27 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje eet juist heel slecht. Als hij het eten niet wil eten doe ik pap/granen in zijn melk voor het slapen gaan. Zodat hij toch wel iets van extra calorieën binnenkrijgt.

2 jaar geleden

Om die reden hebben wij inderdaad potjes in huis. Omdat ik mn vers gemaakte eten voor jaxx invries is t ook niet zomaar ontdooid. Wij hebben altijd vanaf dat ze vast voedsel mogen eten het afgewisseld met potjes en vers.

2 jaar geleden

Als ze hier geen avondeten wil proberen we crackers of boterham.. en als ze dan nog niet wil dan houdt het op..

2 jaar geleden

Ik maak nooit iets anders, bied ook geen brood/pap aan savonds. Ze krijgt gewoon melk voor het slapengaan. Het is een van de weinige dingen waar ik consequent in ben. Ik geloof en vertrouw dat ze genoeg binnen krijgt

2 jaar geleden

Wij geven wel yoghurt en ‘s avonds melk, maar verder niets anders. Gaat prima..

2 jaar geleden

Ons zoontje eet overdag prima en het avondeten gaat er ook redelijk goed in. Soms heeft hij een dag dat hij er geen zin in heeft, om welke reden dan ook. Wij gaan er van uit dat hij wel eet als hij honger heeft en bieden dus geen extra brood of iets anders aan. Wel krijgt hij altijd z'n toetje, ongeacht hoe hij gegeten heeft. Maar ook die wil hij soms niet. Nja, dan niet, wij hebben ook wel eens geen zin, haha. Voor ons zoontje naar bed gaat krijgt hij altijd nog een fles melk, dus hij krijgt genoeg binnen. Gelukkig daar geen zorgen over dus!

2 jaar geleden

Ik heb ook een goede eter, als ze iets niet lust krijgt ze iets anders, ik zou dan een boterham geven of een potje. Ik zou zelf geen reden kunnen bedenken om dan je kind niet iets anders te geven zeker als het altijd goed eet.

2 jaar geleden

Ik leg altijd 3 verschillende items op dr bord. Zij bepaald wat ze eet. Maar uh alles gaat altijd wel op haha. Als ze een keer niet eet bied ik niets anders aan. Uurtje later vraag ik of ze iets wil eten en dan eet ze het alsnog op. Ze had dan eerder geen trek zo zie ik t maar

2 jaar geleden

Ik heb ook een goede eter. Als hij toch een keer niet wil eten dan krijgt hij een potje. Het gaat tot nu toe dan ook om dingen die hij niet eerder heeft gehad en/of waarvan ik weet dat hij er moeite mee heeft. Komt gemiddeld eens per maand voor. Als het structureel zou zijn dan krijgt hij geen alternatief.

2 jaar geleden

Onze kleine dame lust ook eigenlijk alles. Op een enkel dingetje na, als ze iets dan ook echt niet lekker vind dan krijgt ze een potje. Die hebben we meestal voor nood in huis. Vanaf het moment dat ze vast voedsel mag, is dit nog maar 2 keer echt voorgekomen. Uiteindelijk hebben we allemaal toch iets wat we echt niet lekker vinden. Dus als het bij een enkele keer blijft zou ik me niet druk maken 😉

2 jaar geleden

Over het algemeen heb ik een super goede eter. Wanneer hij een keer de warme maaltijd niet wil dan bied ik brood of pap aan. Vaak is er een reden. Hij is ziek of zit in een sprong. Soms ook niet. Ik stuur geen kind met een lege maag naar bed.

2 jaar geleden

Ons zoontje had het zelfde eet altijd super en sinds paar weken af en toe een dag niet en dan bied ik brood aan het hij krijgt z’n danoontje wel altijd gewoon

2 jaar geleden

Niets. Ik ben van mening dat hij dan keert dat hij eten kan weigeren om iets te krijgen wat hij lekkerder vind. Soms geef ik dan hetzelfde niet opgegeten warm maaltijd voor ontbijt... Vaak eet hij dan iets beter omdat hij meer honger heeft in de ochtend. Maar s avonds als hij niet goed heeft gegeten dan krijgt hij gewoon een grotere papfles voor het slapen gaan, maar ook niet overdreven veel meer (1 schepje extra granen en 1 schepje extra melk)

2 jaar geleden

Reactie op Kahless

Niets. Ik ben van mening dat hij dan keert dat hij eten kan weigeren om iet ...
En hij slaapt dan ook niet slechter zonder avondeten ;)

2 jaar geleden

Hier krijgt ze warm eten aangeboden en een toetje/fruit. Warm eten gaat laatste maanden slecht, ook al laat ik het in stukjes, gemalen wat dan ook .. Ik bied eigenlijk niks anders aan omdat ze sws nog toetje of fruit krijgt. Maar t is erg vermoeiend, eten gooien en niet eten....😕

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

Hier krijgt ze warm eten aangeboden en een toetje/fruit. Warm eten gaat laa ...
Krijgt geen fles oid voor t slapen gaan

2 jaar geleden

Ik denk dat we uit reacties hieronder best een goede gezamenlijke conclusie kunnen trekken haha: als het af en toe voorkomt lijkt iets anders aanbieden zoals brood geen probleem! Mijn kind weigert best wel regelmatig avondeten en in de periode dat we daarna brood gaven werd het nog erger en at ze op een gegeven moment niks meer totdat ze brood kreeg😅 dus nu is het gewoon pech als ze het niet eet, we maken er vooral totaal geen probleem of drama van. Dat het wel gezellig blijft:) ze krijgt wel altijd bakje yoghurt als toetje. En merk wel dat ze inmiddels steeds vaker dingen toch proeft! Probeer wel wat rauwkost in huis te hebben (Paprika, tomaatjes, komkommer) Als ze écht geen enkele hap avond eten heeft genomen dan krijgt ze dat nog wel eens. Op opvangdagen is het daarnaast soms zo dat ze gewoon al te moe is om te eten dus dan wil ze überhaupt niks meer eten of drinken en gewoon naar bed. Dus doe ik haar ook geen plezier met yoghurt meer. En mijn kind is overdag een goeie eter en zit iets boven gemiddeld qua gewicht en lengte dat speelt ook mee. Kan me voorstellen dat je bij een te licht kind anders handelt.

2 jaar geleden

Hier nemen we lang de tijd voor het avondeten en ik help met het aanbieden van hapjes, eerst met appelmoes en later zonder, omdat ze echt even de tijd nodig heeft om op gang te komen met het eten van de dingen die ze op het eerste oog minder lekker lijkt te vinden, maar op het einde dan wel met smaak opeet. Want vlees eet ze makkelijk maar bvb rijst met currysaus minder makkelijk, maar dat blijkt ze dan dus wel te lusten als ze even geholpen wordt. Dus zonder eten naar bed doen wij alleen als ze ondanks de hulp echt aangeeft het niet te willen.

2 jaar geleden

Ze krijgt trouwens wel altijd volle Griekse yoghurt als toetje met wat knijpfruit die ze altijd opeet, dus nooit met lege maag naar bed.

2 jaar geleden

Die van mij kan ook goed eten precies dit verhaal alleen als hij niet wil eten heeft hij indd lekker pech krijgt ie zn pyama pap om 7 uur en half 8 gwn zn bed in heb hem 2x zo lang aan tafel laten zitten dat ie wel ging eten maar dat is ook een strijd waar ik niet altijd zinin heb eten ja of nee zijn keus maar ik ga niet ander eten koken dan maar pech