303 Reacties

4 jaar geleden

Iedereen die denkt de perfecte naam te hebben voor ons nieuwe kindje. juist daardoor vallen er ineens een heleboel namen af.. omdat de persoon die jij het minst mag juist met de naam komt die jij in gedachte hebt.... Heel naar 😖

4 jaar geleden

Wat mij het meest irriteerd ? MY MAN , MON MARI, MIJN ECHTGENOOT en ik denk dat hij dit met opzet doet , omdat volgens zijn mamatjelief de baby dan op hem zal lijken

4 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Aan mijn werkgever, 16 maart begonnen en ik ben dus praktisch rond dezelfde ...
Ik zou elk gesprek met zo'n werkgever opnemen met mijn mobiel!!

4 jaar geleden

Ik zou elk gesprek met zo'n werkgever opnemen met mijn mobiel!!
Heb spijt dat ik dit niet gedaan heb, maar dit gaat het volgende gesprek zeker wel gebeuren. Laat mij niet wegjagen omdat ik zwanger ben en laat het er dan ook zeker niet bij zitten!

4 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Heb spijt dat ik dit niet gedaan heb, maar dit gaat het volgende gesprek ze ...
De eerste keer werd je ook overvallen. Mij zou hetzelfde zijn overkomen. Sterkte met voor jezelf opkomen! Vervelend dat dit moet.

4 jaar geleden

De eerste keer werd je ook overvallen. Mij zou hetzelfde zijn overkomen. St ...
Ja ik had een gesprek verwacht hoe ik erin zou staan en hoe dit goed samen kan lopen straks e.d. dus idd ik had wel een pittig gesprek verwacht maar niet in deze richting 😅 thanks trouwens!

4 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Ja ik had een gesprek verwacht hoe ik erin zou staan en hoe dit goed samen ...
Ook een pittig gesprek vind ik not done. Mannen hebben dat ook niet. Zij kunnen dankzij ons lekker risicoloos, vrij van stress en vrij van fysiek ongemak vader worden.

4 jaar geleden

Ook een pittig gesprek vind ik not done. Mannen hebben dat ook niet. Zij ku ...
Ben ik het zeker mee eens! Ik kan mij daarentegen wel voorstellen dat ze van mij wat meer uitleg willen omdat ik net begonnen ben en dat vind ik overigens prima. Maar als ik er steeds meer over nadenk had dat gesprek helemaal niet hoeven plaatsvinden omdat ze je simpelweg niet anders mogen behandelen. Ik vind het allemaal wel enorm lastig en de onzekerheid die erbij komt kijken al helemaal, ik wil gewoon een baan en niet in de ww. Ze gaan het waarschijnlijk gooien op dat ze me niet voldoende hebben kunnen beoordelen alleen kunnen ze dat excuus niet gebruiken als ik net zolang blijf doorwerken als mijn mede collegaleerlingen. Maar daardoor voel ik mij bezwaard door het feit dat ik mij dus niet ziek durf te melden (zwangerschap gerelateerd of niet) en heb ik daardoor ook geen zin meer om uberhaupt naar werk te gaan. Ik heb me vandaag aangemeld bij de bond en zal morgen juridisch loket bellen of ik hier nu al wat mee kan.

4 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Ben ik het zeker mee eens! Ik kan mij daarentegen wel voorstellen dat ze va ...
Tsja een collega leerling kan en mag net zo goed zwanger worden. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen. Ik ben te lang bij een werkgever blijven hangen in de hoop op een zwangerschap met baangarantie. Ben toen toch gewisseld en maar goed ook want ik heb moeite gehad om zwanger te raken. Ben 2x geopereerd en dat allemaal met angst op geen contract verlenging. Dus niet zeggen waarom ik precies geopereerd ben, maar ook niet laten overkomen dat ik kanker ofzo heb. Nee hoor ik hing de stoere vrouw had die na de operatie weer volledig paraat stond om mijn volgende contract te bemachtigen terwijl ik berichten moest ontvangen als 'baarmoederverwijdering, verstopt eierstok, minder dan 5% kans op een spontane zwangerschap' en andere collega's met een vast contract zich om de haverklap ziek meldden. Wat een stressvol gedoe was dat en dat alleen omdat ik een gezinnetje wilde stichten en mijn werk wilde behouden net als ieder ander mens.

4 jaar geleden

Tsja een collega leerling kan en mag net zo goed zwanger worden. Je hoeft j ...
Te gek voor woorden zeg en dat moet enorm heftig voor je zijn geweest! Het is te schandalig voor woorden dat dit nog zo speelt en dat vrouwen zoals ons zich hierom nog zorgen moeten maken of zij hun baan kunnen behouden! Ik word hier ook oprecht boos en verdrietig van. Ik weet wel doordat dit is gebeurd ik hier niet zou willen blijven werken, als ze mijn contract dus wel verlengen neem ik rustig de tijd om wat anders te zoeken e.d en dan gewoon weg te gaan want ik voel me nu al niet meer op mijn gemak hoe dit verhaal ook gaat aflopen.

4 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Te gek voor woorden zeg en dat moet enorm heftig voor je zijn geweest! Het ...
Begrijpelijk dat je niet meer happy bent. Absurd gedoe. Je verlof wordt betaald door de overheid dus je werkgever is financieel gedekt en heeft alleen een lagere personeelsbezetting voor 3 maanden. Iets wat best op te lossen valt. In Zweden heb je een jaar verlof wat je over 5 jaren mag spreiden en verdelen tussen man en vrouw. Dus ze moeten zich hier niet zo aanstellen. Goed personeel is goud waard. :)

4 jaar geleden

Begrijpelijk dat je niet meer happy bent. Absurd gedoe. Je verlof wordt bet ...
Dat klopt en ook dat heb ik aangegeven, maar de manager kwam met dat ze zoveel mensen moet aannemen per jaar e.d. en dat ze mij idd een lange tijd kwijt zijn terwijl ik na die opleiding gelijk ervaring op moet doen en dat dat dan niet kan en dat dat dus een probleem vormt. Ook gaven ze aan dat personeelszaken heeft gezegt dat als het aan hun lag zij mijn contract sowieso niet zouden verlengen ivm mijn "toestand" maar dat hun willen kijken naar een oplossing. Het hele verhaal komt bij mij over dat ze het hele gebeuren aan het goedpraten zijn en dat het er simpelweg niet zo goed uitziet, maar we gaan het zien denk ik.

4 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Dat klopt en ook dat heb ik aangegeven, maar de manager kwam met dat ze zov ...
Wat een onwijs slecht beleid voert dat bedrijf. Inderdaad de kosten worden gedekt enige wT ze moeten doen is iemand (tijdelijk) aannemen. Geen idee in welke branche je zit maar gemiddeld genomen is dit niet echt een probleem. Snap dat het vervelend is als je iemand net hebt aangenomen, maar het gebeurd. Liever een goede werknemer die waarschijnlijk ontzettend loyaal is als ze gewoon hadden gezegd hartstikke leuk en we gaan het regelen, maak je geen zorgen.

4 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Dat klopt en ook dat heb ik aangegeven, maar de manager kwam met dat ze zov ...
Je gaat het inderdaad merken ja. Oneerlijke situatie...

4 jaar geleden

Reactie op Jane86

Wat een onwijs slecht beleid voert dat bedrijf. Inderdaad de kosten worden ...
Dit bedrijf staat eigenlijk best goed aangeschreven als sociaal e.d. toen heel dat corona begon heb ik 2 maand thuis gezeten omdat de opleiding tijdelijk moest stoppen met behoud van salaris! En zomaar iemand aannemen gaat helaas niet, de opleiding duurt namelijk 3 maanden en je komt ook niet zomaar binnen ivm diverse pittige capiciteiten testen dus dat is wel degelijk lastig. Alleen ik ben er sowieso tot oktober en er is weer een vacaturestop voorlopig dus die vervanger komt er niet ook als ze mij niet verlengen dus snap de issue niet eigenlijk. Maargoed ik ga het in augustus horen.

4 jaar geleden

Reactie op Beebdec20

Dat klopt en ook dat heb ik aangegeven, maar de manager kwam met dat ze zov ...
Wat een naar verhaal. Dit mag niet gebeuren. Als ze je wel eruit laten gaan dan is het puur vanwege je zwangerschap en dit is tegen de wet. En je bent echt niet een lange tijd weg. Het is hooguit 4 maand en dit is prima te overbruggen. En jij kan er ook niets aan doen dat het hele corona gedoe als heeft gezorgd voor een andere start. Het klinkt echt alsof ze jou het probleem maken van alles terwijl het gewoon een ongelukkige toestand is (de corona, niet je zwangerschap). Ik las dat je al naar het juridisch loket gaat, goede keuze. Laat ze je niet discrimineren. En neem inderdaad vanaf nu alles op. Daar heb je recht op.

4 jaar geleden

De term "coronakind". Klinkt op Den uur bijna als een scheldwoord.. dit beebje is met de nodige liefde gemaakt e daar geeft corona niks mee te maken. Daarbij, in februari (dus vlak voor corona) waren we al zwanger mar kregen we een miskraam. Dat wil ik in real life niet lopen vertellen tegen mensen natuurlijk

4 jaar geleden

Mom-shaming. Nu al horen wat je niet goed schijnt te doen volgens een ander. Het is mijn zwangerschap en ik beslis het nog steeds zelf!

4 jaar geleden

“Je buik is echt groot” “Is je buik niet te groot voor het aantal weken?” “Je gaat het nog heel moeilijk krijgen” “Niet teveel eten hè, probeer niet aan te komen” “Ik was .... kilo toen ik beviel” 😑

4 jaar geleden

Reactie op BabyRH

“Je buik is echt groot” “Is je buik niet te groot voor het aantal weken?” “ ...
Gadverdamme. Ik kreeg er vandaag ook weer een: Je gezicht zit ook vol vocht he. Je wordt wel zwaar