204 Reacties

2 jaar geleden

Wij eten met z'n 3en rond 17.45u / 18u ze zit dan bij ons aan tafel, soms heeft ze zoveel honger dat we haar eerst geven en dan zorg ik dat ons eten klaar is en ook kunnen eten.. gaat hier rond 19u / 19.30 naar bed en tegenwoordig slaapt ze ook tot 7uur / half 8

2 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Eten jullie ook altijd tegelijkertijd? Mijn dochter is altijd vroeg moe, d ...
Ja wij eten tegelijk tussen 17:30 en 18:00

2 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Eten jullie ook altijd tegelijkertijd? Mijn dochter is altijd vroeg moe, d ...
Ja sinds kort wel. Geef hem yoghurt als hij eerder trek heeft.

2 jaar geleden

Ja sinds kort wel. Geef hem yoghurt als hij eerder trek heeft.
Geef je hem dan eerst yoghurt? Of yoghurt wanneer jullie eten als toetje?

2 jaar geleden

Reactie op Manouk1995

Geef je hem dan eerst yoghurt? Of yoghurt wanneer jullie eten als toetje?
Eerst yoghurt en daarna zijn warm eten. Die van mij is niet vol te krijgen en eet alles op en om 19 uur nog een volle fles melk. 😊

2 jaar geleden

Mijn dochter lust alles eigenlijk. Dus ze er vrijwel alles mee met de pot. Toevallig hadden we gisteren spaghetti op. Dus gisteren heeft ze spaghetti gekregen zonder bolognese saus, maar met kaas erop. En vandaag spaghetti met bolognese ( omdat we dat er zelf door gemixt hadden). Morgen eten we aardappelen met groente (om het even wat) en vlees en ook daar er zeer gewoon van mee. Overigens wel met minder kruiden en zout En toen ze nog geen tandjes had of nog maar twee, deden we het door de blender of met staafmixer.

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanJulia

Mijn dochter lust alles eigenlijk. Dus ze er vrijwel alles mee met de pot. ...
Mag ik vragen waarom ze de 1e keer geen saus had bij de spaghetti? Ik zie nu een kaal bord pasta met kaas voor me

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanJulia

Mijn dochter lust alles eigenlijk. Dus ze er vrijwel alles mee met de pot. ...
Kaas, zit daar niet ontzettend veel zout in? 🙈🙈 Of bestaat er babykaas?

2 jaar geleden

Ik dacht dat er laatst ook advies was om kinderen onder de 4 jaar geen kaas te geven

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Mag ik vragen waarom ze de 1e keer geen saus had bij de spaghetti? Ik zie n ...
Omdat de saus nog niet klaar was. En ze had van mijn man al iets anders gekregen. Dus lekker pasta met geraspte kaas.

2 jaar geleden

Ik weet niet of er babykaas bestaat. En ik zal vast weer commentaar krijgen. 🙊🙉Want onze kleine meid eet gewoon alles wat wij ook eten. Vroeger bestond er ook geen babykaas, babypudding en andere dingen en wij zijn er ook gewoon mee groot geworden. Tevens zit er volgens het CB bureau meer toegevoegde suiker en zout in babyvoeding, dan wanneer je ze met alles mee laat eten. Dus krijgt ze gewoon danoontje, kaas, worst en drinkt met mate chocomel, fristi, en dan natuurlijk gewone melk, water en thee En natuurlijk kijken we wel uit met zelf kruiden toevoegen etc.

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanJulia

Ik weet niet of er babykaas bestaat. En ik zal vast weer commentaar krijg ...
Hieronder word ook een link gedeeld naar een instagram post over zout gebruik. Het heeft mij wel anders doen laten denken over het gebruik van zout en je kind mee laten eten: te is nooit goed maar het mag best allemaal wat losser en dat wil ik ook gaan proberen!

2 jaar geleden

Wij zijn daarentegen misschien weer te voorzichtig maar komt ook omdat onze dochter een kippenei allergie heeft en misschien ook en pinda allergie (nog niet uit de test gekomen).. We geven wel bijv. Vega smeerworst, proberen wel wat kruiden door eten heen te mixen maar echt nog wel zoutloos verder.. We geven ook weleens een toetje (lees; danoontje) maar niet iedere dag en wordt afgewisseld met yoghurt en fruit

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanJulia

Vroeger wisten ze gewoon niet zoveel als nu. De voedselindustrie prijst alles als gezond aan. Het is ook lastig. Alles maar met mate en dan komt het wel goed.

2 jaar geleden

Reactie op MamaVanJulia

Hoe jonger de kaas hoe minder zout. Ik geef geen oude kaas, parmezaanse kaas of feta maar wel mozzarella, ricotta en met mate jonge goudse kaas.

2 jaar geleden

Turkse rijst en witte bonen met rundvlees stoofpot (In het Turks kuru fasulye) Hierin zit ook ui en rode puntpaprika. Ook geschikt voor kindjes met weinig tanden, omdat het zacht is. Ik voeg geen zout toe, wel andere kruiden ook de pittige. Mijn dochter houdt wel van gekruid eten vandaar. Ook hebben we yoghurt soep. Hierin zit yoghurt/rijst/groene linzen en wat munt kruiden. Ook een Turks gerecht.

2 jaar geleden

Reactie op Iloon_88

Hier eentje die gek is op boerenkool met worst, lasagne en aardappels met b ...
Maak je de saus voor de lasagne zelf ? Ik ben zelf zo gek op lasagne maar gooi er van alles doorheen aan kruiden etc.

2 jaar geleden

Wij aten aardappel puree (ik zal hieronder receptje zetten zonder zout) met doperwtjes en gebakken kipfilet. Receptje voor drie personen: ongeveer 1.5 kilo kruimige aardappeltjes 20 min koken in water zonder zout, afgieten, klontje boter en scheutje melk toevoegen, stampen, beetje citroensoep, zwarte pepper, kurkuma en tijm toevoegen, roeren en opdienen. Eventueel aan tafel voor volwassenen nog wat zout erover strooien

2 jaar geleden

Oh en teentje knoflook had ik er ook door gedaan. Marije heeft ervan gesmuld

2 jaar geleden

Vandaag alle drie andijviestamppot met eigen gemaakte gehaktballen.