34 Reacties

2 jaar geleden

Naast dat alles wat je op hebt genoemd, zelfgemaakte tomaten spread, en yoghurt komkommer spread. Was net als jij ook inspiratieloos, tot ik ging opzoeken wat je nog meer kan doen.

2 jaar geleden

Smeerkaas kids, avocado

2 jaar geleden

Naast wat jij noemt 100% notenpasta, avocado, geprakte banaan, gewoon boter, geprakte groente van de avond daarvoor

2 jaar geleden

Avocado/komkommer/banaan spread Zuivelspread Light

2 jaar geleden

Ik geef hem soms fruithagel of anijshagel. Dat is dan ook leuk voor mijn fijne moteriek. - Gestampte muisjes - roomkaas En als hij 1 is gepasseerd ga ik hem gerapste kaas op brood geven. Wat ik van een begeleidster van zijn kdv als tip kreeg: geef op brood wat jij ook op brood zou doen.

2 jaar geleden

Kruidenboter met laag zout. Vind hij heerlijk :) kleine knoflookmonster

2 jaar geleden

Hier krijgt ze eigenlijk vooral 100% pindakaas en 100% appelstroop. En bij elke boterham boter. Af en toe smeerkaas, hüttenkäse, zuivelspread, ei of honing. Groentesmeersels zijn wij zelf niet zo van op brood, dus dat schiet er dan voor haar bij in. En vleeswaren eten wij ook niet. Wat ik vooral lastig vind is het zout- of suikergehalte van veel producten. Heel veel valt daardoor af of probeer ik maar sporadisch te geven. Ik zag dat die smeerkaas kids niet zoveel verschilt van de gewone smeerkaas qua zout. Of zie ik iets over het hoofd daarbij?

2 jaar geleden

100% pindakaas, smeerkaas, minder suiker jam, fruit, fruithagel vind ze vooral erg leuk om ze stuk voor stuk eraf te halen ☺️

2 jaar geleden

Dadel stroop, avocado, ei varieer ik met gekookt ei/gebakken/scremble. Smeerkaas, kaas en kruiden boter met zout zou ik echt afraden. Je zou nog een spread groente of fruit kunnen doen, of überhaupt fruit op brood. Zelf zou ik ook nog geen suikers op brood doen zoals fruithagel…

2 jaar geleden

Reactie op vdb1991

Dadel stroop, avocado, ei varieer ik met gekookt ei/gebakken/scremble. Sme ...
Zo denk ik ook steeds dat ik het zout en suiker nog beperkt wil (moet) houden. Dat beetje wat ze “mogen” daar zit je volgens mij met gemak aan.

2 jaar geleden

Wij ook heel eentonig hier 😅 - 100% pindakaas - kinder smeerkaas - vega smeerworst - zuivelspread - gepureerde wortel of pompoen In de ochtend krijgt ze een boterham met alleen margarine, vind ze ook lekker. Zoet beleg op brood doen we niet. En ik probeer ook op te passen net zout. Ei vind ze niet lekker en vlees eten we niet. Dus ja, dan blijft niet zo veel over. Maar ze lijkt er geen problemen mee te hebben.

2 jaar geleden

Fruitspread (jumbo) Duo penotti Smeerworst Smeerkaas (jumbo) Jam van hero Boterhamworst Kip Filet Ei Pindakaas Af en toe eet die een krentenbol of croissantje.

2 jaar geleden

Tonijn uit blik soms

2 jaar geleden

Reactie op Brownie

100% pindakaas, smeerkaas, minder suiker jam, fruit, fruithagel vind ze voo ...
Ei

2 jaar geleden

Appelstroop op de opvang Leverpastei Sandwichspread eigenlijk altijd dit.. Plakje kaas Meer interesseert haar eigenlijk niet.. Best saai als ik het zo typ

2 jaar geleden

Pindakaas Avocado Ei Van die Philadelphia achtige smeersels Soms smeerkaas Hummus Margarine Banaan Tomaat

2 jaar geleden

Reactie op DvGorp

Naast dat alles wat je op hebt genoemd, zelfgemaakte tomaten spread, en yog ...
Komkommer yoghurt spread... wil je die delen? Of is het niet zo spannend? Hahaha

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Komkommer yoghurt spread... wil je die delen? Of is het niet zo spannend? H ...
Ik doe alles eigenlijk een beetje op gevoel. Heel simpel maar de kleine is er dol op. Komkommer de zaden eruit, ik zelf gebruik volle yoghurt, ene keer met bieslook andere keer met basilicum vers uiteraard. Doe het in met een staafmixer zo vermalen, dat je toch nog een bite hebt. Ik speel er altijd een beetje mee 😉

2 jaar geleden

Reactie op Kahless

Kruidenboter met laag zout. Vind hij heerlijk :) kleine knoflookmonster
Begrijp me niet verkeerd, wil niet moeder maffia op je gaan 😂 Maar in kruidenboter zit al zoveel zout. En dan doe je er nog zout overheen? Veel zout kunnen ze niet verdragen, is schadelijk voor de kleine niertjes.

2 jaar geleden

Reactie op Yaaaaaan

Begrijp me niet verkeerd, wil niet moeder maffia op je gaan 😂 Maar in krui ...
Haha ik denk dat ze bedoelde met een laag zoutgehalte dus minder zout dan normaal 🙈