27 Reacties
2 jaar geleden
Eten wat de pot schaft en anders pech vind ik persoonlijk toch wel wat extreem. Zeker met zulke kleintje als die van ons die echt nog moeten leren te eten en eten te waarderen, alle nieuwe smaken en nieuwe texturen. Als het kind het niet wil denk ik dat er ook gewoon bepaalde angst bij komt kijken waarbij het denk ik de taak van de ouders is om deze angst weg te nemen of te ontzenuwen zodat er wel een ontspannen sfeer ontstaat om te durrven proberen en te proeven. De ene dag misschien makkelijker dan de andere dag, maar er is nog zo veel tijd om te leren en te oefenen dat het wat mij betreft niet op 1 week aankomt, maar meer een levenswerk.
2 jaar geleden
Eten wat de pot schaft en anders pech vind ik persoonlijk toch wel wat extr ...
Nahja mijne is een makkelijke eter ik ben surinaams dus die eet van alles wel alleen soms heeft hij geen honger dan eet hij niet het is 2x voorgekomen dat hij het niet luste en dat snap ik met die smaken maar toen heb ik ook niks anders gemaakt miss is dat een stuk cultuur verschil dat wij niet na dag koken en moeite doen weer in de keuken gaan staan omdat de kinderen niet eten
2 jaar geleden
Hier hetzelfde hoor. Mijn dochter eet goed, soms eet ze een dag wat minder of zit er iets bij wat ze duidelijk niet lust. Dan gaan we niet iets anders aanbieden. We sluiten wel standaard af met yoghurt. Wij doen 's avonds geen melk meer. En het is ook niet dat ze 's nachts of heel vroeg wakker wordt door honger dan.
Zelf eet je toch ook de ene dag meer dan de andere?
2 jaar geleden
Komt bij mij ook niet vaak voor dat ze het verse eten niet opeet maar soms wel dan geef ik een klein potje nog even een (half) uurtje later. En wat komkommer, olijven of stukje kaas. Soepstengels. Ga niet opnieuw eten maken. Soms bewaar ik het wel en dan eet ze het de volgende dag wel bijvoorbeeld.
2 jaar geleden
Nahja mijne is een makkelijke eter ik ben surinaams dus die eet van alles w ...
Ik maak ook niks anders hoor. Ik kook 1 maaltijd voor ons allemaal, maar ik neem wel even moeite om m'n dochter aan het eten te krijgen als ze op het eerste oog niet echt lijkt te willen eten.
2 jaar geleden
Wij hebben ook relatief een goede eter. Als ze minder goed eet betekent het vaak dat ze geen trek heeft of het niet lust. Ze krijgt voor slapen gaan nog een flesje dus ik maak me geen zorgen dat ze “te weinig” gegeten heeft. We maken niks anders en ze krijgt ook niks anders.