijv. 06:30, maar misschien eerst met 06u beginnen?) en hopen dat op den duur dit het ritme wordt en kind later wakker gaat worden...succes hoop dat je iets gaat vinden wat helpt 🤞

2 jaar geleden

Jammer. Dat langs elkaar heen leven is wel herkenbare hoor. Ik lig er zelf ...
Ongezellig af en toe he haha

2 jaar geleden

Reactie op MarjolijnH

Voor 6 uur wakker, dan verschoon ik hem alleen en leg hem weer weg. In de h ...
Wat fijn dat hij dan nog verder slaapt! Mijn zoontje niet 😅 Die wordt alleen maar ontroostbaar als ik de kamer binnen kom, hem verschoon of zijn speen geef en dan weer weg ga. Ik probeer hem ook tot iig 6 uur te laten liggen als hij niet huilt maar dat werkt nog niet helemaal. De aanhouder wint hopelijk haha 💪

2 jaar geleden

Reactie op Anne47

Iets warmer aankleden in bed? Had mijn dochter soms dat ze rond dat tijdsti ...
Bedankt voor je tips 😊 De kamer is nog donker en we hebben warmer/kouder aankleden geprobeerd. Het lijkt echt zijn biologische klok te zijn die hem zo vroeg doet ontwaken haha. Ik probeer hem nu tot iig 6 uur te laten liggen maar momenteel zitten we ook nog in een fase waarbij hij vaak al huilend wakker wordt, dus dat gaat wisselend 🙈

2 jaar geleden

Marije is ook een vroege vogel, vanochtend was het 05.45 en dan ligt ze ook echt te stuiteren van de energie. Meestal past het eigenlijk wel in mijn werkritme, want mijn wekker gaat 06.15. Maar als ik dan lees over uitslapers tot 08.30 ben ik wel een tikkie jaloers. Voor ons is 07.00 echt al uitslapen

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Marije is ook een vroege vogel, vanochtend was het 05.45 en dan ligt ze ook ...
Nou, zeker jaloersmakend haha. Maar wel fijn dat het vroege wakker worden van Marije voor jou nog wel in je werkritme kan passen :)

2 jaar geleden

Kan het zijn dat je kleintje wakker wordt van de honger? Dat idee heb ik hier namelijk wel. Hij is steeds rond 6 uur wakker. Als hij dan beneden een papfles krijgt en een uurtje speelt kan hij daarna wel weer 2,5 uur slapen 😵 Mn moeder gaf als tip hem meteen een flesje in bed te geven en dan gewoon weer laten slapen. Ga ik hier ook maar eens proberen

2 jaar geleden

Hm ja het maakt hier niet echt uit, ik geef bv dan, maar ze blijft dan nog wakker en wil eigenlijk ook haar boterham meteen heb ik het idee. Dat rekken we wel een beetje

2 jaar geleden

Hier hetzelfde helaas. Tegenwoordig voelt 5.30 uur al als uitslapen en 6 uur helemaal als een cadeautje😅. Ook al van alles geprobeerd maar de gouden tip nog niet gevonden helaas.

2 jaar geleden

Hier sinds kort hetzelfde. Hij kon altijd goed ‘uitslapen’ tot 7:00-7:30 en nu is het vaak tussen 5:00-6:00. Misschien de overgang naar 1 dutje?

2 jaar geleden

Aan de slaaptijden zal het niet liggen, mijn dochter heeft dezelfde slaaptijden (dutje en bedtijd) en die slaapt tot 7-8u30 in de ochtend. Is de kamer donker genoeg? Met het vroege licht tegenwoordig kan dat misschien effect hebben? Bij ons hadden we tot een paar maand geleden een haan waar ze vaak va wakker werd op 3u30 kan het zo iets zijn? Of misschien is het gewoon een vroege vogel en ik heb een vriendin die aanhangt aan de montessori methodes. Haar zoontjes was ook vroeg wakker en sinds die uit zijn bedje kan (matras op de vloer dus geen gevaar om te vallen) speelt die in zijn kamer op zichzelf tot hun wekker gaat

2 jaar geleden

Pfff, vandaag na het voeden om zes uur viel ze voor de verandering wel weer in slaap! Tot half 9🤯🤯, maar werd wakker met een pesthumeur. Niet te doen. Ze ligt er nu alweer in.

2 jaar geleden

Ah herkenbaar ik had dit ook heb slaapschema veranderd en duurde wel even maar nu is hij tussen 7 en 8 wakker Dan staan we op gaan we ontbijten, rondje wandelen buiten en spelen binnen ff iets lekkers om 10 uur en gaat hij van 10.30 tot 13.00 naar bed soms is hij 12.30 wakker dan haal ik hem er gewoon af gaan we middag eten en wat leuks doen hij ligt savonds half 8 opbed🤗

2 jaar geleden

Reactie op Sibellah

Aan de slaaptijden zal het niet liggen, mijn dochter heeft dezelfde slaapti ...
Ik vrees dat het gewoon echt een vroege vogel is. We hebben van alles geprobeerd m.b.t. voeding, kleding, etc. Kamer is ook donker. We hebben een kat die vaak wel rond een uur of vijf al begint te mauwen om eten. Maar dat is eigenlijk pas sinds ons zoontje, de vroege vogel, er is haha. Het hele huishouden zit in een "verkeerd" ritme 😅🤣

2 jaar geleden

Reactie op Mamavanmarije

Pfff, vandaag na het voeden om zes uur viel ze voor de verandering wel weer ...
Ja dat chagrijnige wakker worden herken ik ook wel. Soms is hij ook gewoon vrolijk in zijn bedje aan het spelen en als ik dan zijn kamer in kom, begint het 😆 Ik wacht tegenwoordig maar gewoon totdat hij me roept haha.

2 jaar geleden

Reactie op sandra0987

Hier sinds kort hetzelfde. Hij kon altijd goed ‘uitslapen’ tot 7:00-7:30 en ...
Toen we over gingen naar één dutje leek het juist even beter te gaan 😇