204 Reacties

2 jaar geleden

Herkenbaar, ik kom vaak ook op hetzelfde neer. - Stamppot wortelen - macaroni met courgette, wortel, champignons, gehakt en beetje tomato frito. - gekookte aardappelen met jus en rode bieten - spaghetti met gehakt en tomatensaus - gebakken aardappelen uit de oven met wat knoflook en kruiden - ovenschotel met gehakt, sperziebonen en aardappelpuree Dingen als lasagne maak ik altijd volgens de knor wereldgerechten. Ik denk alleen dat hier teveel troep in zit, dus dat nog niet geprobeerd.

2 jaar geleden

Reactie op Irma89

Ik zou dan ook gewoon zoete aardappel en broccoli geven en vegaburger krijg ...
Omdat de potjes en mijn eigen hap dat nog zijn. Misschien maar wat droger proberen. 🙂

2 jaar geleden

Ik had vandaag een soort Quiche gemaakt. Zoete aardappel, champignons, pap ...
O dat is wel een goed idee! Onze dame houd nog niet zo van ei, dus misschien vind ze het zo wel lekker.

2 jaar geleden

Reactie op Cheyennel

Wat mijn zoontje heerlijk vind is een curry, pasta of stamppot. Curry rec ...
Ja curry en pasta zijn hier ook wel favoriet. Stamppot vind ze eigenlijk niet lekker. Wij hadden gisteren linzencurry uit de slow cooker met rijst.

2 jaar geleden

Wij: zoete aardappel met broccoli en een vegaburger. Hij: een potje. Vanda ...
Ik maak het meeste niet smeuïg meer. Toen ze 1 werd ben ik overgeschakeld op vast. De eerste dagen ging dat moeizaam, ze haalde alles uit haar mond en gooide het op de grond. Maar na een paar dagen vond ze het prima. Alleen sommige dingen wil ze nog liever geprakt hebben zoals broccoli.

2 jaar geleden

Beetje extra boter of olie of de aardappelen en groenten, gelijk ook goede vetjes

2 jaar geleden

Maar hoe geef je het dan, in kleine stukken gesneden? En los van elkaar? Hier moet het ook nog smeuïg en zeker als ik het zelf heb gemaakt anders hoeft ze het niet.

2 jaar geleden

Onze dochter eet een potje vandaag. Wij: gebakken aardappeltjes, wittebonen in tomatensaus en runderchipolata worstjes.

2 jaar geleden

Wij maken het nog steeds smeuïg met water.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Maar hoe geef je het dan, in kleine stukken gesneden? En los van elkaar? Hi ...
Ik geef in stukjes en meestal los van elkaar, soms een beetje door elkaar. Maar nadeel is dan dus dat ze gerust alleen pasta naar binnen werkt. Ik heb daar geen oplossing voor, behalve niet erg vinden en blijven volhouden met de groenten

2 jaar geleden

Vanavond eet ze trouwens ook een potje en wij frietjes

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Onze dochter eet een potje vandaag. Wij: gebakken aardappeltjes, wittebon ...
Mag ik vragen wat de reden is dat jullie dochter niet mee eet vanavond? Écht oprechte interesse 😊

2 jaar geleden

Reactie op Clen

Mag ik vragen wat de reden is dat jullie dochter niet mee eet vanavond? Éch ...
Tuurlijk mag je dat vragen 😊, het komt eigenlijk door de wittebonen die komen uit een potje dus ivm zout doe ik dat niet. Ze krijgt wel altijd wat van ons maar om haar nou een hele maaltijd te geven ervan, vind de gebakken aardappels dan ook weer te vet. Zou jij wel mee laten eten?

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Tuurlijk mag je dat vragen 😊, het komt eigenlijk door de wittebonen die ko ...
Ik zou in dat geval mijn zoontje ook een potje geven. We proberen hem wel mee te laten eten maar als we een keertje uit een pakje/potje koken of iets eten wat we niet geschikt vinden dan geven we een potje. Aardappels bakken wij meestal in de airfryer dus dan is het niet zo vet.

2 jaar geleden

Reactie op mooni

Tuurlijk mag je dat vragen 😊, het komt eigenlijk door de wittebonen die ko ...
Bedankt voor je reactie!! Ik merk dat ik zelf een beetje zoekende ben.... Aangezien we eigenlijk van de potjes af willen en de kleine vanaf 1 jaar ook met de pot mee zou kunnen eten, mits het zout beperkt is... Wij eten echter ook wel eens gebakken aardappels en worstjes bijvoorbeeld. Ik twijfel dan of dit al kan ot niet.. Daarom was ik benieuwd naar jouw beweegredenen 😊

2 jaar geleden

Reactie op Clen

Bedankt voor je reactie!! Ik merk dat ik zelf een beetje zoekende ben.... A ...
Deze video vond ik fijn! https://www.instagram.com/p/CQLOYolHhUo/

2 jaar geleden

Vandaag voor ons een ovenschotel met aardappel, groenten en kabeljauw en voor hem een potje. Tijdens het potje laten proeven van de ovenschotel en dat ging heel goed. Dus nu een bakje apart voor hem voor morgen. 🙂

2 jaar geleden

Reactie op Clen

Bedankt voor je reactie!! Ik merk dat ik zelf een beetje zoekende ben.... A ...
Ik heb het zelfde hoor, wil haar ook het liefst laten mee eten, maar weet soms ook niet hoe of vind het te omslachtig worden met apart koken dus dan maar weer een potje.

2 jaar geleden

Ik kook nog steeds 2 gerechten per week voor de kleine apart en vries dat in of bewaar een portie voor de volgende dag en steeds gevarieerd.. Pasta, rijst, couscous, aardappel en afwisselend kip, gehakt, witvis, zalm en rundvlees met allerlei groentes.. wij gebruiken tegenwoordig nauwelijks nog potjes, hebben wel altijd iets in de kast voor het gemak als we vergeten zijn uit de vriezer te halen bijv. Maar ik werk nu inmiddels ook 3 dagen dus makkelijker te combineren en daarvoor wel vaker een potje maar wel afwisselend.. ieder gewoon doen wat goed voelt

2 jaar geleden

Eten jullie ook altijd tegelijkertijd? Mijn dochter is altijd vroeg moe, dus laat haar altijd rond 17:00 al eten, maar wij eten meestal pas later….. dus ik maak alles nog apart voor haar.