204 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Prana
😨 krijgt je kindje dat weg? Ik heb al een paar keer gedacht om zelf pizza ...
Whahahaha niet alles hoor, hij krijg meestal ze eigen eten (potje) maar vind dat van ons er dan erg interessant uitzien. Als ik hem het binnenste geef krijgt ie het eigenlijk wel goed weg. Ik geef dan niet zo heel gekruid stukje en meestal met een komkommertje of tomaatje erbij
2 jaar geleden
Ik geef ook altijd gewoon een half potje en dan nog wat eten wat wij zelf eten, gewoon op dr dienblad van de eetstoel. Ze eet heel sloom maar is dan wel lekker rustig als wij eten. Ze eet dan zowat alles. Bami, wraps, gebakken aardappeltjes, stukjes vlees, pasta. Ik moet wel zeggen dat ik gewoon kook wat ik altijd doe, dus niet extra zoutloos of met weinig kruiden. Ze zit wel alles heel smakelijk op te eten!
2 jaar geleden
Potje van de ah, spaghettti voor 15 maand. Door een zeef welteverstaan, met een beetje appelmoes. Jamjam ;)
2 jaar geleden
- aardappel met vis en groenten
- aardappel met gerookte kip en groenten
- rijst met gerookte kip en groenten
- rijst met vis en groenten
- pasta met gehakt en tomaten saus
- tomaten soep (is een hit)
- andijvie stamppot
Groenten kunnen variëren bij ons met bloemkool, broccoli, tomaatjes, avocado, sperziebonen, wortel, pompoen.
Kip koop ik meestal of een stuk gerookte kip of plakjes die je eigenlijk op je brood doet.
Vis doe ik gewoon z’n diepvries witte vis.
Gehakt gewoon goed bakken.
Ohja en ei is trouwens ook favoriet en dat doe ik vaak bij een gerecht als groente aardappel en vlees. De aardappelen doe ik af wisselen met zoete aardappel.
2 jaar geleden
Ik kook nog steeds apart, pureer tegenwoordig wat grover en vries het in omdat ze nog geen tandjes heeft en dan wel iedere keer tegelijk met ons, want ze vindt het interessant als wij ook eten en dan krijgt ze soms van ons ook nog losse stukjes van wat wij eten.. paar sperziebonen, stukje bloemkool etc.
2 jaar geleden
Pfff ik droom er van dat mijn dochter al deze dingen wil eten wat ik hier allemaal lees. Ze is nu dik 12 maanden en avondeten gaat vaak behoorlijk lastig. Ik maak vaak stamppotjes en varieer met groenten. Maar vaak is het dan nog een strijd om het bij haar naar binnen te krijgen😅
2 jaar geleden
Marije at vanavond pasta met courgette, champignons en gehakt. Tenminste in theorie, in werkelijkheid at ze alleen de pasta en het gehakt
2 jaar geleden
Wat mijn zoontje heerlijk vind is een curry, pasta of stamppot.
Curry recept :
Rijst met daar doorheen gemengd -> zoete aardappel en pompen fijn geblend met een heel klein beetje kerrie poeder (als een curry). En tot slot nog wat extra groente erdoorheen gemixt, bloemkool in kleine stukjes of ernaast geserveerd.
Pasta recept :
Pasta heel kort geblend na het koken, zodat het kleinere stukjes worden. Ui, spinazie en tomaat in kleine stukjes gesneden, in een pan gekookt totdat dit een saus wordt. Klein beetje gehakt gebakken in olijfolie. Dan alles bij elkaar voegen.
Stamppot recept :
Aardappels met Wortels koken en fijn stampen. Ui fruiten met een klein beetje olijfolie. Kip bakken in mini stukjes en dan alles bij elkaar voegen. Kan er nog een gekookt eitje doorheen mengen, dat is altijd lekker.
2 jaar geleden
Ik had vandaag een soort Quiche gemaakt.
Zoete aardappel, champignons, paprika gestoomd, daarna in een pan met een klein beetje olijfolie.
Ei erin en laten bakken tot alles goed is. Je kunt er ook oregano of basilicum kruiden overheen doen. Of stukjes kip of gehakt erbij.
Lekker makkelijk en snel.
2 jaar geleden
Wij: zoete aardappel met broccoli en een vegaburger.
Hij: een potje.
Vandaag dus even geen rekening met hem gehouden. Wel eten we nu samen. 🙂
Hoe maken jullie een gerecht smeuïg? Aardappelen, groente, vlees zo uit de pot lijkt me nog zo droog... 😬 Vandaar dat hij dan zijn eigen eten krijgt.
2 jaar geleden
Wij: zoete aardappel met broccoli en een vegaburger.
Hij: een potje.
Vanda ...
Juist belangrijk dat ze alles los eten. Dus in jou geval had ik aardappel en broccoli los gegeven en vegaburger geen idee wat daar in zit maar gok dat daar een “krokant” laagje om heen zit dan had ik een eitje gekookt of gebakken en dat gegeven.