303 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Madamewijnen

Gadverdamme. Ik kreeg er vandaag ook weer een: Je gezicht zit ook vol voch ...
Bahhh🤯 Ze praten echt alsof je zelf je zwangerschap kan leiden en alsof je zelf alles in de hand hebt

4 jaar geleden

M'n schoonmoeder

4 jaar geleden

Ohja deze: Hebben jullie al gekeken naar kinderwagens? *Laat met trots zien welke* Commentaar: Oh wat duur zeg, tis onnodig om het zo duur te kopen. Kijk op marktplaats. Ik heb voor ...€ een hele mooie kinderwagen gescoord. Of: Baby’s begrijpen het toch niet. Waarom zo duur? OF: Je gaat gelijk af op de duurste hè? Niet doen hoor. Ik snap dat het je eerste kindje is etc, maar tis doodzonde. (Note: we hebben de easywalker harvey 2 en dat is echt niet de duurste)

4 jaar geleden

Heb je een tweeling pffff

4 jaar geleden

Corona baby... nee het is gewoon mijn baby mijn geluk

4 jaar geleden

Vragen naar mijn leeftijd (38) , dan bedenkelijk kijken en uiteindelijk reageren met: “ach ja tegenwoordig kan het allemaal toch...” yeah right dat dacht je echt niet 😒 oh en zeggen dat ik nu al echt een grote buik heb 😒

4 jaar geleden

Reactie op Ieniemini

De term "coronakind". Klinkt op Den uur bijna als een scheldwoord.. dit bee ...
Precies hetzelfde hier maar ik kets die miskraam gewoon terug hoor. Dat mensen maar leren dat ze niet altijd maar alles horen te zeggen.

4 jaar geleden

(Wanneer je even klaagt dat je moe bent): Haha, zie maar straks hoe het is als de baby geboren is. Dit is nog niets! Wen er maar alvast aan. Als je nu al begint te klagen.. 🤦🏻‍♀️

4 jaar geleden

Ik erger me er aan dat ik op mijn werk nu al precies aan moet geven wanneer ik met verlof wil en of ik nog vrije dagen er na wil. Weet ik veel!

4 jaar geleden

Reactie op BabyRH

(Wanneer je even klaagt dat je moe bent): Haha, zie maar straks hoe het is ...
Dat dus.

4 jaar geleden

Reactie op BabyRH

(Wanneer je even klaagt dat je moe bent): Haha, zie maar straks hoe het is ...
Ja die opmerking kan ik ook slecht hebben. Laat mij lekker wegdromen van mijn baby zonder het te verpesten met vermoeidheidverhalen.

4 jaar geleden

Reactie op Ien82

Vragen naar mijn leeftijd (38) , dan bedenkelijk kijken en uiteindelijk rea ...
Herkenbaar en onbeschoft. Had ook wel jonger moeder willen worden...

4 jaar geleden

Reactie op BabyRH

Ohja deze: Hebben jullie al gekeken naar kinderwagens? *Laat met trots ...
Wij hebben voor mijn dochter een nieuwe Mutsy gekocht, dus wel best duur, en die gaat al 3 jaar mee en wordt nu herbruikt voor de 2de. Ik vind het dus elke cent waard hoor!

4 jaar geleden

Herkenbaar en onbeschoft. Had ook wel jonger moeder willen worden...
Herkenbaar!!! Ik ben 43... en krijg ook van die opmerkingen of blikken... hahaha heerlijk, maar lach er hard om!

4 jaar geleden

Reactie op Manaat

Ik erger me er aan dat ik op mijn werk nu al precies aan moet geven wanneer ...
Het verlof moeten ze weten om het door te geven bij het uwv. Die betalen namelijk de zwangerschapsverlof/ bevallingsverlof. Snap echt dat het heel vervelend is maar je kan het maar geregeld hebben hoef je daar ook niet meer aan te denken en dan weet je zelf ook wanneer je “vrij” bent. Ik heb 2 weken vakantie voor m’n verlof gedaan. Heb dan in totaal 18 weken verlof. 16 zwangerschap en 2 weken vakantie. En als de baby later komt dan de uitgerekende datum heb je zelfs langer

4 jaar geleden

Reactie op Frutseltje

Wij hebben voor mijn dochter een nieuwe Mutsy gekocht, dus wel best duur, e ...
Ja daarom! Wij houden de babykamer wat goedkoop (alleen een bedje en commode van de Ikea), maar wilde wel een degelijk kinderwagen kopen in de hoop het voor de tweede te gebruiken

4 jaar geleden

Reactie op Manaat

Ik erger me er aan dat ik op mijn werk nu al precies aan moet geven wanneer ...
Snap dat het vervelend is maar zoals de andere reactie ook aan gaf, het is voor het uwv en voor werkgevers wel fijn om alvast die aanvraag te doen. Overigens zou je wel kunnen vragen of het ok is als je iets van flexibiliteit zou mogen. Bijv dat je uiterlijk voor de 30e week aan geeft of het 35 of 36 weken wordt. Soms is dat mogelijk (niet heel wenselijk ivm admin) maar het proberen waard.

4 jaar geleden

Reactie op mir76

Herkenbaar!!! Ik ben 43... en krijg ook van die opmerkingen of blikken... h ...
Suf hè?! Ik ben een stuk fitter en vlotter dan menig jongere vrouw.

4 jaar geleden

Reactie op BabyRH

(Wanneer je even klaagt dat je moe bent): Haha, zie maar straks hoe het is ...
ZOOOOO IRRITANT!!! Vanmorgen ook, liep ik te gapen omdat mijn nacht bestond uit rare dromen, plassen en wakker liggen. 'Ben je nu al moe? Aanstelleritus! Je baby is er nog niet eens! Dan weet je nog niet wat je te wachten staat!' *geniepig gelach* 🧐

4 jaar geleden

Reactie op Manaat

Ik erger me er aan dat ik op mijn werk nu al precies aan moet geven wanneer ...
Hoef je pas 3 weken voordat je verlof in gaat precies te kunnen zeggen, dat ze een schatting willen begrijp ik maar ze kunnen je er niet aan houden.